آزادی 14 زندانی مرتبط با ناآرامی های هرمزگان


ساعت: 12:42
تاریخ انتشار: 09/06/1401
کد خبر: 1913955

در پیروزی ملی پوشان رئیس قوه قضائیه دستور داد؛

رئیس قاضی هرمزگان از آزادی 14 زندانی مرتبط با اغتشاشات در این استان با دستور رئیس قوه قضائیه و به نفع زندانیان دوستی قانونی پس از پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز؛ رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در این خصوص اظهار داشت: بلافاصله پس از دستور حکیمانه و به موقع قاضی دیوان عالی کشور به نفع زندانیان دوستی حقوقی پس از قهرمانی تیم ملی فوتبال کشورمان، موارد رسیدگی و رسیدگی به پرونده ها تقلیل و دستور تأمین متهمی که شرایط ارتکاب جرم اجازه می دهد، صادر شد.
مجتبی قهرمانی با اشاره به اینکه 14 نفر از زندانیان اغتشاشات اخیر با صدور دستورات امنیتی آزاد شده اند، گفت: تمامی متهمان به دستور امنیتی مشمول آزادی هستند و تاکنون تمامی متهمانی که توانسته اند اقدام به تامین امنیت کنند. آزاد شد، اما در مورد متهمان اخیر، امکان آزادی با تخفیف و تخفیف مجازات به طور ویژه اعطا شد.
وی در ادامه افزود: تصمیم رئیس قوه قضاییه از جنبه های مختلف حقوقی، قضایی، کیفری- سیاسی، جرم شناسی، سیاسی و اجتماعی قابل بررسی است که از هر نظر کارکردهای مثبت آن را نشان می دهد.
وی یادآور شد: این دستور در راستای سیاست های کلی کاهش آسیب از زندان بوده و در جامعه پذیری و بازگشت متهمان به آغوش خانواده و جامعه بسیار موثر است و کشور شکست خورده، مطلوب ارزیابی می شود.
این مقام قضایی افزود: این دستور قطعا در ایجاد وحدت و نشاط اجتماعی، تقویت روحیه ملی پوشان و اعتبار بخشیدن به کار ارزشمند آنها موثر است.
رئیس قاضی استان تصریح کرد: در حال حاضر تعداد کمی زندانی مرتبط با اغتشاش در زندان های استان هرمزگان هستند که اکثر آنها مرتکب جرایم خشن و خاص شده اند و پرونده آنها در حال رسیدگی است.
وی با اشاره به اینکه در زندان های استان هرمزگان زندانی زیر 18 سال و دانش آموز وجود ندارد، تاکید کرد: برخورد با متهمان خشونت با توجه به جرم و نحوه ارتکاب جرم همچنان قاطع و بازدارنده خواهد بود. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید