شهرداران استان بر نوسازی بافت فرسوده شهری تمرکز ویژه‌ای داشته باشند

استاندار اصفهان :

استاندار اصفهان گفت: تأکید شده تا شهرداران استان بر بافت فرسوده شهری تمرکز ویژه‌ای داشته باشند و ضمن مشورت با مشاوران متخصص، پروژه‌های احیای بافت فرسوده را در دستور کار قرار دهند.


به گزارش خبرنگار
اصفهان
خبرگزاری موج


، سیدرضا مرتضوی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان عنوان کرد: سیاست دولت و مجلس تأمین مسکن برای مردم و جبران کم‌کاری‌های گذشته در این حوزه است.

وی ادامه داد: علاوه بر طرح نهضت ملی مسکن که با جدیت در استان دنبال می‌شود درصدد هستیم تا از بافت فرسوده استان نیز به بهترین نحو بهره‌مند شویم.

استاندار اصفهان اظهار کرد: در این راستا تأکید شد شهرداران استان بر بافت فرسوده شهری تمرکز ویژه‌ای داشته باشند و ضمن مشورت با مشاوران متخصص، پروژه‌های احیای بافت فرسوده را در دستور کار قرار دهند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: احیاء، بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده و ناکارآمد شهری، از اولویت‌های استان برای تأمین مسکن مردم است در این مسیر در تلاش هستیم تا با بهره‌مندی از بافت فرسوده بخش قابل توجهی از نیاز مسکن استان را پاسخ دهیم.

وی با اشاره به اینکه بحث مسکن در استان یکی از مسائل اولویت دار اصفهان است، گفت: رتبه نخست تورم اصفهان مرتبط با افزایش قیمت مسکن است.

استاندار اصفهان افزود: در جلسات مرتبط با کنترل تورم، یکی از بحث‌های جدی استان این است که قیمت مسکن به چه نحوی مدیریت شود تا کمترین اثر را بر تورم استان داشته باشد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: البته برای مدیریت استان همراه با ساخت مسکن، مباحث زیرساختی و تأمین زیرساخت‌ها نیز بسیار مهم است.

مقام عالی دولت در استان تصریح کرد: از این رو با توجه به رویکرد استان و اهمیت مبحث تأمین مسکن برای مردم، از مدیران کل و مسئولان استانی انتظار می‌رود با عزم جدی به این حوزه ورود و مساعدت‌های لازم را در طرح‌های توسعه‌ای داشته باشند.




آیا این خبر مفید بود؟



دیدگاهتان را بنویسید