ساخت بخشی از نهضت ملی مسکن در بافت های فرسوده

وی افزود: کمبود خدمات روبنایی و زیربنایی در مناطق هدف بازآفرینی شهری مشهود است و پیش بینی می شود تا پایان سال 1401 سرانه خدمات زیربنایی و روبنایی در مناطق هدف بازآفرینی به میانگین سطح این خدمات در سال 97 برسد. دیگر شهر ها. خدمات زیربنایی و روبنایی که ما فاقد آن هستیم شامل بهسازی راه ها، شبکه فاضلاب، ساخت مدارس و درمانگاه ها، نوسازی خانه ها و توانمندسازی ساکنان این بخش ها به ویژه از طریق اشتغال است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ادامه داد: تک تک موارد را در قالب اقدام مشترک با دستگاه های مربوطه پیگیری خواهیم کرد.

وی به بررسی کار ویژه ستاد ملی نوسازی شهری در 4 محور پرداخت و گفت: محور اول جلب مشارکت نهادهای ذیربط برای اجرای نوسازی بافت های شهری است. محور دوم جلوگیری از موازی کاری و بازنگری چند دستگاه در ساختار شهری است تا این دستگاه ها به همگرایی برسند. در استان ها نقش محوری این تقریب با استانداران است، سومین محور ویژه ستاد ملی نوسازی شهری، دستیابی به وحدت رویه مناسب در نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده، تاریخی و حاشیه ای است. محور چهارم هم افزایی منابع و اعتبارات نهادهای مختلف برای دستیابی به برنامه های تدوین شده توسط هر نهاد در نوسازی بافت نظام شهری است. چرا که اگرچه اعتبارات نهادها در زمینه بهسازی بافت های هدف بازآفرینی شهری زیاد نیست، اما در صورت همسو شدن این اعتبارات می توانند مشکلات بافت های ضعیف سازمان شهری را حل کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی شهرداری ها را یکی از بازیگران اصلی نوسازی بافت های فرسوده شهری دانست و افزود: در جلسه ستاد ملی نوسازی شهری، سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور تصمیم گرفت برنامه ریزی کند. و بودجه شهرداری ها برای نوسازی بافت های فرسوده را اعلام کند.

وی یادآور شد: دستگاه های خدمات رسان از جمله وزارت نیرو موظف بودند انشعابات موجود را حفظ کنند و از سوی دیگر برای تامین انشعاب جدید در بافت های فرسوده هزینه ای دریافت نکنند. ما اغلب مشاهده می کنیم که راهروها در ساختارهای فرسوده عریض می شوند، اما تیر چراغ تکان نمی خورد و در وسط راهرو باقی می ماند.

وی با بیان اینکه یکی از مزایای شبکه منسوخ این است که در صورت نوسازی نیازی به انشعابات جدید وزارت نیرو نیست، گفت: انتظار می رود این وزارتخانه به انشعابات برق بلوک های مسکونی بازسازی شده ملحق شود. یا در شبکه منسوخ و از کار افتاده روی یک میز تجمیع شده است.» این را به سازندگان بسپارید.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، برخی از اشیاء نهضت ملی مسکن در بافت فرسوده اجرا و ساخته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید