گردشگری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر راه اندازی می شود/ محرومیت از سلامت در اولویت دولت سیزدهم است.


ساعت: 19:03
تاریخ ارسال: 04/11/1401
کد خبر: 1880317

بهرام عین اللهی گفت: یکی از تصمیمات برای پیشرفت دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر راه اندازی گردشگری سلامت است و باید شرایط به گونه ای فراهم شود که پزشکان به صورت داوطلبانه به این مناطق بیایند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شام ما; بهرام عین الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ساعاتی پیش وارد ایرانشهر شد.

بازدید از مرکز سوختگی و درمان، بازدید از بیمارستان 540 تختخوابی و بیمارستان مادر و کودک ایرانشهر از مهم ترین برنامه های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ایرانشهر است.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت پس از بازدید از مراکز بهداشتی درمانی شهرستان ایرانشهر به چابهار سفر کرد.

وی در بدو ورود از بزرگترین مرکز حوادث سوختگی جنوب شرق کشور در ایرانشهر بازدید و در جریان نحوه خدمت رسانی به مردم قرار گرفت و سپس از پروژه بیمارستان 540 تختخوابی در حال تکمیل آن شهرستان بازدید کرد.

پس از آن جلسه ای با حضور وزیر بهداشت، نماینده حوزه انتخابیه شهرستان، مسئولان و مدیران ایرانشهر در بیمارستان ایران برگزار شد.


دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر یک میلیارد و پانصد میلیون تومان بنیاز به توجه دارد

در این دیدار مولوی عبدالصمد کریمزی امام جمعه اهل سنت ایرانشهر گفت: بنا به دستور رسول خدا امروز وزیر بهداشت برای رسیدگی به امور مسلمین تلاش کرده است که یک نشان دهید که مسلمان و نیکوکار هستید.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر به دو چیز معنوی و مادی نیاز دارد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی در جلسه چند روز گذشته خطاب به روحانیون این منطقه گفت: دانشگاه به یک میلیارد و پانصد هزار اعتبار نیاز دارد.

این واعظ روز جمعه اظهار داشت: امیدوارم حضور امروز وزیر بهداشت نتایج مثمر ثمری داشته باشد تا بسیاری از مشکلات دانشگاه علوم پزشکی ایرانشار برطرف شود.

وی افزود: یکی از نیازهای اصلی دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر وجود پزشکان متخصص و متعهد است و زمانی به این حوزه می آیند که شرایط رفاهی مناسب باشد.
مولوی کریم زی خاطرنشان کرد: مردم برای درمان به استان ها و شهرستان های همجوار مراجعه می کنند که در این شرایط اقتصادی هزینه های هنگفتی برای آنها به همراه دارد.

وی اذعان داشت: بر اساس فرموده رسول خدا امنیت و سلامت دو نعمت بزرگی است که همه باید قدردان آن باشند.


افتتاح اولین بیمارستان روانپزشکی ایرانشهر

در ادامه سعید محد رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اظهار داشت: در این سه ماه به جایی رسیده ام که نظر دولت نسبت به این دانشگاه ویژه و قابل تقدیر است.

وی افزود: اولین بیمارستان روانپزشکی پلدان دشتیاری در دانشگاه علوم پزشکی ایرانشار افتتاح شد.

وی افزود: اولین مرکز LDR، بیمارستان سوانح سوختگی خاتم در منطقه ایرانشهر و پروژه های سطح بیمارستان چابهار را در هفته دولت افتتاح می کنیم.

وی افزود: مهمترین مولفه در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشار نیروی انسانی است و تاکنون توانسته ایم 250 تا 300 سهمیه استخدام کنیم.

وی گفت: مرکز آموزش بهداشت نیکشهر را پس از چند سال وقفه احیا کردیم و موفق شدیم 4 رشته جدید برای چابهار اضافه کنیم.

وی تصریح کرد: از نظر پایه مادی آمبولانس ها مشکلات زیادی داریم و آمبولانس ها به دلیل شرایط جوی به سرعت فرسوده می شوند.

در ادامه جلسه عبدالناصر درخشان نماینده حوزه انتخابیه ایرانشهر گفت: آقای وزیر مشکلات دانشگاه علوم پزشکی در این منطقه را بهتر از دیگران می دانید و آرزوی مردم ما رسیدن به حداقل استانداردها در این منطقه است. حوزه بهداشت و درمان

و افزود: اولاً دانشگاه نباید مرکز بهداشت باشد، باید مرکز آموزشی پزشکان و متخصصان بهداشت باشد.

وی افزود: پزشکان سایر استان ها به سختی و با اجبار به این استان می آیند و از شما می خواهم از پزشکان بومی استفاده کنید.


گردشگری سلامت باید در دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر راه اندازی شود

بهرام عبداللهی وزیر بهداشت در ادامه این نشست گفت: شهرستان ایرانشهر افتخار میزبانی استان را دارد و همین امر این منطقه را از سایر مناطق متمایز می کند.

وی افزود: این منطقه مردمانی فهیم، آگاه و دلسوز دارد که جز خدمت به مردم قصد دیگری ندارند.

این مسئول بیان کرد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشار از دانشمندان برجسته کشور است.

وی تصریح کرد: قبل از اینکه وارد وزارت بهداشت شوم به اکثر گروه های جهادی سیستان و بلوچستان آمدم و می خواستم به آن مناطق و مردم آن خدمت کنم.

وی افزود: پرسنل بهداشتی و درمانی در کنترل ویروس کرونا بسیار موفق بوده اند و تلاش آنها ستودنی است.

وزیر بهداشت گفت: محرومیت‌های سیستان و بلوچستان محرومیت‌های تاریخی است و در زمان شاه ما صددرصد به غرب وابسته بودیم، اما در آن زمان هم هیچ اتفاقی نیفتاد.

وی افزود: پس از انقلاب دشمن برای محرومیت زدایی از این مناطق تلاش کرد و امنیت ایران را به خطر انداخت و بخشی از این محرومیت ها ناشی از تحریم های ظالمانه آمریکا بود و واقعیت این است که ما در همه جای کشورمان افراد فهیمی داریم. ، که باید به شکوفایی استعدادهای افراد توانمند کمک کند.

عین اللهی با بیان اینکه رونق بخشیدن به این مناطق را وظیفه خود می دانیم، خاطرنشان کرد: حضور ما نشان دهنده عزم ما برای توسعه این مناطق است و اول از همه در کوتاه مدت باید شرایطی را فراهم کنیم که متخصصان بیشتری به این مناطق بیایند. .

و افزود: در همین راستا سقف بهره وری را در این حوزه ها برداشتیم.

این مسئول تصریح کرد: یکی از راه های پیشرفت در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر راه اندازی گردشگری سلامت است و باید شرایط به گونه ای فراهم شود که پزشکان به صورت داوطلبانه به این مناطق بیایند.

وی افزود: در درازمدت باید گزینش بومی عملیاتی شود و در دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گزینش 100 درصد بومی انجام شود و رئیس این حوزه باید با دانشگاه های مادر قرارداد ببندد و دانشگاه های خاصی را پیدا کند که بتوانند عضو شوند. دانشگاه ایرانشهر در کوتاه مدت.کمک

وزیر بهداشت گفت: از خیرین دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر تشکر و قدردانی می کنم و از آنان می خواهم حمایت از حوزه سلامت را در اولویت قرار دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید