ظرفیت استفاده از شرکت های خارجی در طرح نهضت ملی مسکن یزد باید مورد توجه قرار گیرد

ساعت: 09:35
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1795980

استاندار یزد گفت: باید از حضور شرکت های خارجی و همچنین فناوری های نوین ساخت مسکن در ساخت و اجرای واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن در یزد استفاده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، مهران فاطمی استاندار یزد در جلسه شورای اداری مسکن استان یزد که با حضور فرمانداران و شهرداران شهرستان های استان یزد برگزار شد، گفت: در حال حاضر هزینه ساخت هر مترمربع مسکن در حال انجام است. واحدهای یزد بین 5 تا 6 میلیون تن است وی بیان کرد: برخی از شرکت های خارجی با قیمتی حدود نیم و بیشتر فرصت ساخت مسکن نهضت ملی مسکن را دارند که باید توسط اداره کل راه و شهرسازی استان و سایر مسئولان پیگیری شود و اگر اینها شرایط واقعا وجود دارد، باید از حضور این شرکت ها استفاده کرد.

وی ادامه داد: البته در زمینه استفاده از توان و ظرفیت شرکت های خارجی برای ساخت واحدهای مسکونی، بحث های مختلفی از جمله استفاده از نیروی کار بومی و… مطرح است که در مرحله بعد باید بررسی شود که آیا قیمت های اعلام شده آنها واقعی و دقیق است.”

فاطمی با اشاره به اینکه مردم تحت فشار اقتصادی هستند، گفت: هر اقدامی که با رعایت نکات ایمنی باعث کاهش هزینه های ساخت واحدهای مسکونی طرح ملی مسکن شود، باید مورد بررسی همه مسئولان استانی قرار گیرد. “در این زمینه توجه ویژه ای داشته باشید.

وی ادامه داد: مسئولان استانی و شهرستانی موظفند به صورت هفتگی از پروژه های طرح اقدام ملی مسکن بازدید و از نزدیک مشکلات را رصد کنند.

استاندار یزد با تاکید بر اینکه مصوبات شورای مسکن، ستاد تسهیل و رفع موانع، شورای برنامه ریزی استان و شورای اقتصاد مقاومتی برای همه مدیران الزامی است، تاکید کرد: قطعا مورد توجه قرار خواهد گرفت.

فاطمی در بخشی دیگر از سخنان خود خواستار توجه به الگوی ساخت واحدهای مسکونی متناسب با فرهنگ و اقلیم استان شد و گفت: هر کدام باید با توجه به اقلیم و فرهنگ شهر خود، ساخت واحدهای مسکونی را آماده کنند. .

استاندار یزد در پایان گفت: طرح نهضت ملی مسکن یکی از اولویت های دولت سیزدهم است و باید با جدیت دنبال شود و در این راه می توان پیگیری های لازم را انجام داد.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید