مشکل تهران عدم الحاق نامناسب جمعیت به بافت شهر است

ساعت: 13:35
تاریخ انتشار: 25/10/1401
کد خبر: 1922753

شهردار تهران با اشاره به اینکه بی عدالتی های شمال و جنوب شهر نیازمند بازنگری در شهر است، گفت: مشکل تهران ادغام نامناسب جمعیت در بافت شهر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا زاکانی شهردار تهران در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما در تهران به دنبال عدالت هستیم و عدالت با حرف و شعار به دست نمی آید، مهم این است که عدالت به هر نحوی باید تحقق یابد. “

وی ادامه داد: تهران مشکلات زیادی دارد که باید حل شود و برای این منظور باید چهار تغییر در پایتخت ایجاد شود. این یک تحول در درون شهرداری است، ما نه تنها یک نهاد خدماتی بلکه یک نهاد خدمات اجتماعی هستیم و هدف ما رفع نیازهای مردم و مطالبات رهبر انقلاب در این زمینه است.

به گفته شهردار تهران، نکته دوم مربوط به حوزه کالبدی شهر است که مربوط به حمل و نقل عمومی است. محور سوم تحول نرم شهر است که یکی از مشکلات ما در این زمینه توجه بیش از حد به بدنه شهر است. این برنامه فقط برای صرفه جویی در ترافیک است در حالی که شهر ما از چندین مشکل مختلف رنج می برد. اول مشکل ترافیک، دوم آلودگی هوا، سوم بلاتکلیفی و ضعف شهر و چهارمین نکته بی هویتی شهر یعنی هویت معماری در شهر گم شده است. تهران.

زاقانی گفت: تا قبل از سال 1348 تهران در جهات مختلف رشد می کرد و بر اساس الگوی مناسب رشد نمی کرد. بی عدالتی در شمال و جنوب شهر نیازمند بازنگری در شهر است. مشکل تهران جمعیت نیست. بلکه تعبیه نامناسب جمعیت در بافت شهر است.

وی ادامه داد: برای رفع کمبود مسکن و بی هویتی در شهر باید راه حلی پیدا کنیم تا همه مشکلات را با هم حل کنیم. ، ایمنی شهری و غیره n. حل نشده باقی می ماند.

شهردار تهران افزود: شهر را در مدار جدیدی قرار می دهیم تا بارت و اکثر ایستگاه های مترو بسازیم. برای نوسازی شهر 500 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داریم. یا نباید در سطح شهر کار کنیم، بلکه آن را به صورت فرسوده رها کنیم.» آن را رها کنید و به مسئول بعدی تحویل دهید یا یک تعمیر اساسی انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید