12 هزار هکتار بافت ناپایدار در تهران وجود دارد

ساعت: 20:20
تاریخ انتشار: 14/15/1400
کد خبر: 1790119

شهردار تهران گفت: در حال حاضر 12 هزار هکتار بافت ناپایدار در تهران، 4 هزار و 560 هکتار بافت فرسوده و 3 گسل در شمال غرب داریم و شهر تهدید فیزیکی برای شهر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا زاکانی امشب در نشست با رتبه های برتر کنکور 1400 گفت: نزدیک به 68 سال از واقعه ای می گذرد که جوهره جنبش دانشجویی قبل از انقلاب استبداد را به وجود آورد. جوهره جنبش دانشجویی بعد از انقلاب در قدرت بودن و مخالفت با نظام سلطه است.

وی افزود: ایران اسلامی در انقلاب خود بر شعار آزادی، پیشرفت و… تمرکز کرده است و این برای ما مسئولیت هایی ایجاد می کند.

شهردار تهران گفت: اگر غرب در همه ابعاد در دنیا متجلی می شود برگرفته از قدرت علمی آن است اما اگر این علم با افق عدالت خواهی کار کند می تواند بسیار موثر باشد.

وی افزود: شهرداری در تلاش است تا از یک نهاد خدماتی معمولی به نهاد خدمات اجتماعی تبدیل شود. در نتیجه شهرداری باید مسئولیت هایی را بر عهده بگیرد که بر روح و جسم شهر نظارت داشته باشد.

زاکانی گفت: شهرداری با امکانات خود با شهروندان در ارتباط است و با توجه به ویژگی های کلان شهر تهران باید خلاقیت خود را در تمام عرصه های شهر به مرحله ظهور برسانیم.

وی گفت: اگر بخواهیم شعار «تهران کلان شهر جهان اسلام» را محقق کنیم، نیازمند تحول در نظام اجتماعی هستیم. امروز شهر زخم های اجتماعی قدیمی دارد و باید اقدام کرد تا هیچکس در تهران گرسنه خوردن این مدل نباشد.

شهردار تهران ادامه داد: این حرف بزرگی است اما با ایده و اراده شما می توان دانشجو شد و در این راستا شهر باید به ثبات برسد.

زاکانی با بیان اینکه شهر تهران دچار ناپایداری است، بیان کرد: در حال حاضر 12 هزار هکتار بافت ناپایدار در تهران، 4 هزار و 560 هکتار بافت فرسوده و 3 گسل مشا در شمال غرب داریم و شهرری تهدید فیزیکی برای شهر است. امروزه بحث حمل و نقل و ترافیک تهران به عنوان چالش ابری، روح مردم را به درد می آورد.

وی با بیان اینکه حل این مسائل در دست نخبگان جامعه است، گفت: خلأ مسائل هویتی مختلف در شهر کاملا احساس می شود و در حال حاضر هیچ هویتی بر هویت معماری قبلی تهران نظارت ندارد. در حوزه حقوق و فرهنگ نیازمند یک جهش در تهران هستیم.

زاکانی گفت: بنابراین امروز برای یک نیاز جمع شده ایم و به عنوان شهرداری به دنبال حل مشکلات شهری که نیاز به هویت دارد با کمک نخبگان و مردم هستیم. یکی از این هویت ها علم و فناوری است که باید به عنوان پایتخت علم شناخته شود.

وی گفت: با توجه به اینکه تهران ابعاد مختلفی دارد از نظر علوم انسانی تجربی، فنی و عمرانی و… باید از ظرفیت نخبگان استفاده کنیم.

زاکانی افزود: به همین منظور شهرداری دست حاجت را به سوی شما دانش آموزان دراز می کند و امیدوارم این حضور پرنشاط دانش آموزان مایه ارتباط با نظام مسائل شهری باشد و امیدوارم آینده بهتری را برای مردم شاهد باشیم. شهر.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید