سالانه 200 بلوک فرسوده نیاز به نوسازی دارد


ساعت: 14:41
تاریخ ارسال: 1401/06/14
کد خبر: 1895307

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: سالانه 200 واحد باید نوسازی شود اما در حال حاضر 65 هزار واحد فرسوده در حال نوسازی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد آیینی، مدیرعامل شرکت نوسازی شهری در همایش فناوری صنعت ساختمان و مسکن با بیان اینکه 66 هزار هکتار بافت غیرمتمرکز شهری مصوب ستاد ملی نوسازی است، گفت: یک سوم مساحت شهرهای ما دارای مجوز است. ویران شده و 2700000 ساختمان ناپایدار در کشوری داریم که 10 میلیون نفر در این ساختمان ها زندگی می کنند.

وی افزود: در این 2 میلیون و 700 هزار واحد ناپایدار می توان 7.5 میلیون واحد جدید بدون نیاز به الحاق زمین جدید به شهرها ساخت.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: یکی دیگر از شرایط نوسازی بافت های فرسوده، امکان کاهش حجم در این بافت ها است، اما در سازه هایی که به تازگی به شهر الحاق می شود، بلوک ها باید بزرگ و ساخته شده باشند. تا 100 متر

آیینی افزود: تاکنون 210 هزار ساختمان ناپایدار تخریب و 670 هزار واحد جدید به جای آنها ساخته شده است. همچنین 30 هزار مالک واحدهای ناپایدار و فرسوده را برای دریافت تسهیلات به بانک مدیریت بخش مسکن معرفی کرده ایم.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: سالانه 200 واحد باید نوسازی شود اما در حال حاضر 65 هزار واحد فرسوده در حال نوسازی است.

لزوم استفاده از فناوری های نوین در نوسازی پارچه های فرسوده

معاون وزیر راه و فواید عمومی با تاکید بر لزوم استفاده از فناوری های نوین در نوسازی بافت های فرسوده، تصریح کرد: یکی از مشوق هایی که می توان برای نوسازی این بافت ها به سازنده ارائه کرد، امکان تامین سیمان و فولاد روی آن ها است. پرداخت .

به گفته این مسئول، سهم شرکت های دانش بنیان در نوسازی پارچه های فرسوده تقریبا صفر است. از دانش بنیان ها می خواهیم به کمک پارچه های فرسوده بیایند. اگر فناوری‌های جدید بتواند دوره ساخت پارچه‌های فرسوده را از دو سال به ۶ ماه کاهش دهد، مردم متقاعد خواهند شد که ظرف ۶ ماه واحدهای فرسوده جایگزین و نوسازی می‌شوند. علاوه بر این، صنعتی شدن به کاهش هزینه های تجدید پارچه های فرسوده کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید