آزادی یک محکوم به قصاص با اجرای پویش به حرمت حضرت زهرا (س) می‌بخشم در هرمزگان

رئیس قاضی هرمزگان اعلام کرد:

رئیس کل دادگستری هرمزگان از آزادی یکی از زندانیان محکوم به قصاص کمپین «حضرت زهرا(س)» در بندرعباس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان از آزادی یک محکوم به قصاص با کمپین حضرت زهرا(س) در بندرعباس خبر داد. وی در ادامه افزود: با توجه به تاکید رئیس قوه قضائیه مبنی بر لزوم اقدام در جهت اصلاح ذات‌البن و ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی بویژه قصاص نفس، پرونده این زندانی به دادسرای بندرعباس ارجاع شد. هیئت حل اختلاف زندان مرکزی و پیگیری فوری اقدام شد. برای رسیدن به سازش در این مورد شروع شد.

این ضابط قضایی تصریح کرد: همزمان با ایام فاطمیه با راه اندازی کمپین سراسری «بخشش حضرت زهرا(س)، تلاش و پیگیری ضابطان قضایی به ویژه رئیس توسعه حل اختلاف در استان به همراه اعضای هیات حل اختلاف و کارکنان زندان بندرعباس باعث شد. به این دلیل که اولیای دم به خاطر حرمت این ایام و به دلیل ارادت به حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س) از محکوم این پرونده انتقام نگیرند و در نتیجه این زندانی معاف از قصاص

مجتبی گرمی با بیان اینکه این هجدهمین توافق در پرونده های قصاص در استان هرمزگان از ابتدای سال جاری است، مرهون اقدامات بسیار ارزنده و ایثارگرانه اولیای دم در این قصاص و تلاش و پیگیری است. رئیس توسعه حل اختلاف استان، مددکاران صلح شورای حل اختلاف، اعضای گروه جهادی ارزیابی رضایت در قضایای قصاص و کارگران زندان.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در ادامه با بیان اینکه از 16 آذرماه و همزمان با ایام فاطمیه با تلاش مرکز حل اختلاف قوه قضائیه و ستاد ملی صبر و در راستای ترویج فرهنگ صلح و آمرزش و مغفرت در کشور به سعادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) در این استان همزمان با حجه میلاد به سعادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) آغاز شد و تا 13 دی 1402 ادامه خواهد داشت. او).

وی با بیان اینکه ستاد ملی صبر در راستای ترویج فرهنگ صلح، سازش، بردباری و ایثار در جامعه است، اظهار داشت: کمپین را به حضرت زهرا(س) نیز تقدیم می کنم. مشاوره در مورد حل و فصل اختلافات در دادگاه ها و سازمان قضایی نیروهای مسلح و کلانتری های سراسر استان نیز در حال فعالیت هستند و در این کمپاین صلح، دستیاران صلح کمیته های صلح ستاد ولایت صبر تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت تا پرونده های بیشتری را مطرح کنند. به صلح و آشتی.



آیا این خبر مفید بود؟