تهران دارای 4500 هکتار بافت فرسوده شهری است


ساعت: 11:05
تاریخ انتشار: 1400/12/24
کد خبر: 1815671

یکی از اعضای شورای شهر تهران گفت: کلانشهر تهران 4 هزار و 500 هکتار بافت فرسوده و تقریباً سه برابر بافت شهری ناکارآمد دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ناصر امانی در گفت و گو با شبکه خبری تهران نیوز گفت: بر اساس تبصره ای که در بودجه سال جاری تهران ارائه شده است، سازمان تعمیرات استیجاری می تواند از هرگونه کمک دولتی برای بازسازی بافت فرسوده کلانشهر تهران استفاده کند.

وی گفت: به این ترتیب سازمان نوسازی از وام های مشخصی که برای کل تهران در نظر گرفته شده به صورت برداشت از خزانه شهرداری استفاده می کند تا بخشی از بافت فرسوده پایتخت را احیا کند.

یکی از اعضای شورای شهر تهران گفت: بر این اساس وام هایی در قالب تسهیلات بانکی به مالکان و مالکان واحدهای شهری تخریب شده ارائه می شود تا بتوانند واحدهای مسکونی خود را نوسازی کنند.

امانی تاکید کرد: 4 هزار و 500 هکتار بافت فرسوده و حدود سه برابر بافت شهری غیرعملکردی در کلانشهر تهران وجود دارد که نیاز به نوسازی و بازسازی دارد.

وی گفت: در راستای بازسازی بخشی از این بافت گسترده، شهرداری تهران مجاز است مابه التفاوت نرخ سود بانکی تسهیلات مسکن ساکنان بافت های فرسوده را با اولویت مونتاژ ریز اسلب و بازگشایی خطوط اعتباری به عنوان فنی پرداخت کند. و کمک اعتباری ارائه و پرداخت مابه التفاوت تسهیلات مسکن در بافت فرسوده حداکثر تا نه درصد با اولویت بازگشایی معابر.

یکی از اعضای شورای شهر تهران گفت: برای تشویق مالکان پلاک های فرسوده به تعمیر، نیمی از هزینه ساماندهی نظام مهندسی تا سقف 5 میلیون تن در هر مورد از ردیف اعتباری تسهیل کننده طرح های بهسازی بافت های فرسوده پرداخت می شود. .

امانی تصریح کرد: همچنین از کل طرح مسکن دولت برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سراسر کشور، ساخت 113 هزار بلوک به شهرداری تهران سپرده شده است.

وی افزود: به این ترتیب روش های این کار در سال 1401 در کمپ اسکان راه اندازی شده توسط زاکانی در شهرداری تهران بازنگری و تصمیم گیری خواهد شد.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید