قزوین بیش از 400 هکتار بافت شهری ناکارآمد دارد

مجید فرجی پور در این نشست اظهار داشت: با توجه به اینکه طرح نهضت ملی مسکن فراتر از مسکن مهر است، سعی کرده ایم برای رفع مشکلات مسکن مهر تغییراتی در متراژ واحدهای مسکونی ایجاد کنیم.

وی افزود: در طرح نهضت ملی مسکن سعی کردیم از تراکم کمتر استفاده کنیم و به شرایط ایده آل نگاه کنیم و در همه طرح های مسکن موضوع دو خوابه، پارکینگ و آسانسور در همه واحدها لحاظ شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: به منظور فراهم شدن شرایط برای درآمد مردم مصوب شد متراژ واحدها کاهش یابد و میزان درآمد مردم کاهش یابد و 70 به 80 برسد. متر مربع باید یک شبکه مسکونی در نظر گرفته شود.

فرجی پور یادآور شد: قزوین 484 هکتار بافت شهری ناکارآمد دارد که 95 هزار نفر در آن زندگی می کنند.

وی اذعان داشت: 12 شهرستان استان قزوین شامل کوهین، معلم کلاه، رزمیان، سیردان، محمدیه، شیریفیه، دانسفهان، اردک، سگزآباد، خرمدشت، زی آباد، نرجه و حکالی بررسی اولیه از مناطق هدف ندارند.

این مسئول تصریح کرد: محله های باغ نشاط، لالوها و کوی بهار از جمله سکونتگاه های غیررسمی قزوین هستند که در مجموع حدود 28 هکتار، 747 خانوار و بیش از 2 هزار و 930 نفر جمعیت دارند.

36cc4610 853f 47d5 8a7f bd4645c1e8f9 خبر خاکستری

فرجی پور با اشاره به جزئیات واگذاری زمین و مسکن به خانواده های دارای سه فرزند در استان قزوین، اذعان داشت: بر اساس ابلاغیه قانون حمایت از خانواده، سامانه نهضت ملی مسکن برای متقاضیان آماده است و مردم می توانند به سامانه مراجعه کنند و از نوع قیم، باید فرزندی داشته باشند که سوم به بالا را انتخاب کنند تا بتوانند در این ترتیب قرار بگیرند، هرچند آیین نامه هنوز ابلاغ نشده است، اما برای ساماندهی افراد و تشکیل پرونده اقداماتی انجام داده ایم. با توجه به اینکه نظام مهندسی به عنوان فرآیند غربالگری متقاضیان انتخاب شده است، متقاضیان می توانند با مراجعه به آن نسبت به ثبت شکایت اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان دارای فرزند سوم متولد 3 آبان سال گذشته مشمول دریافت PUP می شوند، گفت: طبق قانون، زمینی به مساحت 200 متر با پرداخت کل بهای معوق برای شهرهای زیر 500 هزار نفر و بالای 500 هزار نفر در نظر گرفته شده است. 200 متر زمین یا واحد مسکونی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید