کرمانشاه بیش از 1200 هکتار بافت فرسوده دارد/ 14 محله در اولویت بازسازی هستند.


ساعت: 20:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۶
کد خبر: 1904276

بهزاد مسعودی گفت: هم اکنون یک هزار و 228 هکتار بافت فرسوده شهری در کرمانشاه وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهزاد مسعودی در گفتگو با مرصاد نیوز اظهار داشت: هم اکنون یک هزار و 228 هکتار بافت فرسوده شهری در کرمانشاه وجود دارد.

معاون فنی و شهرسازی شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه برخی از این بافت ها بافت تاریخی، برخی روستایی و برخی بافت های حاشیه ای هستند، خاطرنشان کرد: بنابراین با توجه به نوع آنها متولیان امر در حوزه احیا و بازسازی هستند. نیز متفاوت است.

وی گفت: کرمانشاه دارای 36 محله فرسوده است که 14 محله در اولویت نوسازی هستند.

مسعودی با اشاره به اینکه بافت های فرسوده به ویژه در کلان شهرها به دلایل مختلف زمینه بروز انواع معضلات و آسیب های اجتماعی را فراهم می کند، گفت: باید نقشه راه در این حوزه ترسیم شود و نقش هر یک از ادارات اعم از راه و شهرسازی را مشخص کند. به استانداری، شهرداری و میراث فرهنگی اشاره کرد و طبق یک برنامه زمان بندی مشخص باید مرمت این بافت ها انجام شود.

وی با بیان اینکه هر طرح و برنامه ای در این حوزه تنها با مشارکت ساکنان و مالکان آن موثر خواهد بود، تصریح کرد: احیای این سازه ها همت همگان را می طلبد و مردم می توانند از فرصت های بانک مسکن استفاده کنند.

مسعودی تصریح کرد: بافت های فرسوده در هنگام وقوع بلایای طبیعی از جمله زلزله و سیل خطرناک هستند و در این راستا لازم است ساکنان این مناطق نسبت به این معضل آگاهی داشته و در طرح های بازسازی و احیا مشارکت جدی داشته باشند.

معاون فنی و شهرسازی شهرداری کرمانشاه گفت: در راستای احیا و احیای شهرداری کرمانشاه تراکم تا 180 درصد به صورت رایگان انجام می شود، در هنگام تهیه نقشه نیز تخفیف و ضوابط داریم و خدمات رسان نیز تخفیف دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید