گلدن گلوب ۲۰۲۴ نامزدهای خود را معرفی کرد

نتفلیکس با 13 نامزدی پیشتاز همه استودیوها و توزیع کنندگان است و برادران وارنر پس از آن قرار دارند. با 12.

در بخش تلویزیون سریال های «میراث»، «او»، «تنها قاتلان ساختمان» با 5 نامزدی و «تاج» با 4 نامزدی قرار گرفته اند. در مجموع، HBO یا مکس با 17 نامزدی پیشتاز همه پخش‌کنندگان تلویزیونی است و نتفلیکس با 15 نامزدی در رتبه بعدی قرار دارد.

گلدن گلوب 2024 برای اولین بار از زمانی که حامی دیرینه انجمن مطبوعات خارجی هالیوود جای خود را به دیک کلارک پروداکشنز و الدریج داد، برگزار خواهد شد.

با توجه به اینکه جوایز گلدن گلوب دیگر توسط انجمن مطبوعات خارجی هالیوود کنترل نمی شود، هیئت داوران جدید متشکل از 300 روزنامه نگار متفاوت نژادی و قومی از سراسر جهان نامزدها و برندگان امسال را انتخاب خواهند کرد.

هشتاد و یکمین جوایز سالانه گلدن گلوب به صورت زنده از بورلی هیلتون از شبکه CBS پخش خواهد شد. این رویداد در روز یکشنبه 7 ژانویه 2024 ساعت 17:00 آغاز خواهد شد.

نامزدهای سینمایی عبارتند از:

بهترین فیلم سینمایی – درام

آناتومی یک سقوط، قاتلان ماه کامل، استاد، اوپنهایمر، زندگی های گذشته و منطقه مورد علاقه

بهترین موزیکال یا کمدی

«هوا»، «تاریخ آمریکا»، «باربی»، «صاحبان»، «دسامبر می»، «بیچارگان»

بهترین کارتون

The Boy and the Fish Eater, Elemental, Spider-Man in Spider-Man, Super Mario Bros, Suzum, Wish

بهترین فیلم و دستاورد باکس آفیس

“باربی”، “نگهبانان کهکشان III”، “جان ویک: فصل 4″، “ماموریت غیرممکن 7 – قسمت 1″، “اپنهایمر”، “اسپایدرمن در مرد عنکبوتی”، “فیلم برادران سوپر ماریو” ، “تیلور سویفت”

بهترین فیلم – نه به زبان انگلیسی

«آناتومی یک سقوط» از فرانسه، «برگ های افتاده» از فنلاند، «کاپیتان من» از ایتالیا، «زندگی گذشته» از آمریکا، «انجمن برفی» از اسپانیا، «منطقه مورد علاقه» از بریتانیا

بهترین بازیگر مرد در فیلم درام

بردلی کوپر برای The Maestro، لئوناردو دی کاپریو برای قاتلان ماه کامل، کلمن دومینگو برای The Truth، بری کیوگان برای The Saltburn، کیلین مورفی برای Oppenheimer، اندرو اسکات برای All of Us Strangers.

بهترین بازیگر زن در فیلم درام

آنت بنینگ برای «نیاد»، لیلی گلادستون برای «قاتل‌های ماه کامل»، ساندرا هولر برای «آناتومی یک سقوط»، گرتا لی برای «زندگی‌های گذشته»، کری مولیگان برای «مستر»، کیلی اسپانی برای «پریسیلا»

بهترین بازیگر زن فیلم موزیکال یا کمدی

فانتازیا بارینو برای «رنگ بنفش»، جنیفر لارنس برای «بدون احساسات سخت»، ناتالی پورتمن برای «مه دسامبر»، آلما پیستی برای «برگ‌های افتاده»، مارگو رابی برای «باربی»، اما استون برای «بینوایان»

بهترین بازیگر مرد در یک موزیکال یا کمدی

نیکلاس کیج برای «سناریوی رویایی»، تیموتی شالامه برای «وانکا»، مت دیمون برای «هوا»، پل جیاماتی برای «صاحبان»، خواکین فینیکس برای «زیست‌های ترسناک»، جفری رایت برای «قصه‌های آمریکایی»

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در یک فیلم سینمایی

ویلم دافو برای Les Miserables، رابرت دنیرو برای Killers of the Full Moon، رابرت داونی جونیور برای Oppenheimer، رایان گاسلینگ برای باربی، چارلز ملتتون برای دسامبر می، مارک روفالو برای Les Miserables.

بهترین بازیگر نقش مکمل زن در یک فیلم سینمایی

امیلی بلانت برای اوپنهایمر، دانیل بروکس برای رنگ ارغوانی، جودی فاستر برای نیاد، جولیان مور برای می دسامبر، روزاموند پایک برای سالتبرن، دوان جوی راندولف برای دارندگان

بهترین کارگردان

بردلی کوپر «ماسترو»، گرتا گرویگ «باربی»، یورگوس لانتیموس «بیچارگان»، کریستوفر نولان «اپنهایمر»، مارتین اسکورسیزی «قاتلان ماه کامل»، سلین سانگ «زندگی های گذشته»

بهترین فیلمنامه

گرتا گرویگ، نوآ بامباخ برای «باربی»، تونی مک نامارا برای «بیچارگان»، کریستوفر نولان برای «اپنهایمر»، اریک راث، مارتین اسکورسیزی برای «قاتلان ماه کامل»، سلین سانگ برای «زندگی‌های گذشته»، جاستین تریر و آرتور هراری. برای “آناتومی یک سقوط”

بهترین آهنگ از فیلم

“او پیش من آمد”، 3 آهنگ از “باربی”، “فیلم برادران سوپر ماریو”، “راستین”

بهترین موسیقی متن فیلم

جرسکین فندریکس برای Les Misérables، لودویگ گورانسون برای Oppenheimer، جو هیسایشی برای Boy and the Kingfisher، Mika Levy برای Favorite Zone، دانیل پمبرتون برای Spider-Man در Spider-Man، Robbie Robertson برای Assassin's Creed Full.