گیلان سفید شد/ بالاترین ارتفاع برف در ماسوله و رودبار + فیلم

ساعت: 14:54
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۷
کد خبر: 1801305

پس از بارش برف در گیلان، ارتفاع برف در محور اسالم – خلخال به حدود 80 سانتی متر و در محور سیاهکل – دیلمان به 60 سانتی متر رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش 17 دی، کاهش دما و نفوذ توده های هوای سرد در دشت های مرکز و شرق استان با بارش برف همراه بود.

ارتفاع برف در برخی مناطق بین 10 تا 20 سانتی متر و در ارتفاعات 60 سانتی متر پیش بینی می شود.

گفته می شود خروج از سامانه بارشی از ساعت ۲۴ روز سه شنبه به تدریج در استان آغاز می شود.

5a66fe2a 161f 4d85 ac32 fd2534e6f2b0 خبر خاکستری

امیر مرادی مدیرکل مدیریت بحران گیلان با اشاره به بارش شدید برف بامداد دیروز در استان گیلان گفت: الگوی بارش برف دلتا است و علاوه بر ارتفاعات، دشت ها نیز درگیر بارش برف هستند.

ارتفاع برف در برخی جاده های کوهستانی گیلان به 80 سانتی متر رسید/ بیشترین ارتفاع برف در ماسوله و رودبار

وی با بیان اینکه ماسوله و رودبار بیشترین ارتفاعات برف را دارند، گفت: ارتفاع برف در محور اسالم – خلخال به حدود 80 سانتی متر و در محور سیاهکل – دیلمان به 60 سانتی متر رسیده است.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان با اشاره به بارش شدید برف در محورهای رشت – لوشان، ضیاز – شوک، رودسر – لات محله، بلوردکان – حسیب دشت، شوک – ملکوت، ماسال – گیلوان، فومن – ماسوله و حشمت آباد – حشم آباد – لین گوچر کرد: در محورهای مواصلاتی شهرستان رودبر شاهد بارش شدید برف هستیم.

مرادی از بارش خفیف برف در محورهای مواصلاتی شهرهای رشت، لاهیجان، سیاهکل، آستانه اشرفیه، ماسال و شفت خبر داد و گفت: ارتفاع برف در گردنه الماس 80 سانتی‌متر، گردنه حیران 30 سانتی‌متر و گردنه کوهن 10 سنت است.

وی ارتفاع برف در دشت ها را بین پنج تا 30 سانتی متر برشمرد و افزود: با بسیج تمامی امکانات، تجهیزات و نیروها تمامی راه های اصلی استان گیلان باز و تردد در آنها در جریان است. همچنین عوامل راهداری در حال بازگشایی راه های روستایی سه شهرستان لاهیجان، رودسر و آستارا هستند.

آب، برق و گاز نداریم

مدیر عامل مدیریت بحران گیلان از گزارش قطعی های متعدد برق خبر داد و گفت: قطعی برق مجاز است و در حال حاضر قطعی برق، برق و گاز نداریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شاهد بارش برف در استان هستیم، افزود: ما آمادگی این گونه برف ها را داشتیم و از چند روز پیش اطلاع رسانی لازم انجام شد، بنابراین برای اولین بار در مدیریت بحران باید سامانه اطلاع رسانی آنلاین bohran.gilan فعال شود. دات آی آر” و تمامی دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران استان اطلاعات را بارگذاری خواهند کرد.

وی با بیان اینکه 5 هزار تراکتور و 75 پیمانکار بخش خصوصی برای حمایت از رانندگان فعالیت می کنند، تاکید کرد: همه دستگاه ها برای باز نگه داشتن جاده ها در کنار جاده هستند.

مرادی همچنین از نظارت بر مدیریت بحران ها در بزرگراه ها برای رفع سریع مشکلات خبر داد و گفت: رانندگان برای تردد در محورهای اصلی و فرعی و حتی داخل شهر از زنجیر چرخ استفاده کنند.

حدود 400 کیلومتر از جاده های گیلان برف روبی شده است

فریبرز مرادی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه با بارش برف شب گذشته در گیلان 395 کیلومتر از راه های اصلی و فرعی گیلان برف روبی شده است، گفت: هم اکنون 150 راه در گیلان برف روبی می شوند.

مرادی افزود: بارش برف در محورهای استان گیلان از شب گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد و در برخی محورها ارتفاع برف به حدود 80 سانتی متر رسیده است.

وی اذعان داشت: همچنین راهداران از خودروهای سبک و سنگین برای برف روبی و برف روبی محورهای نمکی برای تسهیل تردد استفاده می کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: هموطنان از ترددهای غیرضروری خودداری کنند و در صورت لزوم با وسایل ایمنی در جاده های برفی تردد کنند.

64b688c4 69b0 42f5 bcb0 c13b951e477e خبر خاکستری

فریبرز مرادی گفت: بارش شدید برف در محور اسالم به خلخال در استان بیش از 60 سانتی متر، رودسر – لات محله تا 60 سانتی متر، پونل – خلخال در استان گیلان تا 40 سانتی متر، سیاهکل – دیلمان تا 35 سانتی متر. سانتی متر و دشت بلوردکان – حسیب تا 25 سانتی متر گزارش شده است.

وی افزود: ارتفاع برف در سایر محورهای مواصلاتی استان از جمله آستانه لاهیجان، سیاهکل، اشرفیه نیز به سفیدپوش، سفیدپوش و ماسال پنج سانتی متر و رضوانشهر از پنج تا 10 سانتی متر رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان افزود: تمامی راه های بین شهری استان باز، اما بسیار لغزنده است که توجه بیشتری را می طلبد.

مرادی به ادامه انسداد محور پونل – خلخال به دلیل نبود ایمنی کافی اشاره کرد و گفت: برای تردد در جاده های کوهستانی و برفی استفاده از زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی را فراموش نکنید.

وی گفت: شماره تلفن مرکز مدیریت راه های گیلان 141 به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات مربوط به زمان و شرایط تردد در تمامی محورهای مواصلاتی استان گیلان و محورهای ارتباطی استان های همجوار است.

بر اساس گزارش اداره کل راهداری گیلان 542 راهداری با 359 دستگاه ماشین آلات در 39 بزرگراه ثابت و 18 بزرگراه سیار در جاده های استان قرار دارد.

250 امدادگر در جاده های گیلان مستقر شدند

سیاوش گلمی مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان از آمادگی 44 پایگاه و پست و شعبه امداد و نجات هلال احمر در هنگام بارش برف و باران در استان گیلان خبر داد.

وی افزود: پیرو پیش بینی سازمان هواشناسی برای بارش برف و باران در استان گیلان، آمادگی کامل تمامی کارکنان، نجاتگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان گیلان و هماهنگی های لازم با مدیریت بحران اعلام شد. ادارات شهرستان ها

d2df542c a8c7 4248 be4f b0b604248f05 خبر خاکستری

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به خدمات امداد و نجات هوایی جمعیت هلال احمر گیلان گفت: پایگاه هوایی جمعیت هلال احمر گیلان با بالگرد و خدمه پروازی آماده پرواز برای امداد رسانی در استان و ارائه خدمات به مردم استان گیلان در صورت تصادف.

وی با اشاره به حضور و آمادگی تیم آناست افزود: تیم آناست (سگ های تجسس و نجات) نیز برای آمادگی در برابر برف احتمالی آماده ارائه خدمات هستند.

سیاوش گلمی با اشاره به آمادگی تدارکاتی جمعیت هلال احمر در استان گیلان در صورت بارش برف و باران در برخی از شهرستان های گیلان، گفت: جمعیت هلال احمر با 80 دستگاه آمبولانس شامل آمبولانس، کیت نجات، خودروهای کمکی و وسایل نقلیه آماده باش. پشتیبانی به مردم گرانقدر استان خدمت می کنند.

مدیرعامل هلال احمر گیلان با اشاره به حضور پرسنل، نجاتگران، نجاتگران جمعیت هلال احمر گیلان در سطح پایه و آمادگی کامل آنان، افزود: حدود 250 امدادگر و نجاتگر در استان مستقر و به صورت 24 ساعته آماده باش هستند. روز در شعب و پایگاه ها خدمات رسانی در سطح جاده ها و محورهای کوهستانی انجام می شود، سایر نیروهای داوطلب در منازل هلال و کارکنان نیز آماده هستند و در صورت نیاز برای کمک به سایر نیروها و همچنین آمادگی کامل خواهند داشت. پایگاه های امداد و نجات و تعدادی از خانه های هلال بر اساس استانداردهای جمعیت هلال احمر برای اسکان اضطراری و تغذیه در شرایط خاص تجهیز شد.

گلمی همچنین از اعزام تعدادی از نمایندگان مجلس و نمایندگان ستادی به شعب جمعیت هلال احمر استان گیلان خبر داد و گفت: در همین راستا تعدادی از نمایندگان مجلس و نمایندگان ستادی در شعب جمعیت هلال احمر برای بررسی و بازدید و از شعب و امدادگران. ، پایگاه ها، انبارها و تجهیزات کمکی و هماهنگی و نظارت حداقل تا یکشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به پاسخگویی 24 ساعته به ندای امداد گفت: تلفن 112 (تماس کمک) به صورت 24 ساعته آماده دریافت گزارش حوادث احتمالی از مردم است. “

گلمی با اشاره به توجه مردم به اخطارها تاکید کرد: هموطنان و مسافران برای ایمنی بیشتر به هشدارهای پلیس راهور و هلال احمر توجه کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: امدادگران تاکنون با 18 خودروی سواری در جاده های برفگیر و کوهستانی استان در طالع، ماسال، سیاهکل و رودبار که در برف و کولاک مسدود شده بودند به 40 نفر از هموطنان کمک کردند.

برف یک متری در ارتفاعات خرمم شهرستان رودبار

«بهنام رضایی مقدم» نیز با اشاره به بارش برف در محور خورگام شهرستان رودبار، گفت: بارش برف از روز گذشته در ارتفاعات این قطعه آغاز شده و کل منطقه سفیدپوش شده است.

وی به آمادگی کامل ستاد مدیریت بحران شهرستان و بخشداری خورگام اشاره کرد و افزود: شرایط بند عادی است و خدمات رسانی به نحو مطلوب انجام می شود.

خبر خاکستری

بخشدار هرگام رودبار از بارش یک متر برف در روستای شاه شهیدان این منطقه خبر داد و گفت: نیم متر برف در شهرستان بره سر و سایر روستاهای اطراف باریده است.

رضایی مقدم با اشاره به اجرای عملیات برف روبی در محورهای اصلی گفت: عملیات برف روبی در محورهای اصلی و فرعی کوپه انجام می شود و تلاش می کنیم با کمک عوامل راهداری محورها را باز نگه داریم.

خبر خاکستری

بارش برف در فوشه فومن

پلیس: پارک در کنار خیابان ممنوع است

رئیس پلیس راه گیلان با بیان اینکه رانندگان در روزهای برفی از تردد غیرضروری در خیابان ها پرهیز کنند، گفت: پارک خودروها در شرایط برفی در خیابان علاوه بر سد راه شهروندان، از تامین آمبولانس و برف روبی جلوگیری می کند.

سرهنگ امیر طالبی با اشاره به لغزندگی جاده در روزهای برفی گفت: پارک در خیابان ها می تواند منجر به تصادف و یا ایجاد موانع برای برف روب ها شود.

پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان آمادگی کامل برای ارائه خدمات به شهروندان و رفع مشکلات ترافیکی در روزهای برفی را دارد.

به گزارش 17 دی ماه، بر اساس پیش بینی هواشناسی بارش ها تا پایان روز دوشنبه در گیلان ادامه دارد و در پایان روز از استان خارج می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید