گوشت حیوانات بیمار را تنها با 10 هزار تن ارزان تر بخرید!

ساعت: 22:07
تاریخ انتشار: 1400/08/15
کد خبر: 1782125

کارشناس مسئول بهداشت محیط کرمانشاه مطرح کرد؛

باخمن هدادادیان گفت: مردم به این فکر نمی کنند که 90 درصد این دام ها بیمار هستند و فکر می کنند گوشت را 10 هزار تن ارزان تر می خرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ باخمن هدادادیان در گفت و گو با مرصادنیوز ذبح غیرمجاز دام در محلات کرمانشاه را یکی از چالش های بهداشتی دانست و گفت: متاسفانه عرضه گوشت در کوچه و بازار به معضلی تبدیل شده است که روز به روز بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. . شهروندان بیشتر.

کارشناس بهداشت محیط کرمانشاه افزود: این در حالی است که کشتار غیرمجاز احتمال انتقال بیماری های مشترک بین انسان و دام را افزایش می دهد و نظارتی بر ذبح دام وجود ندارد.

وی گفت: مردم به این فکر نمی کنند که 90 درصد این دام ها بیمار هستند و فکر می کنند گوشت را 10 هزار تن ارزان می خرند.

هدادیان خاطرنشان کرد: دام هایی که در کشتارگاه ذبح می شوند زیر نظر کارشناس بوده و پس از ذبح دام گوشت به قسمت پیش سرد منتقل می شود تا به مدت 24 ساعت در این محیط بماند و این باعث می شود که محیط گوشتی اسیدی و هر عاملی.

وی گفت: طی روزهای آینده تیم بازرسی متشکل از شهرداری، دامپزشکی و بهداشت، بازرسی اصناف و با حضور نیروی انتظامی و دستگاه قضایی بازرسی ها را در سطح شهر آغاز و با متخلفان برخورد جدی خواهد شد.

کارشناس بهداشت محیط کرمانشاه به مردم توصیه کرد برای جلوگیری از انتقال بیماری های مشترک دام و انسان از خوردن و خرید گوشت از دستفروشان و بازارهای روزانه خودداری کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید