لیگ قهرمانان آسیا امید مردان فولادی برای صعود به شبه جزیره/ خودکشی سپاهان در گروه مرگ!


ساعت: 08:21
تاریخ انتشار: 1011/01/28
کد خبر: 1822223

بررسی احتمالات صعود نمایندگان فوتبال ایران؛

هفته چهارم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در شرایطی پیگیری می شود که نمایندگان فوتبال ایران شرایط متفاوتی خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ با پایان یافتن 3 هفته ابتدایی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در سال 2022 که تنها با حضور 2 نماینده فوتبال ایران در عربستان برگزار شد، نیمه راه مرحله حذفی به پایان رسید.

با این حال برخلاف انتظار، جایگاه سپاهان و فولاد در این دوره از رقابت ها قابل مقایسه با یکدیگر نیست و شاید کمتر کسی فکر کند که کار سپاهان با این قطعات ارزشمند و گران قیمت برای رسیدن به یک هشتم نهایی دشوارتر از فولاد ماران باشد. مرحله ACL 2020.

38fdbbb6 b9c0 47d0 abd3 3706e4098d81 خبر خاکستری

فولادی ها با کسب 5 امتیاز از 9 امتیاز ممکن در 3 بازی در گروه C، به همراه الهلال و الشباب عربستان تنها تیم هایی شدند که بدون شکست از مرحله گروهی خارج شدند. البته اگر بدشانسی و توانایی های شاگردان جواد نکونام نبود، فولاد می توانست حداقل یک پیروزی دیگر را در کارنامه خود ثبت کند.

تساوی مقابل الغرافه قطر در گام اول، تکرار همین نتیجه مقابل شباب الاهلی در دومین دیدار امارات و در نهایت پیروزی خیره کننده دقایق پایانی مقابل آخال ترکمنستان؛ او فولاد را همتراز شاگردان آندره آ استراماسیونی در رده دوم قرار داد، بنابراین بازی برگشت این مربیان مستقل اهمیتی دوچندان دارد.

83a0b246 281c 444c b5b1 2c40da56152c خبر خاکستری

شاید در شرایط فعلی صحبت از صعود کمی زود باشد، اما با نتایج به دست آمده، آخال ترکمنستان شانس کمی برای صعود دارد و فولاد و الغرافه به عنوان رهبر، نبرد اصلی را برای گرفتن مجوز صعود خواهند داشت. البته نباید از همراهان مهدی قائدی و احمد نورالهی به راحتی گذشت.

در حالی که نماینده فوتبال ایران اهوازی حداقل 50 درصد شانس صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا را دارد، این قانون شامل حال نماینده اصفهانی و سپاهانی کشورمان در گروه مرگ نمی شود. گروه روز بسیار خوش شانسی دارد. آنها نیستند.

بیراه نیست اگر بگوییم تیم فوتبال سپاهان در گروه D با حضور رقبای قدرتمندی چون پاختاکور ازبکستان، التوان از عربستان و الدحیل از قطر، در گروه D حضور دارد. او کمترین شانس را برای ادامه دور بعدی ACL 2020 دارد و ممکن است در هفته چهارم مرحله گروهی این مسابقات طلایی ها به عنوان تیم اول حذفی معرفی شوند.

9c4060dd b957 43b7 b906 8a94ad3cc4aa خبر خاکستری

همین گرایش سینوسی و ناپایدار شاگردان محرم نویدکی در لیگ برتر فوتبال ایران، این بار در لیگ قهرمانان آسیا، آنها را عذاب می دهد تا با وجود کسب 3 امتیاز از این گروه سخت، بتوانند در انتهای جدول بنشینند؛ در حالی که در پایان لیگ قهرمانان آسیا هم می توانند در رده های آخر جدول بنشینند. این 3 امتیاز پیروزی مقابل نماینده ازبکستان است که اکنون کمتر از اردو در رده چهارم قرار دارد.

اگرچه پیروزی پرگل سپاهان در اولین دیدار بارقه امیدی را ایجاد کرد اما همین پیروزی تنها با یک نیمه بازی به دست آمد تا اشتباهات سپاهان در نیمه اول بازی با پاختاکور جبران شود. بازیکنان Diar Zayndehrood مطمئن از نتیجهی کار به نظر میرسند و دفاعیتر بازی میکنند. بازگشتی که پایدار نیست.

ناراحتی ها، بی توجهی ها و حتی شاید بدشانسی های سپاهان در این فصل فوتبال مقابل تیم قدرتمند الدحیل قطر، محرم نویدکی و پسرانش را رها نکرد تا طلایی ها با وجود موقعیت نمایشی و بازی زیبا، همچنان با حداقلی ها شگفت زده شوند. نمایندگان قطر شکست را پذیرفتند.

هیچکس از این شکست برای رفتن به بازی سوم درس نگرفته است و تنها پس از یک اشتباه در خط دفاعی، ارتش 10 نفره تا بن دندان مقابل عربستان قرار می گیرد و حرفی برای گفتن نخواهد داشت. قبول شکست سنگین 3 بر صفر در خانه و مختل کردن رویای صعود به جمع 16 تیم برتر قاره کهن.

9abb214e dc93 4c21 9f58 db14d878fd3b خبر خاکستری

حالا در آستانه بازی برگشت مرحله گروهی شرایط برای نیروها آسان نیست. هر گونه انحراف یا از دست دادن امتیاز در 3 فینال دیگر منجر به سرقت امتیاز از سایر اعضای جوخه مرگ می شود و قلعه شنی رویاهای نویدکیا را خراب می کند. سپاهان برای صعود به تمام امتیازات نیاز دارد.

گلداسمیت با 9 امتیاز ممکن از 3 بازی بعدی به احتمال زیاد راه خود را به اوج خواهد یافت. فرصتی که با وجود بازی های الدحیل و التعاون کمی سخت به نظر می رسد. البته سپاهانی ها با 2 برد، یک تساوی و 7 امتیاز در بازی برگشت به شرط تفاضل گل بهتر به جمع 16 تیم برتر راه پیدا می کنند.

شاگردان محرم نویدکیا برای صعود با 6 امتیاز یا کمتر در 3 مسابقه باقی مانده به چیزی شبیه معجزه نیاز خواهند داشت. سپاهان که در دور اول 6 امتیاز مهم را از دست داد، برای حفظ آبروی خود در آسیا باید در دل جاده های صعب العبور به دنبال امتیاز باشد.

120a29e2 f808 4cd3 9653 b48f078fb0a9 خبر خاکستری

در پایان مرحله گروهی این رقابت ها نمایندگان فوتبال عربستان با 29 امتیاز از 36 امتیاز صدرنشین غرب آسیا شدند و نمایندگان فوتبال ایران با یک پله سقوط با 8 امتیاز در رده چهارم غرب قاره قرار دارند. از 16 امتیاز نمایندگان فوتبال قطر با 19 امتیاز از مجموع 36 امتیاز در رده دوم و نمایندگان فوتبال امارات با 10 امتیاز از مجموع 27 امتیاز در رده سوم باقی ماندند.

تیم فوتبال فولاد در هفته چهارم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2022 به مصاف آخال ترکمنستان می رود و تیم فوتبال سپاهان به مصاف همکاری عربستان می رود. مسابقاتی که نتایج آن تا حد زیادی تکلیف تشکیل گروه را مشخص می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید