یورش نیروهای یمنی و آخرین گام های آزادسازی مارب

منابع یمنی می گویند که درگیری بین نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن با نیروهای منصور هادی، نیروهای اخوان المسلمین و تروریست های القاعده به 10 کیلومتری منطقه الفلج در ورودی جنوبی مارب رسیده است.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز سه شنبه گفت که تنها دو شهر تا آزادسازی کامل استان مارب باقی مانده است.

وی گفت: در مرحله دوم عملیات ربیع النصر، مناطق الجبه و جبل مراد مارب به مساحت 1100 کیلومتر مربع آزاد شد و با آزادسازی این مناطق به یاری خداوند متعال، همه این مناطق آزاد شد. مناطق استان مارب به جز الوادی و شهر آزاد شد. مارب آزاد شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: نیروهای مسلح یمن با استعانت از خداوند متعال در گذشته موفق شدند اکثر مناطق استان مارب را آزاد کنند و به انجام وظایف جهادی در قبال ملت و کشور ادامه دهند. استان ندارند.

ساری افزود: پیشروی رزمندگان ما به سمت شهر مأرب ادامه دارد و مزدوران ائتلاف متجاوز در حال فرار هستند و 159 حمله هوایی ائتلاف متجاوز سعودی در مرحله دوم عملیات ربیع النصر مانع پیشروی رزمندگان ما نمی شود. .

سریع خاطرنشان کرد: در مرحله دوم عملیات ربیع النصر، پدافند هوایی یمن 86 بار با جنگنده های دشمن مقابله کرد و یگان موشکی با انجام 47 عملیات، 31 هدف دشمن را در سرزمین های اشغالی و 16 نقطه در عمق عربستان را هدف قرار داد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین گفت: پهپاد یمن 141 عملیات انجام داد که در 128 عملیات به اهداف دشمن در اراضی اشغالی و 13 عملیات با هدف اهداف دشمن در عمق خاک عربستان انجام شد که خسارات شدیدی به مزدوران به ویژه مزدوران وارد کرد. که اصرار داشت جنگ داشت، آمد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: در مرحله دوم عملیات ربیع النصر بیش از 200 تن از نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی کشته و بیش از 550 نفر مجروح شدند.

علیرغم درخواست های مکرر مقامات سعودی مبنی بر توقف عملیات آزادسازی مأرب، وی تاکید کرد که هیچ شکی وجود ندارد که در راستای آزادسازی مناطق باقیمانده استان مارب پیشرفت هایی حاصل خواهد شد. آنها مدیریت را برای بازگرداندن امنیت و ثبات در این مناطق به عهده گرفته اند.

عبدالوهاب المهباشی، یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، گفت: دستاوردهای ارتش و کمیته های مردمی یمن بیشتر از آنچه اعلام شده است.

نماینده جنبش انصارالله یمن تاکید کرد که یمنی ها شرایطی برای توقف آزادسازی خاک خود ندارند و ریاض است که باید جلوی تجاوز را بگیرد.

وی با بیان اینکه هنوز برخی دستاوردهای میدانی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی در نبرد مارب و سایر جبهه ها اعلام نشده است، گفت: تاخیر در اعلام آخرین تحولات میدانی به پیشبرد درگیری به نفع ارتش و ارتش کمک می کند. کمیته های مردمی

المهباشی تاکید کرد: پس از آزادی مارب، ابتکار عبدالملک الحوثی اجرایی خواهد شد، به ویژه اینکه قبایل مارب همواره نگران اقدامات خودسرانه و ناعادلانه حزب اصلاحات بوده اند.

وی افزود: در حال حاضر جنگ علیه یمن بیهوده است، همانطور که وزیر اطلاعات لبنان و دیگر افراد محترم گفته اند.

در همین حال، محمد البهیتی، یکی از اعضای دفتر سیاسی انصارالله یمن، بار دیگر خواستار تسلیم مسالمت آمیز استان مارب برای جلوگیری از خونریزی، توئیت، لذت بردن از ویلاهای استانبول شده است. این عادلانه نیست که مردم مارب به عنوان اولین خط دفاعی و به عنوان سپر انسانی برای حفاظت از منافع اخوان المسلمین استفاده شوند.

از سوی دیگر، احزاب و گروه‌های سیاسی مختلف یمن با انتقاد از شکست‌های پی در پی نیروهای منصور هادی و مزدوران مرتبط، از «تولید ائتلاف سعودی و مدیریت ضعیف وظایف محوله در جنگ معرب و جنگ معرب» ابراز شگفتی کرده‌اند. دولت منصور.» آنها از ناکامی شدید در مسئولیت های خود در سطوح مختلف سیاسی، نظامی، اقتصادی و رسانه ای در تمامی سطوح محلی، منطقه ای و بین المللی خبر می دهند.

اهمیت استان مارب به این دلیل است که این استان به دلیل داشتن منابع غنی نفت و گاز از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است و به گفته کارشناسان در صورت آزادسازی کامل این استان، استعفای دولت به ریاست «عبد. رابو منصور هادی “باید پایان یابد. و حمایت خود را از ائتلاف سعودی در یمن اعلام کرد، به همین دلیل است که این استان به دلیل برخورداری از منابع انرژی و نفت و همچنین موقعیت مرکزی نیروهای منصور هادی در یمن از اهمیت استراتژیک بالایی برخوردار است. و علت تهاجم متجاوزان.و دقیقاً به خاطر حامیان آنها.

آزادسازی استان مارب را باید با آزادسازی تقریباً کل یمن یکی دانست (اگرچه بخش جنوبی این کشور تحت تسلط مزدوران تحت سلطه امارات است)، زیرا این استان محل تجمع تروریست های داعش و القاعده یا نیروهای سعودی است. یمن آمریکایی دارد و شکست تروریست ها در این استان ضربه سختی به متجاوزان وارد می کند و عملا ماشین نظامی آنها را از کار می اندازد.

عملیات اخیر شبه نظامیان یمنی علیه مواضع تروریست ها در استان های مارب و شبوه به حدی ویرانگر بود که واکنش فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی را برانگیخت که چند روز پیش در سفر به آمریکا خواستار فشار بر انصارالله شد. طرح ریاض را بپذیرید آتش در یمن.

درخواست وزیر امور خارجه عربستان از انصارالله برای اتخاذ طرح آتش بس در ریاض در شرایطی که طرف و مردم یمنی بیش از شش سال است که در محاصره ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی-آمریکایی قرار دارند و مردم یمن با مشکلات زیادی مواجه هستند. در سال

«محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله و رئیس تیم مذاکره کننده نجات ملی دولت یمن در واکنش به ادعای عربستان سعودی مبنی بر آتش بس در یمن و آتش بس گفت که هیچ چیز جدیدی در این طرح وجود ندارد.

در جریان جنگ تهاجمی علیه یمن که جنگنده‌های یمنی به موفقیت‌های چشمگیری دست یافتند، مقامات سعودی، برخی از مقامات سازمان ملل و تعدادی دیگر از کشورها و مجامع سعودی خواستار آتش‌بس برای جلوگیری از پیروزی جنگنده‌های یمنی برای جلوگیری از پیروزی شدند. و همچنین در ظاهر خود را حامی صلح نشان می دهند، ترفندی که سالهاست برای انصارالله شناخته شده است و رزمندگان یمنی آن را به دست متجاوزان می خوانند.

به گفته کارشناسان سیاسی و نظامی منطقه، با آزادسازی استان مارب از دست تروریست های داعش، القاعده و منصور هادی، وضعیت برای مردم یمن و رزمندگان انصارالله و همچنین محاصره زمینی مقاومت بسیار بهتر خواهد شد. استان های تحت کنترل حذف خواهند شد.

به گفته برخی از کارشناسان منطقه، نکته مهم در اینجا این است که ماجرای عملیات آزادسازی استان مارب (که به نقطه پایانی خود رسید) همراه با اعتراض جرج کاردای وزیر اطلاعات لبنان به اقدامات ضد بشری ائتلاف، بود. بهانه ای برای فشار بر دولت لبنان است تا متجاوزان از طریق حزب الله بتوانند انصارالله را تحت فشار قرار دهند تا عملیات خود را در استان مارب متوقف کند و در صورت تحقق این درخواست محرمانه چهار کشور عربستان سعودی، امارات، کویت و بحرین با لبنان اختلافات دیپلماتیک خواهند داشت.

اما آنطور که مقامات انصارالله گفتند، کار ائتلاف متجاوز و مزدوران آنها در یمن به پایان خط خود نزدیک شده و چاره ای جز فرار یا مرگ برای آنها باقی نمی گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید