کیفیت هوای اراک در شازند ناسالم و خطرناک شده است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; بر اساس اطلاعات به دست آمده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای استان مرکزی، شاخص فعلی کیفیت هوای اراک در ساعت 9 صبح روز دوشنبه 13 اردیبهشت ماه به عدد 128 رسید که نشان دهنده کیفیت هوای ناسالم برای گروه های سنی حساس است.

بر اساس اعلام مرکز پایش محیط زیست سازمان محیط زیست، آلاینده اصلی ذرات گرد و غبار با قطر کمتر از 2.5 و 10 میکرون است که ناشی از منابعی مانند سوخت های فسیلی، صنعت و در روزهای اخیر گرد و غبار است.

همچنین شاخص کیفیت هوای شازند یکی دیگر از شهرهای صنعتی استان مرکزی در حال حاضر دارای شاخص عجیب 431 است. وضعیت خطرناک در حال حاضر مستقر است اما اطلاعات ایستگاه پایش کیفیت هوای ساوه وضعیت این شهر را در وضعیت قابل قبولی نشان می دهد.


2e81a548 6357 4f90 bb31 508ea69122fd خبر خاکستری

در سال 1400 اما تعداد روزهای ناسالم در اراک به رقم بی سابقه 165 روز رسید که به این معناست که جمعیت اراک در سال گذشته بیش از سه برابر شده است (52 روز ناسالم به 99 روز). هوا مملو از آلاینده های شیمیایی خطرناک به ویژه گوگرد نفت کوره است. نیروگاه شازند تنفس پذیر است، شاخص کیفیت هوای اراک در سال گذشته حتی به ندرت قابل قبول بود و در اغلب موارد در طول روز ناسالم بود، در حالی که اراکی ها در سال گذشته تنها 8 روز هوای تازه داشتند. زنده ماندند.

به گفته رئیس آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در سال گذشته اهواز با 214 روز ناسالم ترین زمان، کرج با 185 روز در رتبه دوم و اراک با 165 روز در رتبه سوم بیشترین زمان ناسالم قرار گرفته اند. روزهای ناسالم

امسال اما اراک در فروردین روز پاکی نداشت و در اولین ماه سال 15 روز آلاینده برای گروه های سنی حساس و سه روز ناسالم برای همه گروه های سنی در اراک گزارش شد. این کشور در سال 1401 تأسیس شد.


در سال 1401 تاکنون 20 روز ناسالم برای اراک ثبت شده است این بدان معناست که امسال مردم اراک با معضل مکرر آلودگی هوا مبارزه خواهند کرد و علاوه بر صنعتی بودن آلاینده های هوا در اراک، خیزش و انتقال گرد و غبار فرامنطقه ای در استان به ویژه در ماه های اخیر بیشتر شده است. . آیا این دلیل است؟

افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی، کودکان و افراد مسن بیشتر در معرض خطر قرار گرفتن در معرض هوای آلوده هستند. حتی افراد سالم زمانی که در معرض سطوح بالایی از آلاینده ها قرار می گیرند، علائم تنفسی را تجربه می کنند. واضح است که آلودگی در دراز مدت می تواند عواقب جدی برای سلامتی داشته باشد.

اکیدا توصیه می شود در صورت آلودگی هوا تا حد امکان گروه های آسیب پذیر مانند سالمندان، کودکان و بیماران قلبی و ریوی از خانه خارج نشوند و سایر افراد از انجام فعالیت های سنگین در فضای باز خودداری کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید