یحیی گل محمدی بود و قاعده مفید «برو هلو در گلو»!

یحیی گل محمدی بود و قاعده مفید «برو هلو در گلو»!

برای فیروز کریمی -البته از قضا و طنز- که مهره مار داشت که البته نداشت اما خوش سلیقه و عقل سلیم، توجه به خصوصیات لازم و خلاصه دانش تیمی! دانش و زبان نرم و طنز داشت! بله، فیروز فضایلی داشت که تیمش را به خوبی عصبانی کند که بقیه نداشتند! حالا یحیی گل محمدی چگونه باید محاکمه شود؟ یحیی چه چیزی دارد که معمولاً جنسیت بازیکنانش به خودی خود مطابقت دارد؟ و تاسی که می اندازد خوب می نشیند، سه شات زیاد و سه شات… آخرین تاسی که خوب نشست و به کار آمد، سه شنبه شب بود! این یحیی بود و قاعده مفید «هلو از گلو می رود»! ناگهان اعلام شد خط هافبک پرسپولیس به درخواست گل محمدی تکمیل شده است! ما حتی بررسی نکردیم که عروس چگونه به خانه آمده است!

پرسپولیس که تیمش کم است – درست بخوانید – چند نفر حق دارند – هافبک اصلی را در حالی که خودش را به لاین چپ پرتاب می کرد و نادیده گرفتن نواقص خط حمله تیمش و مخصوصا ناقص بازی مهدی ترابی با همان ناراحتی زیر نظر مرضیه می خواست. چشم “یه کاری زیر سبیل” متوجه شد که هافبک و مهاجمانش می توانند خیلی حق داشته باشند!

یحیی را می توان اولین و آخرین برنده بازار خرید و فروش دوستان دانست! به خودمان اجازه نمی دهیم که از آخرین سعید پرسپولیس – یعنی یحیی گل محمدی – یاد کنیم وگرنه این خریدهای آخر – یعنی آخرین خرید – پرسپولیس را چه جناح چپ و چه مردان مهاجمی! آچار فرانسوی که می دود، می دود، دریبل می زند، پاس می دهد، شوت می زند و تنها آدم وسط زمین است!

فرهاد و شمشیر دولبه

جنسیت استقلال کامل شد! و این اعتقاد صریح و صریح خودشان است که بیان کردند: …. ساپینتو پرتغالی همان چیزی است که ما می خواستیم! شاید این مربی معروف پرتغال بهترین مردی باشد که از استقلال سود می برد و استقلال از هر نظر با این آقا خوش تیپ کامل است! ببینیم چه می توان گفت و چه باید گفت! تا اینجای کار نه استقلال و نه ساپینتو از بازار غایب بوده اند! پرتغالی از زیر پا گذاشتن تعارفات همیشگی ابایی نداشت و در استفاده از حواشی و غلت زدن در محوطه فنی مربیان بسیار خوب عمل می کرد! اما استقلال تیمی است که باید بسته شود و توسط مربیش بسته شود وگرنه سقوط به لیگ دو هنر است که همه پرتغالی ها از هیچکس عقب نیستند!

اما حالا … آیا او از استقلالی ها – کسانی که هنوز قراردادشان به پایان نرسیده – دعوت به مذاکره نکرده است یا این تشریفات فقط شامل وریا گفوری کاپیتان آبی ها می شود؟ این بازیکن پرتغالی که در اولین مصاحبه نشان داد که چقدر حرف و کلمه را تشخیص می دهد، استقلالی ها را درگیر این ازدواج نکرد. به همین دلیل می پرسیم: … یانا، تیم امروز و فردا را تنها می گذاری یا اجازه می دهی حتی آن زمان هم کمک کنند…

سکوت سکوت

آنها همدیگر را میشناسند

یعنی نمک و چیزهای دیگر، درسته؟ و آیا این زمان به تراکتور اجازه می دهد تا بدون کم و زیاد کردن آن تصمیم خود را انجام دهد و تصمیم خودش را بگیرد؟ چشم ما از سپاهان می ترسد که خبر جدایی نویدکی از یک سری نقشه های زیر آب برای کل دنیا استفاده کرده است! و در این مهارت های معکوس آنقدر ماهرانه عمل کرده و خواهد کرد که ترجیح داد سکوت کند و نگوید والا سپاهان چگونه جای این همه بازیکن درجه یک را می گیرد! تیم فولاد و مربیش نکونام چیزی می دانند که دیگران نمی دانند وگرنه چرا فولادی ها سیب سرخ خود را به دست رقبا می سپارند و گاهی برعکس عمل می کنند؟ به نظر می رسد ذوب آهن در حال بازی و بازی دیواری اختیاری است! مردمی که هر چه بیشتر برایشان کار کنی کمتر «خوبی را می بینی»!

بازار حیله گر

ملوان این وسط چه می کند؟ نوری و زارع و پورشید تا حالا چه کرده اند؟ فن با الهام خاموش در حال حاضر ساکت است! عسل کرمان و گلجت و عسل رفسنج حسابشون چیه؟ بازنده بزرگ دیدارهای خارج از رقابت، امیر گله نویی و دستیارانش در تیم گل گهر هستند! پارسال از همین حلوای سیرجانی هفت امتیاز کم کردند و یک جمله روی آن نوشته شده بود مثل آب خوردن! امسال تا اینجای کار سعید صادقی را که امیر با او صمیمی است را برده اند! امیر در بازار پیچیده فوتبال نمی تواند مهره های مورد علاقه اش را حفظ کند.

دیدگاهتان را بنویسید