لزوم نوسازی بافت فرسوده در شهرستان لنجان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد؛

در بیست و دومین جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان اصفهان، موضوع بازآفرینی شهری شهر لنجان به صورت ویژه مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در بیست و دومین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان اصفهان اظهار داشت: در این جلسه وضعیت بافت فرسوده و اقدامات انجام شده در راستای بازآفرینی شهری لنجان بررسی شد. شهر مورد بررسی قرار گرفت.

علیرضا قاری قرآن افزود: شهرستان لنجان با 1170 کیلومتر مربع وسعت دارای 9 شهر به نام های فولادشهر، زرین شهر، سده لنجان، چمگردان، ورنامخواست، باغبادران، زاینده رود، چرمهین و باغشاد به جز شهر جدید فولادشهر است. . بقیه شهرها در مجموع 3 هزار و 156 هکتار وسعت دارند که 24 درصد آن یعنی حدود 747 هکتار را بافت فرسوده تشکیل می دهد.

وی با اشاره به وجود ساختمان‌های ناپایدار در بافت‌های فرسوده گفت: با توجه به تهدیداتی که این گونه ساختمان‌ها جان ساکنان را به خطر می‌اندازند، نوسازی فرصتی است که می‌توان از آن برای تولید مسکن استفاده کرد.

این مسئول گفت: بر این اساس در شهرک لنجان بیش از یک هزار و 170 واحد در طرح نوسازی وجود دارد که از این تعداد 300 واحد در طرح شهرک باغبادران، 276 واحد در زرین شهر، 220 واحد در ورنماست و مابقی در پلان شهرهای سده لنجان، زاینده رود، چمگردان، چرمهین و باغشاد است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: نوسازی بافت فرسوده باعث زیباسازی محیط شهری، ساخت خانه های مقاوم، ایجاد امکانات رفاهی و آسایش بیشتر برای ساکنان، باز شدن وسط معابر و افزایش سرمایه مالکان می شود.



آیا این خبر مفید بود؟