گازرسانی به ۷۵ هزار نفر از ساکنان شهر هش آغاز شد


ساعت: 21:15
تاریخ انتشار: 08/12/1401
کد خبر: 1908194

تحقق یکی دیگر از وعده های دولت سیزدهم در جنوب شرق کشور؛

به همت دولت سیزدهم گازرسانی به 75 هزار نفر از ساکنان شهرستان هش در استان سیستان و بلوچستان از امروز آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، صاحب گل صالحی فرماندار خاش در افتتاحیه عملیات گازرسانی به این شهرستان گفت: گازرسانی به خاش به طول 104 کیلومتر از ایرانشهر به پالیزان با قطر لوله 20 اینچ است. و از پالیزان به خاش با قطر لوله 20 اینچ لوله های 16 اینچ به طول 42 کیلومتر و انتقال گاز از خاش به میرجاوه به طول 110 کیلومتر و قطر لوله 10 اینچ انجام شده است.


وی افزود: کل اعتبار خط لوله گاز ایرانشهر به هش به طول 146 کیلومتر 700 میلیارد تومان و اعتبار شبکه گازرسانی و توزیع این شهرستان 80 میلیارد تومان است.


فرماندار خاش تصریح کرد: با افتتاح گاز در این شهرستان 12 میلیون لیتر مازوت از کارخانه سیمان خاش و 4.5 میلیون لیتر سوخت گاز برای 116 واحد پخت، 40 مرغداری و گلخانه صرفه جویی می شود.


صالحی تصریح کرد: گازرسانی برای 24 هزار خانوار با جمعیت 75 هزار نفری هش آغاز شده است و علاوه بر آن کارخانه سیمان هش نیز از نعمت گاز بهره مند شده و از تردد ماهانه بیش از 250 کامیون حامل سوخت مورد نیاز یک کارخانه و کارخانه جلوگیری می کند. ترافیک را کاهش می دهد.


وی خاطرنشان کرد: بهره برداری از خط انتقال و احداث شبکه گازرسانی به شهر اسماعیل آباد و 120 روستای پشتکوه و مناطق مرکزی به نفع 45 هزار نفر اجرا شده است که نویدبخش توسعه و عمران است. از این شهر

فرماندار هش ادامه داد: اجرای همزمان چهار ابرپروژه گاز، آبرسانی، ایستگاه راه آهن و باند دوم جاده هش – زاهدان با اهتمام ویژه دولت سیزدهم در حال انجام است که منجر به حذف خواهد شد. محرومیت در این منطقه

خدمت در سیستان و بلوچستان افتخار است

علی اکبر میدانشاهی مدیرعامل شرکت ملی گاز استان فارس نیز در این مراسم اظهار داشت: در این طرح بیش از 120 روستا گازرسانی می شود و این امر از مهاجرت روستاییان به شهرها و گسترش و توسعه روستاها جلوگیری می کند. .


وی افزود: شرکت ملی گاز پس از انقلاب در زمینه گازرسانی به روستاها و شهرها بهترین عملکرد را داشته است و امروز زمینه اشتغال زایی برای جوانان این منطقه فراهم شده است.


میدان شاهی گفت: حضور و خدمت برادران شیعه و سنی در این استان نماد کامل وحدت و خدمت در سیستان و بلوچستان برای ما افتخار است.



نگاه ویژه دولت سیزدهم به سیستان و بلوچستان

اسماعیل حسین زهی نماینده مردم هش نیز با ابراز خرسندی از تحقق وعده های دولت سیزدهم در شهرستان هش گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم کارهای بزرگی در سیستان انجام شده است. و بلوچستان و این نشانه توجه ویژه دولت به این استان است.»


وی خواستار اجرای امنیتی این طرح شد و افزود: اجرای این طرح ها علاوه بر توسعه و پیشرفت استان می تواند زمینه اشتغال جوانان را نیز فراهم کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید