گزارش پلیس به مناسبت ماه مبارک رمضان / و همچنین ساعات حضور در نقاط پذیرش


زمان: 09:57
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1819105

فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه ای به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان، نحوه و ساعات کار پذیرایی در این ماه را اعلام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری پلیس، فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در آستانه ماه مبارک رمضان اطلاعیه ای صادر کرد.


متن آگهی به شرح زیر است:


فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن کریم، ماه شب های قدر، ماه نماز و ماه تزکیه و تزکیه با آرزوی سلامتی برای هموطنان عزیز توجه عموم روسای اتحادیه های کارگری جذب اماکن عمومی جهت رعایت و اجرای موارد زیر:


به منظور حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و روزه داران عزیز از هرگونه ادعای روزه داری در اماکن عمومی، پوشش نامتعارف و گشایش حجاب در واحدهای صنفی و اماکن عمومی خودداری کنند.


در صورت صدور مجوز فعالیت خاص برای مراکز اقامتی و پذیرایی در جاده ها، پایانه های مسافربری، فرودگاه ها، ایستگاه های راه آهن و بیمارستان ها می توانند با رعایت موازین شرعی و حفظ شئونات اسلامی به مسافران و افرادی که عذرخواهی شرعی دارند خدمات ارائه دهند. در حالی که محل را استتار می کنند تا در ملاء عام تظاهر به روزه گرفتن نکنند.


فعالیت سایر اماکن پذیرایی بدون مجوز ویژه ماه مبارک رمضان یک ساعت قبل از اذان مغرب (افطار) مجاز بوده و در صورت تخلف با متخلفین طبق ضوابط و مقررات رفتار خواهد شد.


بدیهی است مسئولیت عدم رعایت این موارد بر عهده مسئولین و ناظران اماکن مربوطه می باشد.


در پایان برای همه هموطنان عزیز با تاکید بر رعایت شئونات اسلامی (پرهیز از گشایش حجاب، عدم استفاده از لباس های غیر سنتی، عدم اختلاط زن و مرد نامتعارف و …) در تمامی واحدها و اماکن عمومی، آرزوی سلامتی دارم. از تمامی شهروندان گرامی لطفاً در صورت مشاهده تخلف و جرائم از طریق پلیس و یا نزدیکترین مرکز انتظامی با شماره ۱۱۰ تماس حاصل فرمایید تا اقدامات لازم انجام شود. »

انتهای پیام/
منبع »ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید