مسائل مالی اولویت سوم در مدیریت شهرداری است/ در شهر زنجان چهار تقاطع بدون تراز ایجاد می شود.

وی افزود: گاهی اوقات سلیقه های مختلف در کشور شرایطی را به وجود می آورد که عده ای احساس می کنند فرصت چشمه های جولان به آنها داده شده است اما قطعا این اقدامات پاسخ های قاطعی را در پی خواهد داشت.

شهردار زنجان در ادامه در خصوص مسکن کارکنان شهرداری زنجان گفت: بحث های اولیه در خصوص ثبت نام کارکنان و کارگران شهرداری در طرح اقدام ملی مسکن انجام شده است.

وی با بیان اینکه دو هدف اصلی در سال آینده دنبال می شود که شامل اصیل سازی و تسهیل تردد است، گفت: افزایش خطوط در سطح شهر یکی از اقداماتی است که انجام می شود.

فیروزفر با بیان اینکه رویکرد جامعی برای حل معضل ترافیک شهر وجود دارد، گفت: ترافیک باید به گونه ای حل شود که کاهش ترافیک در یک نقطه باعث انتقال ترافیک به نقطه دیگر نشود.

وی با بیان اینکه باید در 5 نقطه شهر گذرگاه های بدون همسطح ایجاد کنیم، گفت: در میدان بسیج و میدان جهاد بیشتر اوقات شاهد ترافیک هستیم، این وضعیت در جاده آرامستان نیز وجود دارد.

شهردار زنجان با بیان اینکه با باز شدن محور پادگان تا دو هفته آینده سیل ترافیکی وارد محل می شود، گفت: از این رو نیاز به ایجاد حداقل دو تقاطع همسطح در این مسیر وجود دارد که البته مطالعات انجام شده است. توسط بزرگراه امجدیه به خروجی آرامستان انجام شد و مشاور برای این امر 9 سناریو پیش بینی کرده است.

وی با اشاره به اینکه نکاتی در سناریوها حذف شده است، ادامه داد: این نقاط در حال به روز رسانی است و 9 سناریو شامل ساماندهی سه راهی امجدیه، میدان سپه، میدان مدیریت و چهارراه ثمین است.

فیروزفر تصریح کرد: با قرارگاه خاتم الانبیا تفاهم نامه منعقد شده و بخشی از آن در پارک هاشمی نژاد قرار دارد و از پتانسیل این قرارگاه و سایر شرکت هایی که تمایل به همکاری با شهرداری زنجان دارند استفاده خواهیم کرد. با این حال، سال آینده حداقل چهار پچ ناهموار در شهر راه اندازی می شود.

وی در خصوص ساماندهی ساختمان های نیمه کاره گفت: مذاکراتی با مجموعه مدیریت استان داشته ایم، در میدان مرکزی شهر در ضلع جنوب غربی تصویر زشتی ایجاد شده و هیچکس به آن رحم نمی کند اما با میراث فرهنگی وارد مذاکره شده ایم.

فیروزفر با بیان اینکه همکاری دستگاه های خدمات رسان با شهرداری علاوه بر تسهیل در کار خود مجموعه، از زشتی شهر نیز جلوگیری می کند، افزود: گاهی شهرداری حفاری های ایجاد شده در چند سال اخیر را تعمیر می کند.

وی گفت: بحثی که در اصیل سازی شهر وجود دارد ساماندهی ساختمان های نیمه کاره است که شروع شد.

شهردار زنجان در خصوص بحث افزایش اعتبار در شهرداری گفت: ذهن کنجکاو در جامعه بسیار مفید است، اما باید با بررسی و تحلیل دقیق مشکلات نیز همراه باشد، بنابراین اگر تحلیل با ذهن فعال درست نباشد، رسانه ها باید اطلاعات مربوطه را برای حل مشکلات به صورت خودجوش در یک جامعه سود محور ارائه دهند.

فیروز به مناسبت افزایش 5 برابری بودجه شهرداری گفت: مسائل مالی در اولویت سوم شهرداری است چرا که برنامه ریزی و مدیریت صحیح در شهرداری جزو اصول است و در صورت عدم وجود این دو، مسائل مالی. تکلیف را حل نخواهد کرد

و ادامه داد: بحث های مالی در شهرداری نیز نیاز به مدیریت صحیح دارد اما در پایان سال تراز مالی به شهروندان ارائه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید