رهبر معظم انقلاب: مداحی موسیقی پاپ نیست/ به هر قیمتی نباید جوانان را جذب کرد

رهبر معظم انقلاب: مداحی موسیقی پاپ نیست/ به هر قیمتی نباید جوانان را جذب کرد

حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و سالروز میلاد امام خمینی (ره) و روز بزرگداشت مقام مادر و همسر، به گوشه هایی از این امر اشاره کردند. شخصیت فوق العاده حضرت زهرا سلام الله علیها بر اساس آیات قرآن کریم و روایات. کار برای خدا و خدمت به غیب و ممتاز بودن در مقابل جبهه باطل در ماجرای مباهله از ویژگی های منحصر به فرد این امام است که به صراحت در قرآن کریم به آن اشاره شده است.

وی با استناد به آیاتی از سوره دهر خدمت بی منت و کمک خالصانه نیازمندان را از نشانه های مهم جامعه فاطمی خواند و افزود: به فضل الهی پس از پیروزی انقلاب اسلامی جامعه ایران به جامعه فاطمی تبدیل شده است. و در طول 43 سال گذشته حرکت کرده است.«فاطمی را بارها در دوران دفاع مقدس، در دوران نهضت علمی و خدمات بی اساس شهدایی چون فهری زاده، شهدای هسته ای و دانشمند بزرگ مرحوم کاظمی آشتیانی و در بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله.

رهبر معظم انقلاب از دوران شیوع بیماری عروق کرونر و خدمات رایگان و در ادامه آن به عنوان نمونه دیگری از حرکت برگرفته از الگوی فاطمی یاد کردند و تأکید کردند: حضرت فاطمه زهرا(س) باشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخشی دیگر از سخنان خود به موضوع هیئت‌ها اشاره کردند و گفتند: محور تشکیل هیئت‌ها به‌عنوان یک واحد اجتماعی، ایام اهل بیت و حفظ راه و مکتب ائمه بود.

وی نقش و اثربخشی هیئت ها در ادوار مختلف به ویژه در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را بزرگ و بسیار موثر خواند و افزود: بنا به فرمایشات ائمه اطهار(ع)، هیئت مرکز جهاد کبیر بصیرت و بصیرت است. “

رهبر معظم انقلاب ساختار هیئت را متشکل از «مغز و معنا» و «تحرک و پویایی» دانستند و گفتند: مغز و معنای هیئت، تبیین مدرسه و پاسخگویی به سؤالات مختلف جوانان است. مردم درباره مسائل اساسی «و سبک زندگی، پویایی و تحرک هیئت نیز به معنای فرصت رویارویی مستقیم با مخاطب و انتقال احساسات است.

وی توالی و اساس هیئت را مقوله جهادی خواند و افزود: هر تلاش خوب و مناسبی جهاد نیست. جهاد یعنی تلاش برای هدف قرار دادن دشمن و میدان جهاد باید همیشه به درستی شناسایی شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به عرصه‌های مختلف جهاد در دوره‌های مختلف از جمله جهاد نظامی، جهاد علمی و فعالیت‌ها و خدمات اجتماعی، خاطرنشان کردند: به‌عنوان مثال، خدمات اجتماعی برای مردم در شرایطی که دشمن تلاش می‌کند آنها را در مقابل فشار نظام اسلامی قرار دهد. . جهاد ارزشمند است.

وی با اشاره به تحرک عظیم دشمنان ملت ایران برای در هم شکستن افکار و تخریب باورها و اعتقادات مردم از طریق رسانه ها و با کمک هزاران کارشناس هنری و رسانه ای و حمایت های عظیم مالی و امنیتی، آن را مهم ترین عرصه برشمرد. جهاد به عنوان «تبیین و روشنگری». ایشان گفتند: در مقابل این حرکت شیطانی، هیئت ها باید از خود بپرسند که در خط مقدم حق و باطل و تقابل دروغ و راست کجا ایستاده اند و چگونه آرمان ها و اصول اساسی انقلاب را گسترش می دهند؟

رهبر معظم انقلاب «واعظ» و «پانگیر» را دو رکن مهم و پایدار هیئت دانستند و بر منحصر به فرد بودن هنر مداحی تأکید کردند و گفتند: سیاست را می بخشد.

وی با تقدیر از همکاری شاعران و مداحان آیینی برای پرکردن مجالس اهل بیت و ترویج شعر آیینی، گفت: صوت، آهنگ و هندسه آواز، هنر مداحی را شکل می دهد، اما این قالب که در واقع یک ساز است. نباید بر محتوا غلبه کرد و جهت و عشقی که حرکت جامعه را در آن جهت می دهد از دست می دهد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ابتکار و نوآوری در مداحی را خوب و مفید دانستند و افزودند: بدعت نباید موجب هنجارشکنی شود و هویت مداحی را تغییر دهد و اجرای مداحی را به چیزهایی که ممدوح نیست بکشاند. موسیقی پاپ نیست

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به طراحی و محاکمه خوب مداحان در دوران دفاع مقدس و همچنین در اغتشاشات سال 88، گفتند: امروز این صدای قوی باید در مقابل جبهه وسیع دشمن به کار خود ادامه دهد.

حضرت آیت الله خامنه ای تلاش و نوآوری های مداحان برای جذب جوانان را اقدامی خوب و الهام بخش خواندند و در عین حال تاکید کردند: مراقب باشید جذب جوانان به هر قیمتی نباشد و از برخی آهنگ ها و آهنگ های نامناسب برای جذب استفاده نشود. جوانان. مردم

وی با تاکید بر اینکه جذب جوانان باید با حفظ ساختار صحیح هیئت صورت گیرد، گفت: باید مراقب بود که ترکیب مداحی و حقیقت و هویت آن از بین نرود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با توصیه مداحی به استفاده از مطالب و اشعار سالم و معتبر خاطرنشان کردند: گاهی یک کلمه ضعیف یا یک بیان غلط و نادرست دستاویز زیر سؤال بردن اسلام و تشیع و حمله به علمای بزرگ و معارف دینی قرار می گیرد. استفاده از محتوای مستند و معتبر باید در برنامه کاری طرفداران باشد.

پیش از سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی، یازده مداح و شاعر به قرائت اشعار و سرودهایی در فضایل حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید