گزارش سایت فدراسیون جهانی از رکوردشکنی ورزشکاران پاراکوئندو ایران در مسابقات پاراگرندپری ریاض


ساعت: 12:13
تاریخ انتشار: 1301/09/28
کد خبر: 1918868

فدراسیون جهانی تکواندو در جدیدترین گزارش خود از عملکرد نمایندگان ایران در مرحله نهایی رقابت‌های گرندپری ریاض 2022 تمجید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فدراسیون جهانی تکواندو در جدیدترین گزارش تفصیلی خود به بررسی عملکرد ورزشکاران پاراکواندو به ویژه ورزشکاران ایرانی در مرحله نهایی مسابقات جایزه بزرگ 2022 ریاض پرداخته و 4 فینالیست و مدال طلای ایران را رکوردی بزرگ برای تکواندو کشورمان می داند.

فدراسیون جهانی تکواندو برای اولین بار اشاره کرد که تیم ملی پاراکواندو ایران در این رقابت ها عملکرد خیره کننده و درخشانی داشته و موفق به کسب 4 مدال طلا و یک مدال برنز شده است. ایران با 4 فینالیست در این مسابقات اتفاق بزرگی را رقم زد و بالاتر از سایر تیم های شرکت کننده رکورد خوبی از خود به جای گذاشت. همچنین به ورزشکاران پاراکواندو ایران عنوان «ایرانیان چیره دست و مسلط» از سوی فدراسیون جهانی تکواندو اعطا شد.

حامد هاکشناس فینال دوره قبلی مسابقات جهانی پاراکواندو را مقابل «ایوان میکولیچ» از کرواسی تکرار کرد و بار دیگر به مدال طلا رسید. میکولیچ با این باخت مقابل ملی پوش ایرانی تعظیم کرد و اعتراف کرد که “رنگ نقره ای رنگ اصلی شخصیت او شده است!”. او معتقد است که شرایط پارالمپیک 2024 پاریس قطعا برای او متفاوت خواهد بود.

علیرضا بخت دیگر ایرانی بود که موفق به کسب مدال طلا شد، او این مدال را پیش از این در گرندپری سوفیا پارا کسب کرده بود. مریم عبدالله پور و سعید صادقیان پور دیگر نمایندگان ایران بودند که طلا گرفتند و برنز رزا ابراهیمی نشان داد که ایران قصد کسب مدال در این مسابقات را دارد و می خواهد این بار برای کسب مدال و تکرار افتخارات اصغر عزیزی و مهدی.توکیو به پرش ارتفاع دست یابد. ورزشکاران طلا و نقره پارالمپیک 2020، این بار در پاریس 2024.

صادقیان پور پس از کسب مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا 2022 هوشی مین، این بار با مدال طلا از پیروزی خود در ریاض لذت برد.

سعید صادقیان پور در گفت و گو با فدراسیون جهانی تکواندو اظهار کرد: گاهی باید با طوفان های زندگی روبرو شویم و آنها را در آغوش بگیریم اما باید بدانیم که هیچ نهالی بدون باران نمی روید و بگذار این حادثه همیشه در یادها بماند.

دیدگاهتان را بنویسید