تاریخچه الحاق 200 هکتار از اراضی شمال غرب کرج به محدوده شهر / مردان شهرسازی; توانبخشی صفاق ضعیف و بافت های فرسوده

ساعت: 14:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۹
کد خبر: 1793646

شنیده ها حاکی از آن است که در آخرین جلسات استانداری موضوع الحاق 200 هکتار از اراضی شمال غرب کرج (بالا دست بیمارستان البرز) به این شهر مطرح شده است!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریکدر حالی که این روزها البرز دیگر توان افزایش جمعیت را ندارد و با سرانه فقر دست و پنجه نرم می کند، شنیده ها حاکی از آن است که در جلسات اخیر استاندار، موضوع الحاق 200 هکتار از اراضی شمال غرب کرج (بالا دست) به بیمارستان) البرز) در محدوده شهر ارائه می شود.

نبود تخت بیمارستانی، دو مدرسه، نبود زیرساخت های مناسب، حاشیه نشینی در اطراف زندان ها، پروژه های رها شده مشکلاتی است که البرز را به امروز و حتی بدتر از وضعیت بهداشتی و درمانی رسانده است.او اهل سیستان و بلوچستان است.

در کمال تعجب مسئولان به جای رسیدگی به مشکلات و دغدغه های فعلی جمعیت، الحاق زمین به محدوده شهر را در نظر گرفته اند و اربابان استانی وزارت راه و شهرسازی را بهانه ای برای ساخت 30 هزار مسکن قرار داده اند.

آیا مسئولین نمی دانند که با اجرای این تصمیم 100000 نفر به جمعیت کلانشهر کرادژ اضافه می شود، چرا برنامه ریزی مناسب مطابق با مهاجرت بالا، تراکم جمعیت و سرانه خدمات بسیار پایین قبل از اطمینان از حداقل زیرساخت ها و رسیدن به آن. سرانه سطح متوسط ​​کشور وجود ندارد.

بدیهی است هرگونه اقدامی که موجب تحریک تقاضا و گسترش مهاجرت به استان (به ویژه کلانشهرهای کرج و فردیس) شود مناسب نیست چرا که استان البرز در حال حاضر با کمبود جدی زیرساخت های تامین آب شرب و حمل و نقل مواجه است. جمع آوری زباله. آب ضعف.

در واقع باید گفت که بار جدید مسکن مشکلات ذکر شده را تشدید می کند و در حال حاضر با توجه به میزان مصرف آب در استان و سهمیه جدید برداشت شده از سدها با کسری 540 میلیون مترمکعبی مواجه هستیم. . سفره های زیرزمینی استان به شدت رو به زوال است.

رانش گسترده زمین در دشت های جنوبی کرج و فردیس یکی از پیامدهای ضعیف شدن سفره های زیرزمینی است. سخت.

شاخص های اندازه گیری هوا به خوبی معایب استان را در زمینه آلودگی هوا نشان می دهد.

بی شک اجرای طرح ملی مسکن بدون اجتماعی، حمل ونقلی، زیست محیطی و در نظر گرفتن ظرفیت های زیست محیطی منطقه شاید راه حلی برای حل معضل به نظر برسد، اما در مجموع و به مرور زمان مشکلات را در استان تشدید خواهد کرد.

پیشنهاد می شود بافت های فرسوده در شهرهای کرج و فردیس به جای بار مسکن جدید احیا شود تا شاهد عینیت بخشیدن به سوال معروفی نباشیم که می گوید زمین را نساختیم به بهشت ​​رفتیم. و دیگر عرصه بر مردم تنگ نمی شود.

شبکه خبری تیتریک خواستار مشارکت جدی نمایندگان فردیس و کرج در مجلس شورای اسلامی در این خصوص شده و در این زمینه از آنان مطالبه خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید