گزینه استقلال و پرسپولیس گران ترین بازیکن تاریخ نقل و انتقالات است

گزینه استقلال و پرسپولیس گران ترین بازیکن تاریخ نقل و انتقالات است

اولین چراغ نقل و انتقالات تابستانی فوتبال ایران در دوحه روشن شد و محمدامین حزباوی در انتقالی جذاب به السد پیوست.

درخشش استثنایی محمدامین هذهبی در رقابت های جوانان آسیا، لیگ برتر ایران و لیگ قهرمانان آسیا، پیشنهادات زیادی را به باشگاه فولاد خوزستان در پی داشت و مدیران باشگاه فولاد موفق شدند بیشترین سرمایه را برای تیم قرمز اهوازی از مشتریان حجابی به دست آورند.

محمدامین حزباوی بازیکنی متولد منطقه فقیرنشین هادی آباد در منطقه فوتبال خیز کوت عبدالله اهواز است که ده سال پیش وارد آکادمی فولاد خوزستان شد و پس از سال ها تلاش راهی فهرست تیم ملی ایران شد.

مبلغ فروش این بازیکن از باشگاه فولاد خوزستان به السد قطر، محمدامین حزباوی را به گران قیمت ترین انتقال تاریخ فوتبال خوزستان تبدیل کرد. حزباوی علاوه بر اینکه گران ترین نقل و انتقالات فوتبال خوزستان است، از نظر قیمت فروش نیز در رتبه سوم تاریخ فوتبال ایران قرار دارد.

البته جدا از مبلغ بالایی که السد برای قرارداد حزباوی به فولاد می دهد، فولادی ها توانستند مبلغ دیگری را به عنوان رشد بازیکن درست برای فولاد به دست بیاورند و علاوه بر آن یک بند در قرارداد حزبابی و ال. -سعد که اگر این بازیکن توسط السعد به تیم دیگری فروخته شود، بخش قابل توجهی از این انتقال به فولاد خوزستان می رسد. یعنی فولاد خوزستان از یک بازیکن جوان در 3 بخش (فروش، حق رشد، انتقال بعدی) درآمدزایی می کند و این در فوتبال ایران بی سابقه است.

در فضایی که باشگاه های ایرانی فقط پول خرج می کنند، مدیران باشگاه فولاد خوزستان موفق به کسب درآمد و ارزآوری قابل توجهی شدند که در نوع خود استثنایی بود.

دیدگاهتان را بنویسید