آزادی یک زندانی محکوم به قصاص در هرمزگان


ساعت: 13:43
تاریخ انتشار: 1401/04/04
کد خبر: 1878397

قهرمانی از آزادی زندانی محکوم به قصاص با رضایت اولیای دم توسط اعضای گروه جهاد صلح و سازش دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجتبی قهرمانی رئیس قاضی استان هرمزگان در گفت و گو با هرمزگان گفت: به منظور تقویت مشارکت گروه های مختلف مردمی در اصلاح اصل و ایجاد صلح و سازش در دستگاه قضایی، پرونده قتل عمد به مردم ارجاع شد. دادستانی. بندرعباس با پیگیری دادستان مرکز استان، معاون دادستان و اعضای گروه جهاد صلح و سازش و پس از برگزاری جلسات متعدد با طرفین پرونده به مصالحه رسید.

قهرمانی گفت: این حکم قصاص باید در زندان بندرعباس اجرا می شد و خانواده مقتول تا ارجاع پرونده به شعبه اجرای احکام اصرار داشتند که حکم قصاص اجرا شود. و رأفت اسلامی ابراز خرسندی کرد.

قهرمانی با اشاره به تشکیل کارگروه های شهری و استانی برای تعیین تکلیف فوری محکومان انتقام جویی و تلاش برای سازش در این زمینه با توجه به تاکیدات قوه قضائیه گفت: تفکیک آنها با دعوت از طرفین حضوری و با استفاده از ظرفیت علما، روحانیت، معتمدین متنفذ و محلی، خیریه ها و نهادهای محلی در اصلاح اصل و ایجاد سازش بکوشند.

وی همچنین یکی از مهم ترین اهداف تشکیل این گروه های جهادی را علاوه بر اشاعه فرهنگ صلح و سازش، کاهش پرونده های انتقام جویانه و در نتیجه کاهش جمعیت کیفری در زندان های استان عنوان کرد.

قهرمانی در پایان با اشاره به تاکید و نگاه ویژه رئیس قوه قضائیه بر لزوم گسترش فرهنگ صلح و سازش در موارد انتقام جویی، از عموم مردم خواست برای ترویج و توسعه این امر با قوه قضائیه همکاری و تعامل داشته باشند. فرهنگ اسلامی در جامعه بودن.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید