گردشگری خوانندگان پاپ ادامه دارد / خبری از اجراهای تهران نیست

زمان: 10:50
منتشر شده در: 1400/07/25
کد خبر: 1776723

خوانندگان پاپ ایرانی در هفته های اخیر مجموعه ای از کنسرت ها را در خارج از ایران راه اندازی کرده اند ، اما هنوز خبری از برگزاری کنسرت های داخلی مطابق مقررات بهداشتی نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در هفته های اخیر ، تعدادی از خوانندگان موسیقی پاپ در کشور ما که بسیار محبوب هستند و تقریباً همه کنسرت های آنها به هر قیمت بلیط فروخته می شود ، تصمیم گرفتند در حال حاضر اجراهای زنده خود را در کشورهای دیگر آغاز کنند ، اگرچه قیمت آنها در مقایسه با خوانندگان کنسرت لس آنجلس اصلاً قابل مقایسه نیست ، اما به نظر می رسد با توجه به شرایط نسبتاً مطلوب این کشورها در زمینه تاج ، به مکانی مناسب برای برنده شدن هنرمندان تبدیل شده است. تاج و البته ملاحظات دیگر قادر به برگزاری کنسرت در ایران نبود.

آرون افشار و حمید هیراد از جمله خوانندگانی بودند که طی چند روز گذشته مجموعه ای از کنسرت ها را در تاجیکستان برگزار کرده اند. این در محدوده و اندازه های استاندارد و دلخواه نیست و در حال حاضر این هنرمندان مجبورند در این قالب کار کنند تا در فرایند اقتصادی موسیقی به ویژه موسیقی پاپ زنده بمانند. فرآیندی که در آن مطمئناً اگر و اما وجود دارد ، اما به نظر می رسد که به جریانی از آب تبدیل شده است که هیچ انتخاب دیگری برای آن وجود ندارد ، مگر اینکه دفتر مرکزی کرونا برنامه موسیقی جدیدی داشته باشد ، که به نظر نمی رسد در لحظه

میزان بلیت فروشی کنسرت های این دو خواننده مشهور هنوز مشخص نیست ، اما با توجه به نوسانات ارز در چند سال گذشته و ارز و تفاوت های واقعی بین ایران و سایر کشورها در این زمینه ، به نظر می رسد که این کنسرت ها منافع اقتصادی به همراه داشت اما به نظر می رسد هیچ کس این واقعیت را درک نمی کند که اکنون این خوانندگان با توجه به شرایط نارنجی پایتخت و البته سایر شهرها می توانند مخاطبان خود را در ایران پذیرا شوند. شرایطی که حتی در بدترین حالت ممکن است منجر به محدودیت کنسرت های روباز شود ، اما هنوز راه حلی برای آن اندیشیده نشده است.

پیشتر شایعاتی مبنی بر طراحی و برنامه ریزی کنسرت های موسیقی در فضای باز در برج میلاد تهران وجود داشت ، اما به نظر می رسد ستاد ملی ضد تاج که در زمینه سینما و تئاتر قطع شده است ، بر اساس برنامه او هیچ برنامه ای جز پیروی از پروتکل ها و 50 درصد ظرفیت سالن ها ندارد ، هیچ برنامه ای برای موسیقی ندارد.

علیرضا قربانی ، یکی دیگر از خوانندگان محبوب بلغارستان ، اخیراً کنسرت را در آذربایجان با همراهی علیم کسیموف خواننده معروف و اجرای زنده دیگر در قونیه برگزار کرد که هر دو با استقبال خوب مخاطبان روبرو شد.

اجراهایی که هنوز به خاطر فروششان شناخته شده نیستند ، اما البته با توجه به وضعیت فنی این دو خواننده در زمینه موسیقی ، البته آنچه در پیش روی مخاطب است می تواند از نظر فروش بلیت با فروش خوبی روبرو شود. این در حالی است که در روزهای اخیر اخبار دیگری از کنسرت ها با حضور “آرش و مسیح” و رضا صادقی در خارج از کشور منتشر شد که فضای کنسرت ها در ایران را پیچیده تر کرده است. با این حال ، به نظر می رسد که ستاد ملی تاج هنوز در مورد اجرای زنده در ایران تصمیم نگرفته است و صنعت موسیقی همچنان بی سر و صدا به کار در استودیوها و برخی از کلاس های آموزشی تنزل یافته است.

حالا رضا بهرام ، خواننده پاپ دیگر کشورمان که در یکی دو سال اخیر به یکی از محبوب ترین ، مشهورترین و برنده ترین خوانندگان کشورمان تبدیل شده است و محمدحسین توتونچیان تهیه کننده و مدیر برنامه آن هنوز تصمیم به نمایشگاه خواننده او در مقابل رسانه ها تصمیم گرفت کنسرت بگذارد. در اروپا برگزار شود. کنسرت هایی که تا کنون در استانبول ، ترکیه ، آمستردام ، هلند و وین اتریش برگزار شده است و حتی سیستم فروش بلیط در صفحه شخصی خواننده به اشتراک گذاشته شده است ، کنسرت هایی که بلیط آنها 39 یورو (تقریبا 1.2 میلیون) هزینه دارد شروع می شود و ماندگاری تا 150 یورو (تقریبا معادل 4 میلیون و 700 هزار تن).

برگزاری کنسرت های خوانندگان ایرانی در کشورهای اروپایی می تواند یک رویداد ارزشمند در روند فعالیت موسیقی در کشور ما باشد ، زیرا در سال های اخیر تعداد انگشت شماری از هنرمندان موفق شده اند به طور م inثر در رویدادها و کنسرت های منطقه ای شرکت کنند ، بنابراین حضور خوانندگان و هنرمندان بیشتر ممکن است شامل دستاوردهای مثبت باشد با این حال ، نکته مهمی که قابل بررسی و نقد است ، البته سود اقتصادی این خوانندگان از برگزاری کنسرت های خود در اروپا نیست. سرویس موسیقی وزارت فرهنگ و رهبری اسلامی برنامه خاصی برای آن در نظر گرفته است و نه اعضای ستاد ملی تاج آماده برگزاری کنسرت در پایتخت با حداقل ظرفیت سالن در روزهای تاجگذاری هستند. زیرا این روند آنها را به مسیری سوق داده است که در حال حاضر به دلیل عادی سازی شرایط شهرهای آن در فضای تاج نسبت به برگزاری کنسرت در تهران ، از برگزاری کنسرت در اروپا اقتصادی تر به نظر می رسد.

اگرچه ، همانطور که گفته شد ، برگزاری کنسرت در خارج از کشور می تواند مزیت خوبی برای آشنایی مجریان ایرانی با ژانرهای مختلف موسیقی باشد ، اما آنچه مهم است تلاش خدمات موسیقی وزارت فرهنگ و رهبری اسلامی ، بخش خصوصی ، به ویژه تهیه کنندگان است. و خواننده ها موسیقی برای کنسرت ها و مشورت با ستاد ملی مبارزه با تاج در شرایط فعلی برای از سرگیری فعالیت های کنسرت ، با توجه به اقدامات بهداشتی که می تواند تا حدودی از خروج ارز از کشور به بهانه تماشای کنسرت در کشورهای همسایه و اروپا جلوگیری کند. آنها همچنین باید برای بهبود وضعیت روانی جامعه هدف خود ، که همیشه به عنوان سرمایه اصلی فعالیت های آنها در کنسرت های آنها ذکر می شود ، تلاش کنند.

علیرغم صحبت ها و وعده هایی که در هفته های اخیر برای برگزاری کنسرت در تهران و دیگر شهرهای نارنج کرون در رسانه ها داده شد ، به جز چند کنسرت محدود و گران قیمت در جزیره کیش ، در زمینه کنسرت ها هیچ اتفاق موثری رخ نداده است. توسط نهادهای دولتی ، به ویژه سرویس موسیقی وزارت مدیریت و ستاد ملی مبارزه با تاج ، تهیه کنندگان و مدیران شرکت های معتبر موسیقی در کشور ما در حال برنامه ریزی برای فعالیت بیشتر خوانندگان خود در خارج از کشور هستند. یا هیچ نقطه مشترکی برای برگزاری کنسرت ها ، حتی در خارج از منزل و در سالن های دیگر وجود ندارد ، مگر اینکه دلیل دیگری برای توقف فعالیت هایی وجود داشته باشد که هیچ کس نمی خواهد در مورد آن صحبت کند.

انتهای پیام /

منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید