آزادی سومین زندانی محکوم به قصاص در استان هرمزگان


ساعت: 13:27
تاریخ ارسال: 1401/06/14
کد خبر: 1895322

این کار با معرفی کمپین به عشق حسین (علیه السلام) انجام شد;

قاضی عالی هرمزگان از آزادی سومین زندانی محکوم به قصاص به دلیل اجرای کمپین مردمی «حسین(ع)» در آن استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار داشت: این دوازدهمین توافق در پرونده های قصاص در هرمزگان از ابتدای سال جاری است که با تلاش و پیگیری اعضا انجام شد. شورای بندرعباس برای حل اختلاف در زندان ها در ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) این کار برای این بود که پدر و مادر متوفی که از جان حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) دلجویی می کردند، از محکومان این پرونده انتقام نگیرند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از اولیای این پرونده در استان های دیگر سکونت داشتند، افزود: خوشبختانه با اعزام کمیته صلح به شورای مرکزی برای حل اختلاف در زندان های بندرعباس در این استان ها و در نتیجه برگزاری جلسات متعدد اعضای این کمیسیون با خانواده مقتول راضی بوده و وصول شده و در نتیجه محکوم این پرونده پس از تحمل 15 سال حبس از قصاص آزاد شده است.

قهرمانی در ادامه فوت پدر و مادر دم را اقدامی ارزشمند و خداپسندانه توصیف کرد و از تلاش و پیگیری ضابطین قضایی و اعضای هیات حل اختلاف زندان بندرعباس در این خصوص قدردانی کرد.

رئیس قاضی هرمزگان همچنین از فعالیت مضاعف اعضای شوراهای حل اختلاف این استان در ماه های محرم و صفر امسال و کسب رضایت اولیای دم در راستای «بخشش می کنم». کمپین حب حسین علیه السلام» و گفت: امیدواریم افراد در سایر موارد جنجالی نیز به این کمپین بپیوندند و به اختلافات خود در مورد عشق امام حسین (ع) پایان دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید