ظرفیت بافت قدیم یزد باید در طرح نهضت ملی مسکن لحاظ شود

ساعت: 14:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۶
کد خبر: 1792795

آیت الله مدرسی، امام جمعه مرکز یزد بر لزوم وجود صنایع پاک و کم آب در استان یزد تاکید کرد و گفت: صنعت نساجی یزد نیازمند احیای مجدد است و رئیس جمهور نیز در این سفر به این موضوع پرداخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله سید محمد کاظم مدرسی در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به ایام شهادت حضرت زهرا(س)، اظهار داشت: این ایام فرصت خوبی برای دعا و نیایش باران است چرا که کشورمان با کمبود آب مواجه است.

وی گفت: شایسته است در مناطق مختلف نماز باران اقامه شود و دوشنبه هفته آینده پس از تدارک نماز توسط مردم، دو رکعت نماز باران در کویر محمدآباد اقامه می شود.

مدرسی تاکید کرد: این حرکت به این معنا نیست که اگر نماز می خوانیم باید باران ببارد، البته می دانیم که خداوند متعال دعوت ها را اجابت می کند و می فرماید باید نماز بخوانیم پس باید عبادت کنیم و خشنود باشیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: اهل سنت واقعی عاشقان اهل بیت (ع) هستند و وجه اشتراک همه فرقه های اسلامی بعد از توحید و نبوت و بعثت محبت اهل بیت (ع) است.

مدرسی از مواضع به موقع علمای اهل سنت در قبال سخنان و سخنان ناپسندی که گفته می شود تمجید کرد.

امام جمعه مرکز یزد ادامه داد: آنچه امروز جامعه اسلامی ما به آن نیاز دارد وحدت بین مسلمانان است، وحدتی که بتواند همه را در مقابل دشمنان متحد کند و دشمن امروز سعی دارد این وحدت را از بین ببرد و آن را زیر سوال ببرد، وحدتی که میراث امام و به فکر مقام معظم رهبری

مدرسی گفت: دستگاه های مختلف فرهنگی، نظارتی و مرتبط باید در قبال این فرد متخلف یا متخلفانی که این حریم و وحدت را زیر پا می گذارند و معصوم را آزرده می کنند و دل مومنان را جریحه دار می کنند، مسئولیت پذیر باشند.

وی با اشاره به سفر مردم به یزد گفت: توفیق را در سفرهای سرزده وی همراهی کردم، بازدیدهای خوبی انجام شده و دو سه نکته قابل طرح است و انتظار مردم ما این است که وعده ها در حد توان محقق شود. و اگر گاهی این وعده ها عملی نشد، کارکنان مربوطه برای مردم توضیح داده و گردش کار را افزایش می دهند.

مدرسی تاکید کرد: یکی از انتظارات اصلی مردم کنترل قیمت ها و کاهش قیمت ها است و یکی از راه ها این است که دولت ابتدا کنترل این وضعیت را شروع کند، کنترل قیمت ها و جلوگیری از حامل های انرژی و آنچه که به دولت اجازه نمی دهد گران تر شوند.

وی تاکید کرد: افزایش قیمت گاز، برق، نفت، بنزین و امثال آن باعث گرانی محصولات و جریان خدمات مرتبط می شود.

مدرسی بیان کرد: در ارائه خدمات باید به آنچه با فرهنگ ما سازگار است توجه کنیم و فرهنگ اصیل یزدی با منسوجات، منسوجات و صنایع مشابه و یکی از صنایع پاک، لطیف و معنادار، مفید و کمی بیشتر است. صنعت نساجی خواستار و بدون آلودگی

امام جمعه منطقه مرکزی یزد گفت: امروز با توجه به ممنوعیت قاچاق و واردات منسوجات، فرصت بسیار خوبی داریم تا بتوانیم این کارخانه های نساجی را راه اندازی کنیم. در این منطقه بودند.

وی افزود: صنعت پاک و کم تقاضا باید در استان ما حاکم باشد و تولید پنل های خورشیدی و برق البته با حمایت دولت به صورت معنادار و قابل اعتماد قابل انجام است.

مدرسی یادآور شد: نیروی کار در استان یزد تحصیلکرده و بالغ است و باید صنعتی در استان وجود داشته باشد که هم پاک باشد و هم کم تقاضا باشد و هم در عرصه قدرت علمی جایگاه بالایی داشته باشد و این چند ویژگی باید در نظر گرفته شود. در اقتصاد و صنعت استان.

وی همچنین با اشاره به کمبود تخت های بیمارستانی در شهر یزد، یادآور شد: از آنجایی که یزد گردشگری درمانی را در برنامه های خود دارد، باید در تامین و تقویت تخت های بیمارستانی به آن توجه شود.

مدرسی همچنین گفت: وضعیت حمل و نقل هوایی و زمینی به ویژه ریلی نیازمند توجه و بهبود است تا بتوان خدمات مناسبی را به مردم یزد و سایر مردمی که به یزد سفر می کنند ارائه کرد.

امام جمعه مرکز یزد ادامه داد: چه خوب است که در مساحت 6000 واحد مسکونی که در یزد ساخته می شود به بافت قدیمی نیز توجه داشته باشند و از روش های مختلف یا با امکانات بسیار خوبی که در اختیار آنها قرار می دهند استفاده کنند. به مردم «احیا یا دولت و نهادها برای خرید و نوسازی منازل برای تقویت و گسترش جریان زندگی و بومی سازی در بافت تاریخی و مسکونی یزد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید