بسته جدید مشوق ها برای ساخت بافت فرسوده


ساعت: 11:35
تاریخ انتشار: 31.05.1401
کد خبر: 1891686

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با همکاری شهرداری، بسته پیشنهادی نوسازی و بهسازی شهر تهران را راه اندازی کرده ایم که شامل ارتقای تراکم، افزایش اشتغال و تسهیلات پارکینگ است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد آیینی در گفت وگویی گفت: مشوق های شهرسازی محور جدیدی است که با شهرداری تهران برای نوسازی زیرساخت های تخریب شده آغاز کرده ایم و معتقدیم این موضوع مهمتر از تسهیلات بانکی و تخفیف مجوزهاست.

وی افزود: تجربه نشان می دهد که به عنوان مثال قسمت پایین مشوق ها برای سازندگان بیشتر از سایر مشوق ها اهمیت دارد. یا اینکه با مجاز بودن درب پارکینگ اضافی، چقدر ناراحتی در پارکینگ از بین خواهد رفت.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با بیان اینکه بسته جامع انواع تحرک در بافت فرسوده تهیه کرده ایم، گفت: تراکم محرک، سطح اشتغال بالاتر، امکانات پارکینگ، انبوه سازی و برخی جزئیات دیگر از جمله موضوعاتی است که در این زمینه گنجانده شده است. بسته جاذبه افزایش ساخت و ساز.

آیینی تصریح کرد: بسته جامع محرک در قالب طرح پایلوت در بافت فرسوده تهران راه اندازی می شود که تحولی در این مناطق خواهد بود. اقدام نهایی مصوبه شورای عالی شهرسازی است که توسط کمیته فنی انجام شد و دوشنبه هفته آینده با حضور وزیر راه و شهرسازی و رسانه ها در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه نوسازی و بهسازی 150 هزار واحد مسکونی در تهران را هدف گذاری کرده ایم، گفت: از این تعداد 64 هزار واحد در دست ساخت است. با پیشنهادی که دادیم امیدواریم در پایان چهار سال یک میلیون واحد در سراسر کشور تجدید شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: با 150 هزار واحد کار را آغاز می کنیم و سال گذشته را با 350 هزار واحد به پایان می رسانیم.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید