گروه مرگ پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا

گروه مرگ پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا

دیروز، صفحه Footy Rankings رده بندی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا و AFC CUP 2023-24 را فاش کرد. پرسپولیس که فصل گذشته قهرمان لیگ برتر و جام حذفی فوتبال شد و همچنین قهرمان سوپرجام شد، در قرعه کشی به مقام اول رسید. نام سپاهان و نساجی در رده دوم به چشم می خورد و در صورت صعود تراکتور به مرحله گروهی، سرخ پوشان تبریزی در رده چهارم قرعه کشی قرار خواهند گرفت.

جدول رده بندی کامل لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب قاره کهن به شرح زیر است:

سیدال: الاتحاد عربستان، پرسپولیس ایران، السد قطر، پاختاکور ازبکستان و الهلال عربستان

سید دوم: سپاهان ایران و نساجی، الدحیل قطر، نسف قارشی ازبکستان و الفیها عربستان سعودی.

نفر سوم: استقلال تاجیکستان، قهرمان عراق (هنوز مشخص نیست)، الفیصلی از اردن، آحال از ترکمنستان و شهر بمبئی هند.

ضلع چهارم: العین امارات، (تراکتور ایران، شارجه امارات یا باشوندره پادشاهان بنگلادش)، (النصر عربستان، شباب الاهلی امارات یا الوحدات اردن)، ( AGMK ازبکستان، الصائب عمان یا العربی قطر) و (الوکره قطر یا نوبهور ازبکستان)

پرسپولیس در مرحله گروهی با دو تیم ایرانی سپاهان و نساجی همگروه نخواهد شد و الدخیل را می توان سخت ترین گروه ممکن این تیم سید دوم دانست. استقلال تاجیکستان که سابقه صعود به مرحله یک هشتم نهایی را در کارنامه دارد سخت ترین تیم دور سوم خواهد بود. نصر عربستان که در مرحله پلی آف حضور دارد و از کریستیانو رونالدو و مارسلو بروزوویچ استفاده می کند، این فرصت را دارد که با پرسپولیس هم گروه شود و می تواند قرعه سختی را برای پرسپولیس رقم بزند.

الفیها فصل گذشته در رده یازدهم جدول لیگ حرفه ای عربستان سعودی قرار گرفت و می تواند راحت ترین قرعه کشی از گلدان دوم باشد. هر دو بمبئی سیتی و آچال حریفان خوبی برای پرسپولیس خواهند بود، آچال هر دو بازی 2022 خود را مقابل فولاد شکست داد و به نظر می رسد حریف آسان تری باشد. AGMK ازبکستان فصل گذشته نیز در جدول لیگ برتر ازبکستان پنجم شد و در صورت ادامه صعود به مرحله گروهی به نظر نمی رسد کار برای پرسپولیس سخت باشد.

سخت ترین تساوی: پرسپولیس، الدحیل قطر، استقلال تاجیکستان و نصر عربستان

آسان ترین قرعه کشی: پرسپولیس، الفیها از عربستان، آحال از ترکمنستان و AGMK از ازبکستان.

سپاهان و نساجی در ست دوم حضور دارند و به مصاف پرسپولیس و تراکتور نمی روند. الاتحاد، قهرمان فصل گذشته عربستان که از کریم بنزما و انگولو کانته استفاده می کند و نونو اسپریتو را روی نیمکت دارد، سخت ترین حریف ایران بعد از سید است. الهلال که با هدایت ژرژ ژسوس پرافتخارترین تیم قاره به حساب می آید، دیگر حریف سرسختی برای تیم های ایرانی خواهد بود.

استقلال تاجیکستان و قهرمان لیگ عراق (احتمالا الشرطه) سید سوم می تواند قرعه سختی برای سپاهان و نساجی باشد. النصر و العین نیز در سید چهارم همین اصطلاحات را دارند. البته اگر الاتحاد یا الهلال با نساجی و سپاهان همبازی شوند، نصر با آن تیم ها همبازی نمی شود و تیم های کشورمان به مصاف تراکتور نمی روند. اگر این اتفاق بیفتد، تیم سید چهار حریف سختی نخواهد بود و حریف نمایندگان ایران، العین، الوکرا یا AGMK خواهد بود.

پاختاکور و السد راحت ترین تساوی بعد از سیدعول هستند. همچنین الوکره و AGMK می توانند به مصاف این دو تیم بروند که هر دو قرعه های خوبی برای نمایندگان ایران هستند.

سخت ترین قرعه کشی

اتحادیه عربستان، سپاهان، استقلال تاجیکستان و العین امارات

الهلال عربستان، نساجی قهرمان لیگ عراق و الوکره قطر

ساده ترین برداشت

پاختاکور ازبکستان، سپاهان، بمبئی سیتی هند و الوکرا قطر

السد قطر، نساجی، آحال ترکمنستان، AGMK ازبکستان

تراکتور در صورت شکست برنده دیدار شارجه و باشوندرا در قرعه چهارم قرار می گیرد. الاتحاد یا الهلال سخت ترین تیم های دسته اول محسوب می شوند. الدیل قهرمان قطر و تیم دوم و سوم استقلال تاجیکستان حریفان سرسختی هستند که شاید منتظر تراکتور باشند. از بین دانه‌های اول، پاختاکور از ازبکستان راحت‌ترین حریف است و الفیها از عربستان و آحال از ترکمنستان در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

سخت ترین قرعه کشی

اتحاد از عربستان، الدحیل از قطر، تراکتورسازی و استقلال از تاجیکستان

ساده ترین برداشت

پاختاکور از ازبکستان، الفیخا از عربستان، تراکتور و آحال از ترکمنستان

قرعه کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در روز دوم شهریور ماه برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید