کیفرخواست 60 شورشی مرتبط با ناآرامی های اخیر


ساعت: 13:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۰
کد خبر: 1902891

دادستان تهران در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده شورشیان در اغتشاشات اخیر گفت: در دو مرحله در حال رسیدگی به این پرونده هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، علی صالحی در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده معاندین در قیام های اخیر گفت: در دو مرحله در حال بررسی پرونده ها هستیم.

وی افزود: با توجه به دستور مقام معظم رهبری و دستور رئیس قوه قضائیه تعدادی از جوانانی که از روی هیجان در این حوادث اقدام کرده بودند با رعایت شئونات اسلامی و با اعطای ضمانت های مناسب آزاد شدند.

دادستان عمومی و انقلاب تهران با بیان اینکه مخالفان و حامیان رژیم غاصب صهیونیستی اغتشاشات اخیر را بهانه ای برای مرگ خانم امینی خواندند، تصریح کرد: سازمان پزشکی قانونی علت مرگ خانم امینی را روشن و رسمی اعلام کرد. از این مرحله به بعد کسانی که به جان، مال و جان انسان ها، نیروی انتظامی و نظامی، تأسیسات شهری و… دست اندازی کنند مجازات خواهند شد.

صالحی با بیان اینکه پرونده های تشکیل شده در دستگاه قضایی با دقت و سرعت بالایی رسیدگی می شود، گفت: بازپرسان، دادستان ها و معاونان دادستان تهران شبانه روز برای رسیدگی به پرونده های دستگیرشدگان ضد شورش تلاش می کنند، برای بسیاری از متهمان کیفرخواست تهیه شده است. موارد

وی افزود: در یک مرحله برای 60 پرونده کیفرخواست صادر می شود و پرونده این افراد به دادگاه ارسال می شود، بنابراین هدف این است که ظرف یک هفته آینده پرونده معارضان رسیدگی و به دادگاه ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید