یادواره تئاتر دفاع مقدس بچه های مسجد / معرفی برگزیدگان برگزار شد


ساعت: 21:35
تاریخ انتشار: 07/07/1401
کد خبر: 1900165

مراسم اختتامیه تئاتر یادبود حراست بچه های مسجد (تهران) برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی هنر استان تهران؛ مراسم اختتامیه تئاتر حراست از بچه های مسجد (تهران) با حضور کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با اجرای 12 گروه نمایشی در مسجد حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) برگزار شد. منطقه هنری

کوروش زارعی: حوزه هنری بچه های مسجد را امید آینده هنرهای نمایشی می داند.

کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در ابتدای مراسم اختتامیه با تاکید بر اینکه ما در عرصه هنر به جوانان و جوانان هنرمند برای آینده سینما، تلویزیون و تئاتر امیدواریم. کشور. و گفت: دور نیست که جوانان امروز و جوانان تئاتر مسجد بجهایی در تلویزیون، سینما و تئاتر بدرخشند.

وی پشتکار، پشتکار و تلاش را لازمه نوجوانان و جوانان در عرصه تئاتر کودک و نوجوان مسجد دانست و تصریح کرد: دنیا می تواند هنر شما را ببیند و به پرستش آن بپردازد به شرطی که شما عجله نکنید و صبر داشته باشید، زیرا شما درخشش در تئاتر نیاز به کار دارد. ، تلاش و سختگیری برای تولید هنرمند توانا است.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی در حوزه هنری با بیان اینکه هنر راه میانبر ندارد بلکه برای هنرمند شدن باید تلاش کرد و عرق ریخت و افزود: خوشبختانه بچه های مستعد زیادی در بین بچه های تئاتر مسجد وجود دارند. اما این جاده جاده ای پرمخاطره و خطرناک است که اگر مراقبت نشود زمین می خوریم پس باید مراقب خود و کارمان باشیم زیرا این حرفه یک حرفه حساس و پرخطر است که نیاز به خودسازی دارد و اگر در آن پیشرفت نکنیم. از نظر اخلاق و ارزش های انسانی، ما به بیراهه خواهیم رفت، زیرا هنر چیزی جز اخلاق نیست.

زارعی اخلاق را یک ضرورت در عرصه تئاتر می داند و یادآور می شود: قبل از اینکه تکنیک، تکنیک و تمرین بازی کنیم، باید از نظر اخلاقی روی خودمان کار کنیم. نمایش و صحنه تئاتر هنر مقدسی است و سخنان پیامبران الهی در آن بالا می رود، بنابراین هنرمندان تئاتر راه انبیا و اولیای الهی را می پیمایند و معلم اخلاق هستند، پس باید مراقب باشید که معلمان خوبی باشید. تئاتر و هنر و همچنین انسان و ارزش ها.. اخلاق کاری حساس است.

وی به راه اندازی دفاتر شهرستانی در حوزه هنری در استان تهران اشاره کرد و با تاکید بر اینکه این دفاتر پاتوق هنر و پایگاه های قابل اعتماد خانواده ها هستند که زمینه را برای گسترش تئاتر کودک و نوجوان مسجد فراهم کرده است. وی گفت: بچه های تئاتر مسجد امروز در ابتدای راه هستند و راه زیادی در پیش دارند.

لشگری: بچه های مسجد مشکلات کشور را حل کنند

در ادامه سعید لشگری معاون حوزه هنری و رئیس حوزه هنری استان تهران به چند نکته در خصوص فعالیت های فرهنگی در مساجد اشاره کرد و گفت: برای اولین بار به دلیل شرکت در مسابقه کتابخوانی از مسجد جایزه گرفتم. با اینکه دانشجوی خیلی باهوشی نبودم اما به همین دلیل تصمیم گرفتم خیلی خوب درس بخوانم و این تصمیم را تا دکترا ادامه دادم و در دانشگاه های معتبر شرکت کردم.

وی جدیت در امر تربیت را لازمه بچه های مسجدی می داند و ادامه داد: به همه بچه های مسجد تاکید می کنم خیلی خوب درس بخوانند تا افراد موفقی برای جامعه باشند و به این ترتیب باید با بزرگترها همراه باشید زیرا معلمان می سازند. مردم رشد کنند و عرصه هنر در این راه خانه ای است که هنرمندان بزرگ بسیاری را تربیت و معرفی کرده است و این راه ادامه خواهد داشت.

رئیس حوزه هنری استان تهران دلیل ماندگاری بزرگان تاریخ را مسائلی دانست که برایشان مهم بوده و ادامه داد: همه افرادی که نامشان در تاریخ امروز وجود دارد به دلیل عظمت فکری آنهاست. شخصی مثل شهید مطهری همیشه دعا می کند که دنیا از علمش استفاده کند و شاید شهید حاج قاسم سلیمانی هم با تلاشش می خواست امنیت را در دنیا ایجاد کند پس ما هم باید مشکل داشته باشیم و همیشه این مشکل را مطرح کنیم.

لشگری به مشکلات مختلف جامعه و کشور اشاره کرد و به بچه های مسجد گفت: باید به فکر مشکلات بزرگ وسعت و عظمت ایران باشیم و بدانیم که دانش آموزان و بچه های مسجد باید مشکلات را حل کنند. کشور.

در بخش پایانی این رویداد که با حضور کوروش زارعی، سعید لشگری، حمید حسین زاده و نیما بیگریان برگزار شد، از داوران این رویداد محمود فرهنگ، اعظم بروجردی، سید حسین فدایی حسین و آرزو افشار تجلیل شد. و پس از آن بهترین بازیگران، کارگردانان و بهترین گروه به یادگار بچه های مسجد به شرح زیر اهدا شد:

بخش بازیگری:

محمدنقی حیدری، زینب جهانی، ستایش مزینانی

بخش کارگردان:

زهرا هداوند «از کشف تا وصیت»، اکبر گرمی «افسانه و حماسه»، فاطمه زارع زاده «راشت شور»

نمایش های دارای رتبه برتر گروه:

«شام بدون طلوع»، «الو علو، کربلا»، «از کشف تا عهد»

دیدگاهتان را بنویسید