گلایه شهروندان از نبود سطل زباله در زاهدان / کارمند: رو به بهبودی هستیم


ساعت: 14:53
تاریخ انتشار: 08/07/1401
کد خبر: 1906747

کمبود شدید سطل زباله در زاهدان منجر به انباشت زباله در خیابان ها و به دنبال آن نازیبایی منظر شهری و بروز مشکلات بهداشتی شد که اعتراض شهروندان را در پی داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، نبود سطل زباله در برخی از مناطق زاهدان منجر به انباشته شدن حجم زیادی زباله شده و حیوانات و حشرات زیادی آن را در سطح کوچه ها و حتی خیابان ها پراکنده می کنند. ، که می تواند باعث گسترش بسیاری از بیماری ها شود.

وجود زباله روی زمین در کوچه ها و معابر شهر زاهدان، علاوه بر مخدوش نمودن ظاهر شهر و ایجاد آلودگی بصری، منجر به تجمع تعداد زیادی گربه، سگ و برخی دیگر از حشرات و انتقال بیماری های مختلف به شهروندان

در بسیاری از خیابان های شهر زاهدان به دلیل نبود یا نبود سطل زباله های خانگی، شهروندان زباله های خود را در گوشه و کنار خیابان انباشته می کنند که این امر باعث زشت شدن منظر شهری، ایجاد بوی تعفن در محل و هجوم حشرات و حیوانات می شود که این امر تهدید می کند. سلامت شهروندان به دلیل امکان انتقال آلودگی و بیماری از طریق زباله های انباشته شده در خیابان ها.

گذشته از کمبود شدید سطل زباله در زاهدان، گاهاً مشاهده می شود که سطل زباله ها دیر فرسوده و دیر تعویض می شوند یا دیر شسته می شوند. این سطل ها علاوه بر ظاهر بد، بوی نامطبوع و برخی از آنها شیرابه نیز نشت می کنند و توجه به شستشوی مخازن زباله باید از اولویت های اصلی شهرداری باشد.

سطل زباله اختصاصی در برخی از ساختمان ها و مجتمع های کلانشهر زاهدان که در جمع آوری زباله های شهروندان کارآمد است، شاهد نبود سطل زباله در برخی از این مجتمع ها هستیم.

کمبود سطل زباله در برخی از مناطق شهر زاهدان به حدی است که مردم مجبورند برای یافتن سطل زباله در چندین خیابان تردد کنند.

کمبود سطل زباله در زاهدان به قدری کم است که گاهی وقتی در خیابان ها رانندگی می کنید، مجبور می شوید کیلومترها را طی کنید تا سطل زباله ای را پیدا کنید که بتواند زباله های مواد غذایی و سایر زباله ها را در ماشین دفع کند.

مشکل پسماندهای مرطوب شیرابه است، زمانی که زباله های مرطوب جمع می شوند فشار حاصله باعث تولید فاضلاب یا در اصطلاح شیرابه که آلودگی بالایی دارد.

گلایه شدید شهروندان زاهدانی از زباله های رها شده در سطح شهر و نبود یا نبود زباله

یکی از شهروندان زاهدانی در این خصوص به خبرنگار ما گفت: اگر شهر تمیز باشد بیماری ها کمتر است، یک سطل زباله جوابگوی یک محله نیست و تعداد کم آن باعث شده زباله ها در کنار سطل رها شوند. بیماری را گسترش دهد.

یکی دیگر از شهروندان گفت: به دلیل نبود یا نبود سطل زباله، اهالی منطقه زباله های خود را در خیابان انباشته می کنند که باعث تعدی حیوانات و در نتیجه پاره شدن کیسه های زباله و ایجاد بوی تعفن در محل می شود.

میری یکی از شهروندان با اشاره به اینکه زباله های مورد استفاده در خیابان ها و جاده ها نسبت به جمعیت ساکن در این مناطق کم است، گفت: این سطل های زباله با میزان زباله تولیدی مطابقت ندارد و در بسیاری از موارد شاهد زباله ها هستیم. دور سطل های زباله ریخته می شود.

وی زباله ها را به دلیل شیرابه تولیدی علاوه بر آلودگی بصری بسیار خطرناک اعلام کرد و افزود: در جای سطل های زباله سطح موزاییک، آسفالت یا زمین شیرابه کثیف و بوی نامطبوعی را به خود جذب کرده است. این شیرابه را نمی توان تمیز کرد و باید صبر کرد تا باران ببارد.

شهرکی یکی دیگر از شهروندان با گلایه از وضعیت زباله در مناطق حاشیه ای شهر به ویژه شیرآباد گفت: در مناطق حاشیه ای به دلیل آسفالت نبودن معابر، زباله ها در کنار تیرهای برق و زباله های خالی قرار می گیرند. قوطی ها

وی افزود: تعداد سگ ها و گربه ها در این مناطق نسبت به مرکز شهر بیشتر است و به همین دلیل نایلون های پاره شده و زباله ها بیشتر است.

1000 آب انبار در سال جدید در دستور کار شهرداری زاهدان قرار گرفته است

محمدرضا مقدم سرپرست خدمات شهری شهرداری زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: مخازن زباله شهری یکی از اجزای اصلی سیستم مکانیزه جمع آوری زباله است که این مخازن برای نگهداری موقت زباله های معمولی خانگی و انتقال آنها به ماشین های مخصوص جمع آوری زباله

وی با اشاره به کمبود سطل زباله در شهر زاهدان افزود: سال گذشته با توجه به اینکه شهرداری از نظر درآمدی و اساس این سازمان ضعیف است، 1000 مخزن زباله خریداری شد.

مقدم تصریح کرد: هزار تانک را در سال جدید در دستور کار قرار داده ایم که تا پایان سال خریداری و در مناطق توزیع شود.

مسئول خدمات شهری شهرداری زاهدان اذعان داشت: از اصحاب رسانه انتظار می رود در ترویج این فرهنگ که «شهروندان در هر کوچه و خیابانی زباله نریزند» همکاری لازم را داشته باشند و مردم نیز به این مهم توجه داشته باشند لذا بوی بد می آید. زباله ها باعث نگرانی دیگر شهروندان نمی شود. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید