یارانه 400 هزار تنی تا کی پرداخت می شود؟

یارانه 400 هزار تنی تا کی پرداخت می شود؟

روز جدید : رئیس جمهور از ادامه پرداخت یارانه نقدی جدید تا آماده سازی زیرساخت های توزیع کالابریگ خبر داد.

بر اساس وعده ها و اظهارات اولیه ابراهیم رئیسی، یارانه نقدی تا دو ماه دیگر پرداخت می شود و پس از آن روند پرداخت هرگونه یارانه نقدی متوقف شده و تنها کاربرگ بین مردم توزیع می شود.

یعنی از طرفی گفته می شود که فقط دو ماه یارانه 300 و 400 هزار تنی پرداخت می شود و از طرف دیگر گفته می شود توزیع کالابرگ تا زمانی که زیرساخت های توزیع کالابرگ انجام نشود ادامه دارد. آماده.

این شبهه ایجاد کرد که در صورت آماده نبودن زیرساخت های توزیع، یارانه نقدی جدید همچنان پرداخت می شود و خانوارها ماهیانه یک میلیون و 600 هزار تن دریافت می کنند و گروهی دیگر نیز 1 میلیون و 200 هزار تن کمک معیشت دریافت می کنند.

از سوی دیگر هنوز مشخص نیست زیرساخت های لازم برای شکل الکترونیکی پرداخت فراهم شده است یا خیر. در توضیحات دولت و کارکنان دولت هنوز مشخص نشده است که آیا کارت فقط برای چهار کالایی که قیمت آن از سوی دولت اعلام شده ارائه می شود یا کالاهای دیگری نیز در لیست کوپن های الکترونیکی قرار دارند.

آیا پرداخت یارانه های جدید ادامه دارد؟

از سوی دیگر دولت نیز مسئول طرح نان یارانه ای است و اظهارات مسئولان درباره نحوه اجرای این طرح متناقض است. برخی می گویند یارانه نان به کارت های بانکی مردم واریز می شود و برخی دیگر می گویند کارت جدیدی مانند کارت سوخت در اختیار مردم قرار می گیرد.

علاوه بر یارانه نان، زیرساخت های کالابرگ نیز باید فراهم شود. دولت کمتر از دو ماه فرصت دارد تا این کار را انجام دهد. البته بحث پرداخت هزینه برگه از سوی دولت قبل مطرح شد و دولت اصلی نیز از ابتدا خواستار توزیع کوپن الکترونیکی شد. اما هنوز اقدامی برای آماده سازی زیرساخت ها انجام نشده است.

پیگیری های دستگاه های متولی نشان می دهد که دولت هنوز اقدامات اولیه را در زمینه توزیع کاربرگ ها انجام نداده و امید چندانی به توزیع کاربرگ های تیرماه نیست.

برخی گمانه زنی ها در وزارتخانه های متولی حاکی از آن است که دولت به جای پرداخت هزینه برگه و واریز هر ماه آن به حساب مردم، احتمالاً به یارانه 400 و 300 هزار تنی ادامه می دهد و مسئولیت خرید و تهیه کالاهای اساسی خود را بر عهده خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید