حل مشکل بافت های فرسوده پایتخت / ساخت 130 هزار واحد مسکونی جدید


ساعت: 20:38
تاریخ انتشار: 14/11/12/14
کد خبر: 1812596

شهردار تهران گفت: با ساخت 130 هزار واحد مسکونی جدید در تهران به منظور بازآفرینی بافت فرسوده شهری; حل مشکل سوختن در پایتخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مراسم تبادل تفاهم نامه بین وزارت راه و شهرسازی (شرکت بازآفرینی شهری ایران) و شهرداری تهران با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و علیرضا زاکانی شهردار تهران برگزار شد.

علیرضا زاکانی در این مراسم با تبریک سالروز مبعث پیامبر اعظم (ص) گفت: ما در شهر تهران با دو ویژگی ناگوار بافت فرسوده و افزایش قیمت مسکن و اجاره بها مواجه هستیم.

وی افزود: در حال حاضر با 12 هزار هکتار بافت ناپایدار و 4 هزار و 560 هکتار بافت فرسوده مواجه هستیم که با وجود شکاف های اطراف تهران، احتمال وقوع مخاطرات طبیعی مانند زلزله وجود دارد.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه این مناطق پرخطر نیاز به شناسایی دارند، گفت: وجود این مشکلات در شهر تهران برنامه ریزی و رفع موانع احیای بافت فرسوده را پیش روی مدیریت شهری قرار می دهد تا خدمات هفت گانه شهر را تغییر دهد. سرانه، می‌توانیم فرصت بهتری برای زندگی در منطقه‌ای با بافت‌های فرسوده و ناپایدار ایجاد کنیم.

زاکانی با اشاره به افزایش قیمت مسکن و اجاره بها گفت: قیمت هر متر مسکن در تهران به حدی افزایش یافته که از منابع مردمی فراتر رفته و فشار مضاعفی به سبد خانوار تهرانی ها وارد می کند.

وی افزود: برای تغییر این معادله و حرکت در مسیری جدید، قانون تولید مسکن و ورود دولت به موضوع مسکن جهادی می تواند فرصت بسیار خوبی در این حوزه ایجاد کند.

شهردار تهران همچنین تاکید کرد: مدیریت شهری در حال حاضر با ایجاد یک پایگاه مسکن تسهیلات ویژه ای را در حوزه ساخت و ساز در شهر تهران در نظر گرفته است.

وی افزود: این تاسیسات با رویکرد بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده برای بازکردن بن بست ساخت و ساز و صدور پروانه در تهران طراحی شده است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه نیاز پایتخت به مسکن زیاد است، گفت: ساخت زمین با تجمیع ریزدانه ها و استفاده از امکانات و تسهیلات دولتی ایجاد شده توسط قرارگاه جهادی مسکن و در عین حال انجام تعهدات خود در قبال سازندگان و سرمایه گذاران امکان پذیر است. و ما در حال ایجاد یک ابزار فعال در تهران هستیم.

زاکانی تاکید کرد: تهران به دلیل شرایط خاص نیاز به تولید مسکن بیشتری دارد. وی افزود: امروز با امضای این تفاهم نامه امکان ساخت 130 هزار مسکن در سال فراهم می شود.

وی در پایان تاکید کرد: اردوی جهادی اسکان هم اکنون در تمامی مناطق 22 گانه تهران فعال است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید