بارش برف در ۸ استان از فردا/ افزایش ارتفاع موج در دریای خزر

ساعت: 08:36
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۹
کد خبر: 1799003

سازمان هواشناسی کشور با اشاره به ورود سامانه بارشی از غرب کشور نسبت به بارش، برف و وزش باد در برخی استان های کشور از بعدازظهر فردا هشدار داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی، امروز و فردا در اکثر نقاط کشور جوی آرام و پایدار حاکم خواهد بود که موجب افزایش آلودگی هوا و آلودگی هوای شهرهای صنعتی پرجمعیت می شود. البته در سواحل شمالی کشور بارندگی و وزش باد پراکنده است.

از بعدازظهر فردا با نفوذ سامانه بارشی از غرب کشور در شمال ایلام، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ارتفاعات غرب و شمال غرب کشور، هوای ابری و کوتاه مدت پیش بینی ترم بارش و برف

روز سه‌شنبه بارش‌ها به نواحی شمالی خوزستان، لرستان و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، زنجان، البرز و تهران گسترش می‌یابد. در این روز بارش ها در شمال کرمانشاه و در غرب کردستان خواهد بود.

سازمان هواشناسی برای تهاجم و فعالیت سامانه بارشی و برف، وزش باد، کاهش دما و کولاک از بعدازظهر دوشنبه تا سه شنبه سیگنال زرد صادر کرد.

بر اساس این اطلاعیه، تاثیر این سامانه فردا در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان و شمال کرمانشاه و روز سه شنبه در استان های کردستان، کرمانشاه، زنجان و نیمه جنوبی استان های آذربایجان شرقی پیش بینی می شود. و آذربایجان غربی و رشته کوه های الزبور تهران احتمال مه لغزنده و کاهش دید به ویژه در جاده های کوهستانی کاهش دما، خسارت احتمالی ماشین آلات کشاورزی، اختلال در فعالیت های عمرانی و احتمال تاخیر در پروازها.

روز چهارشنبه در شمال شرق کشور بارش باران پیش بینی می شود.

از روز پنجشنبه با جریان‌های شمالی بارش‌ها در سواحل دریای خزر آغاز می‌شود، ضمن اینکه اواخر روز پنجشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور، بارش‌ها را در غرب کشور خواهیم داشت.

جمعه و شنبه آینده در نیمه غربی کشور بارش برف و بارش خواهیم داشت.

سازمان هواشناسی امروز نیز از وزش باد از سواحل شمالی کشور خبر داد که در دریای خزر، نواحی ساحلی و سواحل گیلان، مازندران و گلستان مواج خواهد بود. ارتفاع موج می تواند تا 1.5 متر در امتداد ساحل و تا 2.5 متر در فراساحل افزایش یابد.

روزهای دوشنبه و سه شنبه در سواحل شمالی و اردبیل وزش باد و افزایش نسبی دما پیش بینی می شود.

آسمان تهران امروز کمی ابری تا نیمه ابری و غبارآلود همراه با هوای ناسالم برای گروه های حساس با حداقل دمای 3 و حداکثر 11 درجه پیش بینی می شود.

امروز بندرعباس با دمای 22 درجه گرم ترین مرکز کشور و ارومیه با دمای 4 درجه سردترین مرکز کشور است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید