گزارشگر ویژه وضعیت اجرای ادعای ایران / پاسخ وزارت امور خارجه

گزارشگر ویژه وضعیت اجرای ادعای ایران / پاسخ وزارت امور خارجه

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در خصوص این گزارش که به طور رسمی توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل منتشر شده است، توضیحات مفصل خود را ارائه کرد. ایران اگرچه مأموریت گزارشگر ویژه را نمی پذیرد و قطعنامه شورای حقوق بشر را سیاسی می داند، اما ایران همواره نظر خود را درباره گزارش وی اعلام کرده است. متاسفانه این رویکرد صادقانه توسط خبرنگار نادیده گرفته شد. تایید قرارداد.

به گزارش ایسنا؛ حاتب زاده گفت: ایران ضمن رد رویکرد دوگانه و ریاکارانه کشورهای غربی در قبال حقوق بشر، به حمایت و ارتقای حقوق بشر در جهان متعهد بوده و علیرغم اعمال اقدامات قهری یکجانبه بر حقوق بشر به ارتقای حقوق بشر مردم خود ادامه خواهد داد. ایالات متحده. “.

جاوید رحمان در آخرین گزارش خود به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو در روز پنجشنبه 17 مارس از طریق ویدئو کنفرانس، ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد.

به گزارش یورونیوز، رحمان همچنین با انتقاد از وضعیت حقوق بشر در ایران تاکید کرد که تعداد اعدام ها در ایران به دلیل اتهامات مربوط به قوانین مواد مخدر افزایش یافته است. وی با اشاره به اینکه در سال 2021 حداقل 280 نفر در ایران به دار آویخته شدند، تاکید کرد: از این تعداد 10 نفر زن بودند.

دیدگاهتان را بنویسید