یورگن لوکادیا از پرسپولیس جدا شد؟ حرکت هوشمندانه رضا درویش

یورگن لوکادیا از پرسپولیس جدا شد؟  حرکت هوشمندانه رضا درویش

پرسپولیس یکی از باشگاه هایی است که سابقه زیادی در استفاده از بازیکنان خارجی دارد. بیلی مک کلور که تجربه بازی در تیم ملی نیوزلند را دارد، اولین گلزن خارجی لیگ ایران است. پرسپولیس در دهه 50 دو بازیکن خارجی داشت که علاوه بر مک کلور، آلن ویتل انگلیسی نیز در این تیم بازی می کرد.

پرسپولیس بیش از 20 سال بازیکن خارجی نداشت تا اینکه با شروع لیگ برتر ساشا ایلیچ و عیسی ترائوره ​​اولین بازیکنان خارجی پرسپولیس بودند و پس از آن باز هم بازیکنان خارجی برای پرسپولیس باز شدند. تاکنون حدود 50 بازیکن خارجی در تاریخ پرسپولیس برای پرسپولیس بازی کرده اند که برزیل با 8 بازیکن بیشترین سهمیه را دارد. کرواسی، نیجریه، عراق، مقدونیه، صربستان، سوریه، مالی، توگو، ازبکستان، اوکراین، ایرلند، کامرون، بورکینافاسو، سنگال، پاناما، جمهوری چک، آلبانی، کاستاریکا، هندوراس، مونته نگرو، لیبی، پاراگوئه، نیوزیلند، استرالیا، انگلیس، گرجستان و هلند دیگر کشورهایی هستند که پرسپولیس از آنها بازیکن جذب کرده است.

پرسپولیسی ها خاطرات متفاوتی از بازیکنان خارجی دارند. خاطره انگیزترین خاطره به دربی بازی برگشت لیگ 11 برمی گردد، جایی که پرسپولیس در آستانه پنجمین شکست متوالی خود در این رقابت ها بود، ایمون زاید که کسی او را نمی شناخت به عنوان یار تعویضی وارد زمین شد و در ده دقیقه گلزنی کرد. هت تریک کرد و بازی را 2 بر 0 باخت.پیروزی 3 بر 2 شد.پرسپولیس سابقه اجتناب از شکست در دربی را با گل دقایق پایانی بازیکن خارجی خود جری بنگستون دارد. نیلسون کوریا از چهره های موفق خارجی پرسپولیس بود.

خارجی های پرسپولیس همیشه برای این تیم مفید و موثر نبودند، این تیم بازیکنان خارجی مثل کریستوفر ری داشت که هرگز برای پرسپولیس بازی نکرد و این تیم جریمه شد. تلخ ترین مجازات پرسپولیس برای بازیکنان خارجی رافائل نیجریه ای است که به دلیل پرداخت نکردن دستمزد این بازیکن 6 امتیاز جریمه شد که این تیم را تا آستانه از دست دادن قهرمانی در لیگ هفتم پیش برد.

به غیر از بازیکنان خارجی که از کیفیت پایینی برخوردار بودند مانند کتل گالتز، جونیور براندائو و پائولو دی کارمو، برخی دیگر از جمله ماریو بودیمیر و بوژیدار رادوشوویچ برای پرسپولیس در مراجع بین المللی مشکل ایجاد کردند. شاید یکی از مهم ترین دلایل این مشکل اشتباهات مدیران عامل سابق باشگاه پرسپولیس بود.

حالا رضا درویش در فصل جاری گام مهمی برداشته و برای دوری از گلایه و مشکلات بازیکنان خارجی، حقوق لوکادیا و خارجی های تیمش را زودتر از موعد مقرر پرداخت می کند تا آنها را خوشحال کند.

لازم به ذکر است که حقوق لوکادیا و سایر خارجی های پرسپولیس به صورت نقدی توسط باشگاه پرداخت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید