یخچال بسازید و قیمت مواد غذایی و تورم را کنترل کنید


ساعت: 20:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۵
کد خبر: 1816158

برای ساخت یخچال ابتدا باید بدانید که یخچال ها دارای دو مدل اصلی بالای صفر و زیر صفر هستند که بسته به محصولی که می خواهید نگهداری کنید و در هنگام ساخت یخچال باید مراقب باشید که چه محصولاتی در منطقه شما وجود دارد و باید توجه داشته باشید. شما از آن حمایت می کنید یخچال خود را بر این اساس کار کنید

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ همانطور که مشاهده می کنید هر ساله در فصلی حجم زیادی از مواد غذایی به ویژه میوه ها ارائه می شود که بیشتر آنها خراب شده و از زنجیره مصرف خارج می شوند و در سایر فصول سال نیز مقدار کمی از این محصول قیمت گذاری می شود. در بازار، اگر می توان با ساخت یخچال و نگهداری این محصولات در یخچال از فساد و افزایش قیمت جلوگیری کرد..

این شامل همه غذاها می شود، نه فقط میوه ها و سبزیجات. محصولاتی مانند گوشت، مرغ، کره و غیره. را می توان برای مدت طولانی در یخچال نگهداری کرد و با کنترل مناسب عرضه به تدریج فروخت. محصولات از تورم جلوگیری می کنند.

هر ساله با افزایش تولید مواد غذایی، نیاز به ساخت یخچال های بیشتری احساس می شود و سردخانه را به یک تجارت سودآور تبدیل می کند..

در اینجا ساخت انبار یخچال را نیز ارائه می دهیم، بنابراین اگر قصد ساخت انباری یخچال دار را دارید می توانید اطلاعات کاملی در این زمینه به دست آورید..


ساخت سردخانه

برای ساخت یخچال ابتدا باید بدانید که یخچال ها دارای دو مدل اصلی بالای صفر و زیر صفر هستند که بسته به محصولی که می خواهید نگهداری کنید و در هنگام ساخت یخچال باید مراقب باشید که چه محصولاتی در منطقه شما وجود دارد و باید توجه داشته باشید. شما از آن حمایت می کنید یخچال خود را بر این اساس کار کنید.

ساخت یخچال در ابعاد و اندازه های مختلف انجام می شود و بر اساس بودجه و زمینی که در اختیار دارید و مشاوره کارشناسان این حوزه می توانید حجم یخچال مورد نظر را تعیین کنید..

در اینجا چند پیشنهاد در مورد نحوه نگاه کردن یا گرفتن وقت برای تجهیزات برودتی وجود دارد..


انواع یخچال

همانطور که در بالا ذکر شد یخچال ها را می توان بر اساس دمای آنها طبقه بندی کرد البته طبقه بندی دیگری نیز بر اساس نوع مبرد در ساخت آنها وجود دارد که در ادامه به توضیح آن می پردازیم..


  • یخچال بالای صفر

    • فریزر بیش از فریون صفر
    • با آمونیاک صفر در یخچال بگذارید


  • یخچال زیر صفر
  • فریزر زیر صفر
  • خنک کننده آمونیاک منهای صفر


یخچال بالای صفر

یخچال بالای صفر برای نگهداری محصولاتی مانند میوه ها، سبزیجات، لبنیات و … ساخته شده است و دمای این یخچال ها بین صفر تا 18 درجه سانتیگراد قابل تنظیم است که با توجه به نیاز محصول تنظیم می شود. حفظ شده است..


یخچال زیر صفر

ساخت یخچال منهای صفر برای نگهداری مواد غذایی یخ زده است. دمای خنک کننده زیر صفر را می توان بسته به نوع محصول بین 0 تا 40- درجه سانتیگراد یا حتی کمتر تنظیم کرد..

مواد غذایی مانند گوشت، ماهی، مرغ، بستنی، کره، پنیر پیتزا، برخی داروها و واکسن ها در انبارهای سردخانه زیر صفر نگهداری می شوند و زمان نگهداری مواد در انبارهای سردخانه زیر صفر بسیار بیشتر از انبارهای یخچالی بالای صفر است..


56305ab3 563a 462b b144 a333683fb4f6 خبر خاکستری


یخچال آمونیاکی

یخچال های آمونیاکی دارای راندمان و بهره وری بالا و هزینه های نگهداری پایینی هستند اما ساخت یخچال های آمونیاکی تنها در اندازه های بزرگ و صنعتی توجیه اقتصادی دارد و ساخت یخچال های کوچک به شکل آمونیاک بسیار پرهزینه است..

تجهیزات و قطعات مورد استفاده در ساخت تجهیزات برودتی آمونیاکی بسیار گران قیمت بوده و در عین حال دارای طول عمر بالا و کیفیت بالایی هستند، بنابراین هزینه تجهیزات برودتی افزایش می یابد، اما هزینه گاز آمونیاک بسیار کمتر از عوامل یخچال فریونی است..


یخچال فریونی

سایز یخچال فریون محدودیتی ندارد و در هر اندازه ای می توانیم آن را اجرا کنیم و با افزایش سایز یخچال هزینه ساخت آن نیز افزایش می یابد اما معمولا از یخچال های آمونیاکی برای ساخت یخچال های بزرگ و صنعتی استفاده می شود. اگرچه یخچال های بسیار بزرگ هنوز مانند CFC ها کار می کنند.

یخچال فریونی که بسیار متداول است بهتر است در طراحی خود از مبردهای نسل جدید استفاده شود که تاثیر کمتری بر محیط زیست دارند، مبردهای قدیمی گرمایش جهانی را افزایش داده و لایه اوزون را از بین می برند که چهارشنبه به محیط زیست آسیب وارد می کند..

برای اطلاعات بیشتر در مورد ساخت یخچال و قیمت آن به شما پیشنهاد می کنیم به صفحه محاسبه مراجعه کنید هزینه ساخت انبار یخچال دیدن.


تجهیزات برودتی

در ساخت سردخانه از تجهیزات و قطعات مختلفی استفاده می شود که در 3 قسمت اصلی و مهم بعدی به آنها اشاره خواهیم کرد..


کمپرسور یخچال

کمپرسور یا موتور تبرید مهمترین قسمت تجهیزات تبرید است که وظیفه گردش مبرد در سیکل تبرید و فشرده سازی آن را بر عهده دارد. کمپرسورها مدل های مختلفی برای انتخاب دارند..


کندانسور یخچال

کندانسور یکی دیگر از دستگاه های مهم در انبار سردخانه است که وظیفه خنک سازی و تبدیل مبرد به مایع را بر عهده دارد و دارای 3 مدل هوا، آب و تبخیر می باشد و در مناطقی با شرایط آب و هوایی متفاوت بازدهی متفاوتی دارد..

برای اطلاعات بیشتر در مورد این دستگاه و استعلام قیمت آن می توانید به صفحه مراجعه کنید هزینه کندانسور یخچال دیدن.


ebb5361f 356f 4762 9116 98d84a594449 خبر خاکستری


اواپراتور یخچال

اواپراتور تبرید وظیفه دفع گرمای داخل یخچال را بر عهده دارد و در این دستگاه مبرد از مایع به گاز تبدیل می شود و برای انجام این عمل گرمای محیط را جذب کرده و به خارج از یخچال منتقل می کند..

یخچال ها از اواپراتورهای هوا استفاده می کنند که بر اساس ظرفیت و نوع یخچال انتخاب می شوند.

برای اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت آن می توانید به صفحه مراجعه کنید قیمت اواپراتور دیدن.

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید صنعت تبرید نوری برای و از آن در گوگل جستجو کنید مشاوره تخصص رایگان از کارشناسان این مجموعه بهره ببرید.



دیدگاهتان را بنویسید