گردشگری سلامت یکی از اولویت های وزارت بهداشت است/ برای انتصاب 30 هزار پرستار برنامه داریم


ساعت: 21:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۷
کد خبر: 1890917

وزیر بهداشت از برنامه ریزی برای برگزاری آزمون برای 30 هزار پرستار خبر داد و گفت: به پرستارانی که در دوران کرونا خدمت کرده اند امتیاز ویژه داده شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه سفر به شهرستان های شرق استان در جمع خبرنگاران گفت: روز گذشته با مصوبه شورای دولت برای اطمینان از امکان حضور پزشکان متخصص در مناطق محروم، سرپوش پزشکان برداشته شد

وی افزود: این یک مزیت بسیار مناسب برای پزشکان شاغل در مناطق محروم است و باعث تشویق حضور متخصصان در مناطق محروم می شود.

دکتر عین الهی تاکید کرد: هدف وزارت بهداشت از اجرای این طرح کمک به ایجاد عدالت در سلامت در کشور است تا مناطق فقیر از خدمات پزشکان خوب و متخصص برخوردار شوند.

وی در ادامه به طرح خدمت دائم اشاره کرد و گفت: بر اساس این طرح پزشکانی که عمر خود را صرف خدمت رسانی به مناطق کم برخوردار کرده اند تشویق می شوند.

دکتر عین الهی در ادامه اجرای طرح سهمیه تخصصی عمومی را برای اولین بار در کشور معرفی کرد و گفت: بر اساس این طرح به پزشکانی که در شهرهایی مانند صحنه و کنگاور مشغول به کار هستند، آزمون دوره سهمیه تخصصی ویژه داده می شود سپس یک دوره به شهر محل برمی گردند.

وی همچنین از برنامه ریزی برای برگزاری آزمون برای 30 هزار پرستار خبر داد و گفت: امتیاز ویژه ای برای پرستارانی که در دوران کرونا خدمت کرده اند در نظر گرفته شده است.

وزیر بهداشت در ادامه از درخواست استاندار کرمانشاه در زمینه درمان گردشگران خارجی در استان استقبال کرد و اظهار داشت: توسعه زیرساخت های درمانی در استان های مرزی از اولویت های وزارت بهداشت است.

وی ادامه داد: بسیاری از کشورهای منطقه به ویژه عراق خواهان استفاده از امکانات درمانی کشورمان هستند و با حمایت استاندار کرمانشاه به دنبال فراهم آوردن امکانات لازم برای درمان هر چه نزدیکتر این افراد هستیم. مرزهای کرمانشاه

دیدگاهتان را بنویسید