12000 هکتار از شهر ناپایدار است/وضعیت شهر و ساکنان آن خوب نیست


ساعت: 09:38
تاریخ انتشار: 09/02/1401
کد خبر: 1913076

شهردار تهران با اشاره به وضعیت شهر تهران گفت: از 70 هزار هکتار بافت شهری، 12 هزار هکتار از این بافت ناپایدار و دارای آلودگی هوا، ترافیک، مسکن بد و بی خانمانی در شهر و وضعیت فعلی است. شهر و شهروندان آن واجد شرایط نیستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا زاکانی شهردار تهران در دیدار با نخبگان دانشگاهی که در ساختمان شهرداری تهران برگزار شد، با بیان اینکه در شرایط کنونی ابتدا باید نقطه ای را که در آن قرار داریم درک کنیم، اظهار داشت: وضعیت اخیر کشور این است. آن را یک فرصت می دانم و جنبه تهدید آن را یک داستان فرعی می دانم. بنابراین باید یک سری اقدامات و تحولات اساسی انجام دهیم و مشکلات انباشته در کشور را بگشاییم که عموم مردم را به آینده امیدوار کند و پاسخی معتبر به جامعه و ارکان و اجزای آن بدهد و منجر به تقویت ما شود. در داخل.

شهردار تهران با اشاره به وضعیت شهر تهران افزود: از 70 هزار هکتار بافت شهری، 12 هزار هکتار از این بافت ناپایدار و دارای آلودگی هوا، ترافیک، مسکن بد و بی مسکنی در شهر و وضعیت فعلی است. شهر و شهروندان آن واجد شرایط نیستند. وضعیت شهرداری در ابتدای این مدت خوب نبود و حدود 70 هزار میلیارد بدهی داشتیم که 13 میلیارد سود سال گذشته به آن اضافه می شود.

وی بیان کرد: در این دوره از مدیریت محیط شهری در 10 روز اول با انضباط مالی و خزانه واحد از استرس مالی خارج شدیم و 99 درصد بودجه سال گذشته محقق شد و اکنون همه کلان پروژه های شهرستان آغاز شده است. همچنین در 8 ماهه امسال نسبت به سال قبل در امر ساخت و ساز و عمران فعالتر بودیم.

زاکانی با بیان اینکه معتقدیم تمام مسئولیت های مستقیم و غیرمستقیم شهرستان بر عهده ماست، ادامه داد: 5 هزار تخت برای معتادان متجاهر فراهم کرده ایم و 2500 تخت دیگر را در دست تهیه داریم و همچنین شاخص های بهداشت و مسکن وارد شدیم.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: سازمان نوسازی شهرداری در مدت 15 سال 5000 واحد ساخته است اما در این مدت 9000 واحد راه اندازی شده و 29000 واحد دیگر نیز راه اندازی می شود. همچنین در بحث مسکن با این دانشگاه 550 واحد برای اساتید دانشگاه شریف قرار دادیم و همراه با این اقدامات 9 هزار میلیارد تومان از تسهیلات شهرستان را برگرداندیم.

وی ضمن اشاره به هدف گذاری 4 تحول درون زا، تحولات نرم، تحولات کالبدی و تحولات فناورانه شهرستان، گفت: از مرداد ماه امسال هر شنبه پروژه ای در سطح و مقیاس شهرستان افتتاح می کنیم و از 12 بخمن به مناسبت ولادت حضرت امام (ره) همه روزه تا بایرم کار خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید