کی روش باید شجاع باشد و دفاع از اتوبوس را رها کند

کی روش باید شجاع باشد و دفاع از اتوبوس را رها کند

مرتضی کرمانی مقدم درباره وضعیت تیم ملی فوتبال کشورمان پس از بازگشت کارلوس کی روش گفت: کی روش 8 سال در فوتبال ما کار کرده و با وجود صعود دو بار به جام جهانی، از نظر صعود از مرحله گروهی. این مسابقات و برد در مکان در آسیا مشخص نبود. با این حال تیمی که او الان دارد بهتر از تیم قبلی است و به همین دلیل اکنون انتظارات از او بیشتر شده است.

وی افزود: اسکوچیچ با همه مشکلات ما را به جام جهانی رساند اما در نهایت مشکلاتی پیش آمد که کی روش جایگزین او شد. مردم خودشان می دانند که چه دست هایی پشت صحنه بوده است اما معتقدم سبک بازی در دفاع از تیم ملی و دفاع از اتوبوس کی روش دیگر در جام جهانی امیدوارکننده نخواهد بود.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال کشور با بیان اینکه در صورت ماندن دراگان اسکوچیچ در این تیم می توان به صعود از مرحله گروهی و یا حداقل کسب نتایج خوب در این رقابت ها امیدوار بود، گفت: اسکوچیچ در این دو سال با تیم ما آشنا شد. . او کار خوبی انجام داد و حداقل از نظر فوتبالی رو به جلو و نترس، وضعیت بهتری نسبت به تیم کی روش داشت، اما حالا باید همه آن مشکلات را کنار بگذاریم و دست به دست هم دهیم و از کارلوس کی روش و تیمش در تیم ملی حمایت کنیم. تیم .تا بتواند در جام جهانی نتیجه بگیرد.

کرمانی مقدم گفت: نباید این توقع را ایجاد کنیم که آیا تیم ملی با حضور کی روش می تواند به راحتی از گروه خود صعود کند. کی روش در دو جام ملت های آسیا با تیم کشورمان از رسیدن به فینال بازماند. فوتبال ما باید در آسیا اول شود اما 46 سال است که به فینال جام ملت ها نرفته است. الان به تیم ملی امید دارم چون در درون بازیکنان و لژیونر کیفیت بالایی داریم، فقط امیدوارم نسوخته باشیم و شرایط باعث نشود از مهدی طارمی برای دفاع پشت 18 قدم استفاده کنیم.

وی ادامه داد: هزینه فوتبال در دفاع انرژی خط حمله را از بین می برد و خط مقدم ما با آن سبک خوب کار نمی کند. ممکن است با آن هر سه بازی را ببازیم، اما امیدواریم فوتبالی زیبا داشته باشیم. مردم بیشتر از این فوتبال لذت خواهند برد.

این ملی پوش سابق اضافه کرد: البته وقتی می گویم حمله، منظورم این نیست که باید 3-3-4 مقابل انگلیس بازی کنیم، اما نباید خیلی ترسو باشیم. نباید در 18 قدم با 11 بازیکن بایستیم و زیر توپ بزنیم. دفاع خیلی خوب است و کی روش خوب بلد است این کار را انجام دهد اما به شرطی که وقتی توپ می گیریم از آن خوب استفاده کنیم و بعد از ارسال دو پاس توپ را به تیم مقابل ندهیم. در دوره قبل کی روش چنین کاری را ندیده بودیم.

کرمانی مقدم توضیح داد که انتقادات زیادی از اسکوچیچ به دلیل نحوه مدیریت بازیکنان، عدم ارتباطش با آنها و بدون برد در سه بازی مقابل تیم های زیر 50 رنکینگ فیفا وجود دارد. ما نتوانستیم مقابل کره پیروز شویم، اما جایگاه ما در جدول را می بینید. قبول دارم که توانایی بازیکنان نقش کلیدی در صعود تیم ملی در جام جهانی داشت و نمی گویم کار خوب اسکوچیچ دلیل این صعود بود، اما از بازی هایی که در جام جهانی دیدم لذت بردم. تیم ملی در دوره اسکوچیچ بیشتر از دوره کی روش است.

وی خاطرنشان کرد: کی روش نیز مربی بزرگی است که در چهار دوره جام جهانی حضور داشته و اکنون افتخار حضور در جام جهانی با تیم ما را دارد. از او می خواهم که تیم را جسورتر به زمین بفرستد. او مربی ای است که روابط عمومی بسیار خوبی دارد و خیلی بهتر از اسکوچیچ با بازیکنان ارتباط برقرار می کند. شاید اسکوچیچ خیلی با بازیکنان رفتار دوستانه ای نداشت، اما همه ویژگی های اخلاقی خاصی دارند.

کرمانی مقدم گفت: اسکوچیچ خالصانه کار کرد و افسرده رفت. من از این بابت ناراحتم. می گویم باید بیشتر به او احترام می گذاشتند و با احترام اخراجش می کردند. اسکوچیچ مربی خوبی بود که با تیم های باشگاهی وسط ما نتایج خوبی کسب کرد. حالا امیدوارم تیم ما برای اولین بار از مرحله گروهی صعود کند. این اغراق نیست. اگرچه در گروه ما تیم های سختی هستند.

وی خاطرنشان کرد: تیم ملی قطعا با حضور کی روش انسجام بیشتری پیدا می کند و بازیکنان همدلی بیشتری پیدا می کنند. دیگر شاهد انشعاب نخواهیم بود و هیچ بازیکنی برای اظهار نظر درباره سرمربی وجود نخواهد داشت. من اگر جای فدراسیون بودم دو سه بازیکنی که در این کار دخالت کردند را از لیست تیم ملی حذف می کردم. حتی اگر در مسابقات جهانی قهرمان نشویم. این موارد باعث شد تا نظم و انضباط در تیم ما در دوره اسکوچیچ دیده نشود.

دیدگاهتان را بنویسید