گفتگوی کوتاه بایدن با نتانیاهو و به تعویق افتادن مذاکرات به بعد از تشکیل کابینه

منابعی در رژیم صهیونیستی پیشتر گفته بودند که بایدن روز دوشنبه با نتانیاهو تلفنی گفت وگو کرده و پیروزی وی در انتخابات را تبریک گفته است.

به گفته منابع صهیونیستی این تماس تلفنی هشت دقیقه به طول انجامید و بایدن در این تماس تلفنی گفت: ما برادر هستیم و با هم تاریخ می سازیم. تعهد من به اسرائیل غیرقابل تردید است.

پس از اعلام این خبر از سوی سخنگویان کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا، کاخ سفید در بیانیه ای بسیار کوتاه اعلام کرد که دو طرف در پایان روند تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی برای گفتگو مجدد با یکدیگر به توافق رسیده اند.

بیانیه بسیار کوتاه کاخ سفید و اعتراف رژیم صهیونیستی به طولانی بودن این تماس تلفنی حاکی از آن است که این گفتگو صرفاً یک تماس تاخیری معمولی و کوتاه مدت از سوی رژیم صهیونیستی بوده و در واقع بایدن پس از این دیدار، گفتگو با این صهیونیست را به طور رسمی به تعویق انداخت. کابینه رژیم صهیونیستی به تعویق افتاد.

کاخ سفید دوشنبه شب در بیانیه ای بسیار کوتاه به وقت محلی با اعلام خبر این تماس تلفنی، گفت که جو بایدن در آن تماس تلفنی بر استحکام شراکت دوجانبه واشنگتن و تل آویو بر اساس ارزش های مشترک و ارزش های مشترک تاکید کرد. وی بر امنیت این رژیم تاکید کرد.



اگرچه ائتلاف جناح راست به رهبری نتانیاهو توانست 64 کرسی از 120 کرسی کنست را به دست آورد، اما به دلیل اختلافات شدید بین آنها، احتمال شکست ائتلاف راست متشکل از احزاب متعدد وجود دارد.

یکی از چالش های اصلی نتانیاهو در آینده، ترکیب افراطی احزاب تشکیل دهنده ائتلاف او است که باعث نگرانی جهانی شده است. بر اساس نتایج انتخابات، حزب لیکود به رهبری نتانیاهو 32 کرسی و حزب یش آتید به رهبری یائیر لاپید، نخست وزیر کنونی، 24 کرسی به دست آوردند.

تبریک دیرهنگام رئیس جمهور و سایر مقامات بلندپایه به بنیامین نتانیاهو به دلیل پیروزی در انتخابات، تأثیر بسزایی در رسانه های صهیونیستی داشت و برخی از این رسانه ها این اقدام بایدن را انتقام اقدام مشابه نتانیاهو در دوران ریاست جمهوری آمریکا دانستند. انتخابات..

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» گزارش داد «تام نایدز» سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی تنها آمریکایی بود که پس از پذیرش شکست «یائیر لاپید» نخست وزیر موقت بنیامین نتانیاهو در گفت وگوی تلفنی به وی تبریک گفت.

به گزارش این روزنامه، امروز و دیروز تلاش هایی برای برقراری تماس بین نتانیاهو و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا انجام شد، اما این تلاش ها بی نتیجه ماند و به دلیل تعطیلات امروز (یکشنبه) در آمریکا، هنوز تاریخی برای این تماس تعیین نشده است. .

یک مقام آمریکایی گفت بایدن در انتخابات میان دوره ای روز سه شنبه نقش داشته باشد، اما یک مقام سابق آمریکایی این انتخابات میان دوره ای را بهانه ای خواند و گفت که تاخیر بایدن در تبریک به نتانیاهو اتفاقی نبود.

این مقام مسئول تصریح کرد: چند روزی طول کشید تا نتانیاهو پیروزی بایدن در انتخابات 2020 را بر رقیبش دونالد ترامپ تبریک گفت و با قطعیت شکست ترامپ این کار را کرد و اکنون ارتباطی بین تاخیر نتانیاهو در آن زمان و تاخیر وجود دارد. بایدن، هدیه ای وجود دارد

بر اساس این گزارش، بایدن تنها مقام آمریکایی نیست که پیروزی نتانیاهو را تبریک نگفت و عجله ای هم برای انجام آن ندارد و آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه که اخیرا در نشست گروه هفت شرکت کرده بود، با تعدادی دیگر از کشورهای خارجی دیدار کرد. وزیران و در طول این مدت، مدات تلفنی با رهبران مصر، عراق و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین صحبت کرد، اما با نتانیاهو تماسی نداشت.

نزدیکان نتانیاهو منتظر تماس بایدن هستند و به همین دلیل به انتشار این خبر پاسخی ندادند، اما دو مقام ارشد پایگاه سابق صهیونیستی گفتند اگر بایدن تا پایان امروز با نتانیاهو تماس نگیرد، این اقدام زیر سوال است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه پنجشنبه گزارش داد که شمارش آرای بیست و پنجمین دوره انتخابات کنست (پارلمان) این رژیم به پایان رسیده و در نهایت ائتلاف راستگرای به رهبری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق، 64 کرسی به دست آورده است.

به گزارش ایرنا از رسانه های فلسطینی، بر اساس گزارش رادیو ارتش رژیم صهیونیستی، حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو با 32 کرسی، حزب آینده به رهبری یائیر لاپید، نخست وزیر کنونی 24 کرسی و حزب صهیونیست مذهبی به رهبری اسموتریچ 14 دوره ریاست جمهوری را به دست آورد.

دیدگاهتان را بنویسید