5 هزار و 200 میلیارد تن تجهیزات نوسازی بافت فرسوده پرداخت می شود


ساعت: 19:16
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1821878

آئینی گفت: پنج هزار و 200 میلیارد تن تسهیلات برای نوسازی 17 هزار و 333 واحد مسکونی در نظر گرفته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، محمد آیینی امشب در سفر به بروجرد و بازدید از بافت های فرسوده این شهرستان اظهار داشت: بیشترین بافت فرسوده در استان لرستان در بروجرد است و نیازمند توجه و تلاش خوب است البته بهسازی راه در شهرک. جاده های غیررسمی وضعیت خوبی ندارند و اکثراً سیاه هستند و این جاده ها تا سه سال آسفالت می شوند.

وی با اشاره به پروژه امامزاده جعفر(ع) افزود: این یک پروژه فرهنگی است که نیاز به بازنگری و بازنگری در طرح دارد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: شاهد تعداد زیادی ساختمان ناپایدار در استان هستیم. در بورژوازی ما 14000 ساختمان ناپایدار داریم که باید تثبیت و نوسازی شوند تا مردم در شرایط خوبی زندگی کنند. در این راستا سرمایه گذاران می توانند به نوسازی کمک کنند ودیعه 45 میلیون تومانی برای جابه جایی ساکنان این منازل پرداخت می شود.

آئینی گفت: اولین سهمیه ای که در دو ماه گذشته اعلام شد 15 هزار واحد برای دریافت تسهیلات در بانک معرفی شد و در بروجرد تنها 30 واحد معرفی شد در حالی که در بروجرد 350 میلیون واحد پرداخت می شود.

وی گفت: در برنامه امسال از 150 هزار واحد نوسازی و بهسازی حمایت می شود ضمن اینکه امسال 147 میلیارد تن برای سکونتگاه های غیررسمی و 109 میلیارد تن برای خدمات بافت فرسوده که در مجموع 250 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: در برخی از این مناطق وضعیت بدتر از روستاها است و می توان از همه ظرفیت ها برای نوسازی بافت ها استفاده کرد. سرمایه گذاران باید بسته های تشویقی را در نظر بگیرند و تدابیری اندیشیده شود تا این افراد از بوروکراسی اداری حذف نشوند و بلافاصله پروانه ساختمانی برای آنها صادر شود.

آئینی گفت: برای نوسازی 17 هزار و 333 واحد مسکونی 5 میلیارد و 200 میلیارد تن تسهیلات در نظر گرفته شده که 15 هزار آن در بانک معرفی شده است.

وی گفت: تمامی اقداماتی که برای طرح ملی مسکن در نظر گرفته شده، برای بافت های فرسوده نیز در نظر گرفته شده که امسال سهمیه 1200 واحدی برای بروجرد کاهش می یابد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: پروژه ای به نام طرح توسعه محله های اجتماعی در کشور راه اندازی شده است و دستگاه های پشتیبانی با همکاری یکدیگر این طرح را اجرایی می کنند. این طرح در 2200 محله و در استان لرستان که 62 محله وجود دارد در حال اجراست. ، می تواند در زمینه های مختلف خدمات ارائه دهد.

آئینی افزود: امسال 40 هزار تن قیر با 400 میلیارد تن هزینه بازرسی شد که 250 تن آن برای بروجرد بازرسی شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید