گل محمدی: بازی با الدیل را باید فراموش کنیم

یحیی گل محمدی پس از چند روز رقابتی در نشست خبری پیش از بازی با هواداران حاضر شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

گفتگوهای اولیه؟
با توجه به اینکه لیگ قهرمانان آسیا را پشت سر گذاشتیم و نتوانستیم از گروه ادامه دهیم، به لیگ برتر برگشتیم. خوشبختانه 5-6 بازی پشت سر هم داریم که می تواند به پیشرفت تیم کمک کند. بازی اول با تیم هوادارانی است که با آقای فکری نتایج نسبتا خوبی کسب کرده اند و مورد احترام ما هستند. ما فقط می خواهیم این بازی را ببریم و بتوانیم راه خود را ارائه دهیم. آنچه برای این بازی مهم است فراموش کردن بازی قبلی و ریکاوری روحی و آماده شدن برای این بازی است.

احساس مسئولیتی که بچه ها بعد از مسابقه نشان دادند ستودنی است. من احساس می کنم در بازی های بعدی بسیار مهم خواهد بود زیرا همه ما می خواهیم نتایج قبلی را جبران کنیم. مشکلاتی مثل مصدومیت یا شانس وجود دارد، البته من به شانس در فوتبال اعتقادی ندارم، اما مصدومیت برای ما مشکل بزرگی بود. وحید امیری، عالیشاه، پورعلیگنجی، سلمانی و… متوالی مصدوم یا مریض شدیم، اما در هر صورت شرایط ما الان بهتر است و امیدوارم فردا بازی هجومی خوبی ارائه کنم.

دیدار دیروز با درویش؟
من این روزها را پیش بینی می کردم و می دانستم با توجه به عملکردی که داشتیم، روزهای سختی را پیش رو خواهیم داشت. این روزها قابل پیش بینی بود و آنچه اکنون برای ما بسیار مهم است ادامه راهی است که در پیش گرفته ایم. ما می خواهیم بیشتر روی مسائل فنی و غیر فنی تمرکز کنیم.

شباهت وضعیت پرسپولیس و منچسترسیتی. پرسپولیس هیچ وقت با تو این شرایط را نداشت، چه راه حلی برای برون رفت از بحران داری؟
فکر می کنم نکته بسیار خوبی را مطرح کردید. تیمی مثل پرسپولیس یا منچسترسیتی ممکن است سال‌ها در رده‌های بالای جدول باشد و جام‌های زیادی را به دست بیاورد، اما شاید این انتظار برای سال‌ها ادامه نداشته باشد. مگر اینکه برنامه ریزی و امکانات و سازماندهی خوبی داشته باشیم.

بعد از قهرمانی وارد لیگ قهرمانان آسیا شدیم اما متاسفانه نتوانستیم تیم پارسال را حفظ کنیم و فقط سه بازیکن را از دست دادیم. طبیعی بود که بازیکنان جدید به زمان نیاز داشته باشند تا خود را با تیم تطبیق دهند. هواداران همچنین از ما می خواهند که همیشه در اوج باشیم، وقتی این اتفاق نمی افتد طبیعی است که عصبانی یا ناراحت شویم. من به آنها حق می دهم و نمی گویم چرا اینطور شد. ناراحتی و عصبانیت آنها ما را ناراحت نمی کند و باید از این مشکل به خوبی استفاده کنیم و نتایج را با تمرکز بیشتری جبران کنیم.

عملکرد ضعیف پرسپولیس در 6 بازی اخیر؟
فکر می کنم بزرگترین مشکل ما مصدومیت های نابهنگام بود. مرتضی در ساختار دفاعی بود و یاسین در هجومی، وحید امیری مدت ها مصدوم شد، خود امید عالیشاه در سه مرحله بود، ترابی و سرلک هم بودند. یک سری از این اتفاقات برای ما افتاد. همین بازیکنان 30-40 درصد تیم هستند و این قطعاً تأثیر منفی خواهد داشت. یک سری اتفاقات و رویدادهای فرهنگی بود که نمی توان درباره آن صحبت کرد چون به صورت نبش قبر است. تنها چیزی که برای ما مهم است بازی فردا است که باید با تمام وجود و تمرکز برنده آن باشیم.

شایعه حضور برونکو
حرفه ای بود یا نبود فکر می کنم شیطنت بود. اشکالی ندارد، آقای برانکو از فردا برای تمرین می آید، برخی اسم برانکو را می آورند تا فکر کنند من ناراحت می شوم، اما او معلم من بود و موفقیت های زیادی را مدیون او بودیم. آقای برانکو بهترین مربی است که به پرسپولیس آمده است.

البته خودش تکذیب کرد
او همچنین دو ماه بعد جام ملت ها را در پیش دارد. شیطنت وجود دارد و ممکن است بیشتر آن مربوط به فوتبال نباشد. افرادی که کمی درک می کنند می دانند آن فضا چگونه است و اگر لازم شد بعداً صحبت می کنیم.