بزرگترین مشکل بافت فرسوده عدم کنترل واحدهاست/ تقاطع بدون تراز شهید کیوانفر در سال آینده محقق می شود.


ساعت: 16:42
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۲
کد خبر: 1815240

شهردار کوم با اشاره به پیش بینی 71 پروژه در مناطق فقیرنشین با رقمی حدود 140 میلیارد تن، گفت: مترو کوم از یک ماه قبل آماده آزمایشات گرم است و برای این موضوع نیاز به واگن دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از فردا پدرخوانده، سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار کوم ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به بودجه 3600 میلیارد تنی شهرداری کوم در سال جاری اظهار داشت: شهرداری کوم در حال آماده شدن برای کسر بودجه امسال است و نتایج نشان می دهد که بودجه در سال 1400 شهرداری کوم را در دستور کار خود قرار داده است. از Kum بیش از 90٪ به دست آورد.
وی با اشاره به چند مرحله افتتاح پروژه ها در شهرداری کوم گفت: آخرین مرحله افتتاح 100 پروژه به ارزش 10 هزار میلیارد ریال بود که در روزهای پایانی سال جاری در اختیار مردم شریف کوم قرار گرفت.

ناوگان اتوبوسرانی شهرداری در سال 1400 نوسازی شد
شهردار کوم با اشاره به اینکه آخرین پروژه تکمیل شده پارک زائر است که در اختیار اهالی کوم قرار می گیرد، افزود: یکی از پروژه های شاخص سال 1400 بوده است.
وی ادامه داد: ناوگان اتوبوسرانی شهرداری کوم در سال 1400 نوسازی شد و در روزهای پایانی امسال قرارداد 50 اتوبوس دیگر با سازمان شهرداری منعقد شد و امروز بودجه آن واریز می شود تا دیگر نگران حمل و نقل عمومی نباشیم.

در پارچه فرسوده بازیگران مختلفی وجود دارد
سقائیان نژاد با اشاره به اینکه امسال اولین سال اجرای برنامه قم 1404 شهرداری کوم است، گفت: در اولین برنامه ای که به اتمام رسید بیشتر به مشکلات زیرساختی شهر توجه کردیم چرا که باید به مسائل زیرساختی شهر می پرداختیم. «البته همه مسائل زیربنایی بر عهده شهرداری نیست و برخی از آن ها بر عهده ارگان های دیگر است، مثلاً در برخی از کوچه های کوم فاضلاب همچنان جریان دارد.
وی با اشاره به اینکه همچنان در زمینه پارچه های فرسوده مشکل داریم، افزود: در این حوزه بازیگران مختلفی حضور دارند و شهرداری عنصر ضعیفی در این حوزه است.

دولت در حال تخصیص 60 میلیارد تن پروژه در شرق حرم است
شهردار کوم به آغاز فصل جدید همکاری مدیریت شهری و دولت اشاره کرد و گفت: در دولت جدید و در سفر رئیس جمهور به کوم 48 هکتار و 32 هکتار به کوم و کوم بازگردانده شد.این هیئت باید دوباره قدرت های استان را به دست آورد.
وی افزود: در این سفر چندین تصمیم خوب برای مدیریت شهری کوم اتخاذ شد که از جمله آنها می توان به اختصاص زمین در حاشیه پارک جوان اشاره کرد. وی همچنین به اختصاص 80 هکتار پردیس برای جمع آوری ریل های رها شده از سطح شهر و اختصاص 60 میلیارد تن فولاد برای تکمیل پروژه های شرق حرم اشاره کرد.
سقائیان نژاد گفت: اینها راهکارهای امیدوارکننده ای است که نشان می دهد در سال 1401 می توانیم مشکلات پارچه های فرسوده را به طور جدی حل کنیم.

بزرگترین مشکل پارچه های فرسوده عدم کنترل واحد است
شهردار کوم بزرگترین مشکل بافت فرسوده را نبود حاکمیت واحد دانست و افزود: این پراکندگی حاکمیتی مشکل ایجاد می کند. در سال های گذشته مجلس تصویب می کرد که هر سال 10 درصد بافت های فرسوده با بودجه دولتی از سر گرفته شود که به دلیل مشکلات دولت امکان پذیر نشد.
وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاران باید جذب بافت های فرسوده شوند تصریح کرد: 4 درصد تسهیلات بانکی باید در بافت های فرسوده ارائه شود. همچنین هزینه پروانه ساختمانی را به نصف کاهش داد، اما این اقدامات انجام نشد.

یکی از اهداف شهرداری امنیت شهر است
سقائیان نژاد افزود: نظم و ساماندهی شهری یکی دیگر از موضوعات مهم در پیشینه شهرداری کوم است و در این راستا باید به مسائل فرهنگی توجه کرد و در عین حال با عوامل نامطلوب برخورد کرد.
وی خاطرنشان کرد: بحث امنیت شهری از دیگر اهداف مهم برنامه قم 1404 است که در حوزه ترافیک حمل و نقل نیز به موضوعاتی مانند ساماندهی تابلوهای راهداری پرداخته می شود. رعایت مسائل زیست محیطی یکی دیگر از اهداف مهم برنامه قم 1404 است که در واقع تقویت حرکت های انجام شده در برنامه اول است.

چهارراه سطح شهید کیوانفر در سال 1401 تکمیل می شود
شهردار کوم با اشاره به اینکه چهارراه غیرهمسطح شهید کیوانفر در سال 1401 ساخته می شود، گفت: شهردار فردوسی و سادو یکی دیگر از پروژه های بسیار مهم شهرداری کوم در سال آینده است.
وی افزود: همچنین در سال آینده 67 میلیارد تن برای تکمیل طرح نماز در نظر گرفته شده است که در نیمه اردیبهشت ماه در اختیار مردم قرار می گیرد.

شایستگی تونل بلوار جمهوری 300 میلیارد تن است
سقائیان نژاد گفت: ادامه تونل بلوار جمهوری از دیگر پروژه های بزرگ شهری با وام 300 میلیارد تنی است. بتن ریزی ماژول از هشت پروژه تکمیل و تکمیل شده است. این پروژه تا اواسط اردیبهشت ماه به اتمام می رسد.

بودجه شهرداری برای سال آینده بیش از 4000 میلیارد تن / 17 درصد افزایش نسبت به بودجه سال آینده است.
وی با اشاره به اینکه بودجه شهرداری کوم و سازمان های مرتبط در سال آینده نزدیک به 4650 میلیارد تن خواهد بود، گفت: برای سال آینده شاهد افزایش 17 درصدی بودجه و 27 درصدی سهم در بودجه جاری هستیم. سابقه شهرداری در کشور وجود ندارد.

اختصاص 115 میلیارد فولاد در بودجه 1401 برای آسفالت
شهردار کوم با اشاره به اینکه مطالعات پروژه بسیار مهم تونل امام موسی صدر در سال آینده انجام می شود، گفت: در بودجه سال 1401 115 میلیارد تن برای تردد آسفالت در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه پروژه های مهمی در اطراف حرم در دستور کار شهرداری کوم قرار دارد، گفت: یکی از مهمترین آنها تعیین تکلیف مشاغل مرتبط با حرم از جمله مجموعه شیخان است که نیاز به 200 بودجه دارد. میلیارد تومان.»
سقائیان نژاد گفت: تملک مغازه های خیابان اراک و ساماندهی آرامستان این منطقه از مهمترین موضوعاتی است که در دستور کار ماست.

پیگیری دو طرح در اطراف حرم امامزاده چهل اختران
وی خاطرنشان کرد: تملک و ساماندهی محیط اطراف حرم امامزاده هههل اختران که دو طرح دارد. ما ترکیبی از این دو پروژه را دنبال می کنیم و برای آن و شرکت بازآفرینی شهری اعتباری در نظر گرفته شده است.

مترو قم از یک ماه پیش آماده تست های داغ است
شهردار کوم با اشاره به اینکه مترو کوم آماده تست گرم است و برای این موضوع نیازمند واگن است، گفت: تفاهم نامه ای برای تحویل موقت این واگن از سوی شهرداری تهران با تهران منعقد شد. ابتدا در مورد پرداخت نقدی یا ضمانت نامه بانکی صحبت کنید. ما هنوز در حال مذاکره هستیم. به محض اینکه این رام با سه ماشین به کوم رسید تست داغ را شروع می کنیم که 40 روز به طول می انجامد و در این مرحله می توانیم بازدید عمومی داشته باشیم.

پیش بینی 71 پروژه در مناطق فقیر با رقمی حدود 140 میلیارد تن
سقائیان نژاد با اشاره به اینکه سال آینده 71 پروژه در مناطق فقیرنشین با رقمی حدود 140 میلیارد تن در نظر گرفته شده است، گفت: در سال 1400 شهرداری کوم در منطقه 6 62 میلیارد تن و در منطقه دو 31 میلیارد تن هزینه کرده است، اما وجود دارد. بسیاری از محرومیت ها که آشکار نمی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید