یاغی استقلالی عاشق یحیی شده؟

یاغی استقلالی عاشق یحیی شده؟

شیخ دیابته مهاجمی که سابقه حضور آقای گلی در فوتبال ایران را با پیراهن استقلال دارد، اکنون در پرسپولیس حضور دارد. شیخ که آخرین خرید تابستانی سرخپوشان بود، پس از چند روز تمرین با این تیم مصدوم شد و چند هفته از میادین دور است.

یاغی جدید فوتبال ایران که با هیاهوی فراوان به پرسپولیس آمد مخالفان زیادی داشت و خیلی ها معتقد بودند که این بازیکن از تمرینات لازم دور بوده و اغلب مصدوم می شود. اتفاقی که چند روز پس از عقد قرارداد پرسپولیس و مصدومیت شیخ رخ داد، انتقاد برخی از یحیی گل محمدی و باشگاه پرسپولیس را در پی داشت.

طلسم بازی نکردن شیخ بالاخره در دیدار مقابل مس رفسنجان شکست و این بازیکن بلندقد توانست برای اولین بار برای تیم جدیدش به میدان برود. دیاباته در جریان پیروزی یک بر صفر پرسپولیس مقابل ملوان در انزلی فرصت بیشتری پیدا کرد و در دیدار روز پنجشنبه برابر مس کرمان از ابتدای نیمه دوم جای خود را به کمال سهده نیا داد.

با ورود شیخ به بازی، پرسپولیس با دو مهاجم متخصص یعنی لوکادیا و دیاباته به کار خود ادامه داد و روند تیم به کلی تغییر کرد. سرانجام دیاباته در دقیقه 74 توانست با پاس دیدنی سوروس رفیعی اولین گل خود را با پیراهن پرسپولیس به ثمر برساند و این تیم را به 3 امتیاز فوق العاده ارزشمند در خانه برساند.

آماده سازی و گلزنی دیاباته باعث شد تا پرسپولیسی ها امیدوار باشند که یک مهاجم خوب دیگر در کنار لوکادیا داشته باشند و پیش از این پس از گل این بازیکن برای هواداران استقلال کری حساب باز کردند و برای دربی که بعد از جام جهانی برگزار می شود. خط و ته را نشان دادند

با توجه به نتایج کسب شده و آماده سازی دیابه و اینکه پرسپولیس با دو مهاجم به مراتب بهتر و خطرناک بازی می کند، این سوال پیش می آید که تصمیم یحیی گل محمدی برای ادامه لیگ چه خواهد بود و آیا تیمش سیستم را تغییر خواهد داد؟

اگر یحیی به نیمکت نشینی دیاباته ادامه دهد و به عنوان بازیکن ذخیره و نیمکت نشین به او تکیه کند، پرسپولیس همان سیستم قبل و بعد از تعطیلات با مهاجم بازی می کند. اما اگر یحیی تصمیم به استفاده از 2 مهاجم داشته باشد و بخواهد از دیاباته در کنار لوکادیا در خط حمله استفاده کند، اوضاع فرق می کند و در این صورت یکی از ستاره های پرسپولیس نیمکت نشین می شود.

یکی از گزینه های نیمکت نشینی سروش رفیعی خواهد بود که در آخرین بازی پرسپولیس مقابل مس کرمان تک گل تیمش را به زیبایی به ثمر رساند. گزینه دیگر این است که مانند نیمه دوم بازی با مس کرمان، سروش یک خط به عقب برگردد و در کنار بازیکنی مثل سرلک قرار بگیرد و سپس کمال سوگد نیا یا سینا اسد بیگی روی نیمکت بنشیند.

با توجه به اینکه پرسپولیس در بازی با دو مهاجم به 2 بال سریع نیاز دارد، پست های سعید صادقی و ترابی در خطر نیست اما بازیکنانی مانند سروش رفیعی، کمال سغاد نیا، میلاد سرلک و سینا اسدبیگی می توانند در جایگاه بعدی قرار بگیرند. . از جام جهانی خارج شد و جای خود را به شیخ دیابه در ترکیب اصلی داد.

دیدگاهتان را بنویسید